Ve čtvrtek 29. dubna Seznam.cz pořádal konferenci pro VIP klienty. Účastníci se během ní dozvěděli o tématech, která hýbou mediálním a byznysovým světem. Například, že nákupy po internetu se stávají stále důležitější součástí běžného života každého z nás. Řešily se aktuální trendy a možnosti. Jak jsme se naučili nakupovat online, prohlížet letáky a nabídky od svých monitorů a displejů? Nebo jakou změnou prošla generace 45+?
Tomáš Búřil spolu s Janem Čekalem, kteří vedou v tandemu obchodní oddělení Seznamu, v rozhovoru odhalili obchodní strategii a jaké změny bylo nutné zavést v průběhu roku, aby se to projevilo na číslech.
Když se řekne e-commerce a Seznam.cz nenapadne vás jistě nic jiného než nákupní srovnávač Zboží.cz. Na otázky „Jak se na Zboží.cz projevil uplynulý rok, ovlivněný konavirovou krizí?“ a „Jaké kategorie na Zboží rostly a proč mají recenze stále větší význam?“ odpovídal Honza Kriegel, manažer Zboží.cz.
Jakub Ouhrabka, ředitel ComGate Payments, a.s., se s námi pro změnu podělil o zkušenost, jak díky zlepšení zákaznické péče zvýšili výkon online kampaní o více než 60 % a jaké kroky vedly ke zvýšení úspěšných plateb na e-shopech klientů.
Hynek Zbořil, výkonný ředitel Kupi.cz, přiblížil, jak ve firmě využívají geolokaci a „heatmapy“. Díky svým rozsáhlým datům umí vyhodnotit, kde v Česku se určité online letáky prohlížejí nejvíce a kde má značka ještě rezervy. Řetězcům to pomůže efektivněji pracovat s distribucí tištěných letáků a cílením kampaní.
Kamil Demuth, zakladatel onlinového farmářského tržiště Scuk.cz, poskytnul rozhovor na téma „Budoucnost potravin v e-commerce“ a vysvětlil, jak současná situace ovlivní komoditu potravin do budoucna.
Co jsou to Seznam nákupy? Jaké jsou trendy v produktové inzerci na Seznamu? Jak se Seznamu v této oblasti daří a kam je chceme posouvat? O přístupu k automatizaci produktové inzerce z pohledu inzerentů a současně zpříjemnění uživatelského zážitku při online nákupech se rozpovídal Ondřej Krišica, ředitel Divize reklamy v Seznam.cz.
Jak rok pandemie ovlivnil českou e-commerce scénu? Martin Peška z Marketup se v prezentaci zaměřil na podíl nakupujících na internetu, který se meziročně zvýšil z 39 na 54 %, a ukázal, v jaké cílové skupině leží největší potenciál růstu.
Podívejte se na záznam celé konference:
Jednotlivým tématům se budeme více věnovat v následujících týdnech.
Už od samého začátku, konkrétně od roku 1996, kdy byl Seznam jen internetový katalog, viselo ve vzduchu ambiciózní přání. Aby se Seznam jednou stal nejlepším přítelem člověka. Když pak firma vyrostla v úctyhodnou společnost, volba seznamáckého maskota byla jasná – přátelský pes, který pro vás informace spolehlivě vyčmuchá. Jenže „výchova“ takového maskota nebyl vždycky jen sen, ale občas i noční můra.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.