Jaké to je být obchodníkem v Seznamu? Zeptali jsme se kolegů

12. července 2023

Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.

Proč sis vybral právě pozici Account Managera v Seznamu?

Lukáš: Seznam jsem si vybral kvůli jeho jménu na trhu, ale i proto, že nabízí kvalitní produkty. Rád věřím tomu, co nabízím. Stejně tak mě motivovaly i příležitosti kariérního posunu, z nástupní pozice Account Managera jsem se posunul do role Manažera obchodních týmů, což je pro mě další – nejen obchodní – výzva. Na Seznamu si cením i neformálního prostředí a fajn atmosféry. Prima je, když společně s kolegy po práci vyrazíme ven a trochu se odreagujeme.

Jaký je tvůj hlavní úkol tady v Seznamu?

Lukáš: Mým hlavním úkolem je péče o stávající B2B klienty Seznamu, kterých mám v portfoliu aktuálně okolo 140. Taky se starám o nováčky u nás v týmu, aby se co nejrychleji adaptovali, zaučili a líbilo se jim u nás. Rád se řadím mezi nejlepší obchodníky a jsem soutěživý, proto se snažím každý měsíc přeplnit stanovené obchodní cíle.

Lukáš Řezník

Filip: Stejně jako Lukáš pečuji o portfolio klientů. Mým hlavním úkolem je pomáhat klientům, aby jejich podnikání rostlo díky zviditelnění na Seznamu, partnerských webech a dalších platformách.

Jaké technologie při práci používáte?

Lukáš: V Seznamu máme vlastní CRM systém SOS, který vyvíjejí naši kolegové programátoři na míru našim potřebám v obchodě. Je to poměrně intuitivní systém, se kterým se dá dobře naučit. Taky pracujeme s našimi produktovými systémy, jako jsou Sklik, Firmy a další. Obchodník u nás musí být totiž i trochu markeťák, aby dokázal klientovi sestavit mix produktů na míru.

Jaká část tvé práce tě nejvíc baví?

Lukáš: Mám rád schůzky, protože se rád setkávám se zajímavými lidmi, ale třeba i náročnými klienty. Baví mě různorodost a to, s jakými výzvami se na schůzkách potkám. Díky tomu můžu vytvářet nejen dobré obchodní, ale i přátelské vztahy. Další společná setkání jsou pak o to zajímavější.

Filip: Nejvíc mě baví samotné osobní schůzky s klienty a poznávání jejich příběhů. A zajímá mě i prohlubování znalostí v oblasti marketingu.

Filip Vondráček

Jak u vás probíhá zaškolení nových kolegů a na co se u vás můžou těšit?

Lukáš: Ze začátku nováčci jezdí na schůzky se zkušenějšími kolegy, ale zároveň si domlouvají svá vlastní setkání, kam je doprovázím. Tam jsem spíš v roli pozorovatele, dávám po schůzce doporučení a tipy na to, co zlepšit. Zároveň funguji jako záchrana, kdyby si nováček nevěděl rady. Obecně je ale lepší, když nový kolega nebo kolegyně absolvuje více schůzek s různými obchodníky. Díky tomu uvidí více způsobů obchodního jednání a najde si vlastní postup.

Filip: Zaškolení je rozdělené na tři části. Interně jim říkáme T1, T2 a T3. T1 se odehrává během prvního týdne a jde o seznámení s firmou, produkty a systémy. Patří k tomu i sbírání zkušeností od seniorních kolegů nebo simulace obchodních schůzek. Někteří z nás se už v prvních týdnech podívají na obchodní schůzky, vždy ale se seniorním kolegou nebo manažerem. Toto období je zakončené testy na T2, kdy se dostáváme ke konci druhého měsíce. Po splnění T2 dostane Account Manager své portfolio klientů. Adaptace končí po pěti měsících, kdy absolvujeme testy na T3. Já jsem úspěšně splnil T2 a už měsíc se seznamuji se svým klientským portfoliem. Tenhle způsob zapracování mi vyhovuje. Informací je sice spoustu, ale díky postupnému dávkování se to dá bez potíží zvládnout. 

Co tě v práci inspiruje?

Lukáš: Manažeři, se kterými se mohu každý den setkávat a učit se od nich. 

Co je podle tebe klíčové pro to, aby obchodník v Seznamu uspěl dlouhodobě?

Lukáš: Vytrvalost. Obchodník nemusí znát vše do detailu, ale je nutné si najít svou cestu, na které se nechá vést od zkušenějších a seniornějších kolegů. Důležité je taky naučit se přijímat zpětnou vazbu, kterou jsme zvyklí si dávat. 

Bavilo by vás pracovat s Filipem a Lukášem? Mrkněte na volné pozice v obchodních týmech, které právě obsazujeme.

Za HR marketing Petra Jalovecká

Sdílet na sítích