Lidé, kteří vás v ničem nenechají plavat, týden volna navíc, benefity, skvělá parta i to je práce v Seznamu. A zajímá vás jaké to je pracovat u nás na oddělení Telesales? Přečtěte si rozhovory s našimi zaměstnanci, díky kterým se dozvíte více.
„Dělat Telesales v Holešovicích si užívám nejen já, ale i moje čtyřnohá parťačka.“Renata Seifertová je zkušenou obchodnicí a dlouholetým členem obchodního týmu našeho Telesales oddělení. Proto jsem se jí přišli zeptat, co jí na práci baví a proč to má v Seznamu ráda.
Ahoj, Renato, jak dlouho už jsi vlastně v Seznamu?
V Seznamu pracuji 8 let. Teď konkrétně na pozici Account Manager v rámci Telesales oddělení.
Pořád tě to baví?
Je to nejlepší práce, jakou jsem si mohla vybrat.
Jak vnímáš práci Telesales?
Z mého pohledu je super. Vyhovuje mi pružná pracovní doba, a hlavně práce s klienty, kterou si mohu korigovat sama. To je také jedna z hlavních předností, kterou mám na práci obchodníka ráda. Můžu si budovat vztah s klientem přirozeně podle svého, bez nějakých strojených call scriptů. Nejsem upoutaná na jednom místě u počítače, ale můžu se volně pohybovat po pobočce, sednout si na gauč nebo relaxační pytel. A u dobré kávy, kterou nás Seznam zásobuje, probrat obchodní strategie a tipy se svými kolegy. Pořád se mám co učit, a proto jsem ráda i za tým trenérů, který nám pomáhá se neustále zdokonalovat.
A jak se ti líbí na pobočce v pražských Holešovicích?
Naše pobočka je moderně, útulně zařízená, máme tu dobrý kolektiv a můžu si sem brát svou čtyřnohou fenku. Krom lidského přístupu je totiž Seznam také „dog friendly“. A to je také milé zpestření pracovního dne. Veškeré tyto benefity beru jako nadstandard. I díky tomu chodím do práce ráda.
„Neusnout na vavřínech. Jedině to může pomoct obchodníkovi k dobrým výsledkům.“Matěj Mencl je Teamleader speciálních projektů a na holešovické pobočce Seznamu vede čtyřčlenný tým Account managerů rozvoje klientů. Vyrazili jsme za ním, abychom zjistili, jaké výzvy momentálně obchodníci řeší nebo proč se stát obchodníkem Telesales v Holešovicích.
Ahoj, Matěji, jak dlouho pracuješ v Seznamu?
V Seznamu pracuji něco přes 2 a půl roku (od srpna 2018). Začal jsem na pozici Account Executive, kde jsem hlavně pracoval pro svěřený obchodní tým. Pomáhal jsem s tím, aby se našim klientům správně rozeběhly kampaně, dodával jsem obchodníkům data, která jim pomáhala zorientovat se v jejich klientském portfoliu. Prostě vše, co obchodníkovi pomůže v práci.
Od začátku mě kromě každodenního obchodnického kolotoče bavil také reporting, práce s daty a hlubší analýza toho, jak a proč děláme to, co děláme.
Právě to mě přivedlo na pozici, na které jsem dnes, což je Teamleader pro speciální projekty. Tým, který jsem měl dříve na starosti jako jejich „pravá ruka“ nyní vedu a k tomu se zabývám prací na různých projektech, jako je například náš systém na hlasovou analýzu nebo pomáhám zajistit to, aby se naši klienti dostali přesně tam, kde potřebují být.
Jaké zajímavé výzvy momentálně obchodníci v Seznamu řeší?
Každý den v každém týmu něco jiného. V současnosti je velkým tématem větší propojení obchodníků napříč týmy. Tak, abychom klientovi mohli nabídnout k propagaci celé Seznamácké portfolio. Od onlinu až po rádio. Obchodníci musí komunikovat nejen s klientem, ale také mezi sebou a být na jedné vlně.
Jak vypadá adaptace a práce s nováčkem z tvého pohledu?
Start je pro člověka hrozně důležitý. Nováčci tady proto dostávají prvních několik měsíců maximální podporu jak v rámci školení, tak od týmových kolegů a manažerů. S nováčkem se pracuje postupně, s ohledem na to, jak se mu daří. Nováček má po celou dobu adaptace k ruce zkušeného obchodníka, který mu je mentorem a samozřejmě nadřízeného, který se stará o to, aby měl k dispozici veškeré možné nástroje k co nejrychlejší adaptaci.
Podle čeho si do týmu vybíráš posily a co považuješ za důležité při výběru nového obchodníka?
Při výběru se dívám hlavně na vlastnosti kandidáta a energii v jeho projevu. Zkušenosti jsou samozřejmě ohromné plus, ale pro mě je hlavní, jak kandidát vystupuje, jak reaguje na otázky a jestli je proaktivní. Na novém člověku chci vidět chuť a energii dlouhodobě se učit a zlepšovat.
Co je podle tebe klíčové pro to, aby obchodník v Seznamu uspěl dlouhodobě?
Určitě schopnost se přizpůsobit. V obchodě se každou chvíli něco mění a v tu chvíli je potřeba se co nejrychleji přizpůsobit. Zároveň je důležité myslet dopředu. A to hlavně ve vztahu s klientem. Pro klienty se stáváme dlouhodobými partnery a je potřeba s nimi podle toho komunikovat, plánovat schůzky a pracovat. Stejně tak je důležité zlepšovat své obchodnické ale i produktové znalosti. V Seznamu je pořád co se učit. To pak obchodníkovi může ohromně pomoci k dobrým výsledkům.
Jak práci obchodníků ovlivnila současná covidová situace?
Hodně. Aktuálně se nacházíme v období, kdy se už rozvolňuje, ale nic není jisté. Obchodníci tak musí být klientům ještě více partnerem, aby s nimi naplánovali co nejoptimálnější strategii pro jejich propagaci.
Proč se stát součástí obchodního týmu TLS v Holešovicích?
Protože poskytujeme parádní zázemí k růstu se skvělou partou lidí, kteří neváhají podat pomocnou ruku, když si někdo neví rady. V obchodu se může něco změnit ze dne na den a práce se tak neustále mění. Holešovická pobočka je kousek od řeky a hned vedle je zeleň, kam se dá na chvilku uklidit a vypnout.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Začátkem června jsme v Seznamu odstartovali Týden duševní pohody. Zdraví Seznamáků – fyzické i duševní – je pro nás dlouhodobě prioritou. A tentokrát jsme se rozhodli zaměřit právě na duši. Jak Týden duševní pohody probíhal?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.