Michaela Svobodová: Jak na budování značky v B2B?

12. listopadu 2021


Věděli jste, že už dávno neplatí, že marketing v segmentu B2B slouží jen na podporu prodeje? V čem jsou B2B a B2C kampaně stejné? Proč je důležité se i v B2B věnovat budování značky a v čem se může inspirovat od B2C? Není nakonec veškerá komunikace B2H, tedy Business to Human? Na všechny tyto otázky vám odpoví Michaela Svobodová, Content strategy manager Seznam.cz.

Až 50 % členů boardu a 33 % marketérů přiznává, že kampaním na budování značky zkrátka nerozumí. Navíc jenom 16 % marketérů na brand kampaních opravdu pracuje. Lámete si hlavu, proč by zrovna brandové kampaně měly mít smysl i v B2B? Když je přece jasné, že se vaši zákazníci zajímají o konkrétní produktové funkcionality, ne o nějaké pozlátko” kolem…

Proč byste ale měli i vy začít uvažovat nad brandovými kampaněmi? Třeba právě proto, že až 95 % vašich potenciálních zákazníků není v aktivní fázi nákupu a ani ho nezvažují. Z dat vyplývá, že až 80 % marketingového rozpočtu B2B firem jde na výkonnostní kampaně, tedy na generování leadu a podporu prodeje s hlavním sdělením – nakupujte nyní. 

V momentě, kdy se váš potenciální zákazník začne zajímat o produkty, které nabízíte, už by vaši značku měl znát. Lidé se obecně spíše spoléhají na své vzpomínky než na nové informace, které si vyhledali. I když vyhledávají, tak silně preferují značky, které již znají. Povědomost ale nevybudujete ze dne na den. Je výsledkem konzistentní komunikace. Je dokázané, že značky, které nebudují brand, mají ve výkonostních kampaních nižší CTR a zvažování nákupu, ve srovnání se známějšími značkami. 

B2B nákupní proces může trvat měsíce až roky a opakuje se zřídka. Finální rozhodnutí o nákupu musí posvětit hned několik manažerů ve firmě. Na takové zákazníky není tedy vhodné cílit reklamu s výzvou k nákupu, jelikož pro ně bude vysoce nerelevantní. Neznamená to ale, že na zákazníky nemáte cílit vůbec. I v B2B platí, že zákazníci instinktivně nakupují značky, které znají. Marketingové týmy v B2B segmentu by se měli snažit pracovat na mentální a fyzické dostupnosti produktu. Vaše značka by měla být zapamatovatelná a snadno dostupná. 

Jenom věrnost není cesta k růstu. Aby vaše značka nebo firma rostla, musíte se zaměřit na akvizici nových zákazníků. Další tipy, jak budovat úspěšnou značku nejen v B2B se dozvíte v přednášce, která zazněla na letošním Seznam.cz foru.

Tým Seznam.cz

Sdílet na sítích