Novinka na službách Email a Kalendář vám výrazně usnadní práci s více účty, což ocení především majitelé více e-mailových schránek. Dříve platilo, že při přepínání mezi účty v Emailu se změna promítla také do dalších služeb Seznamu, jako jsou třeba Diskuze, Mapy a další. Nyní však můžete v Emailu a Kalendáři snadno přepínat mezi svými účty, aniž by to ovlivnilo přihlášení v ostatních službách – a naopak. Tato změna navíc umožňuje mít otevřeno více záložek s Emailem současně, přičemž v každé z nich můžete být
přihlášeni pod jiným účtem.
Email Profi bude zadarmo i nadále, chystáme kupu vylepšení
Od května Google definitivně ukončí svou bezplatnou nabídku e-mailu na vlastní doméně, uživatele bude převádět na placené tarify. Řešením ale může být i přechod k jinému poskytovateli, například ke společnosti Seznam.cz, která nabízí zdarma Email Profi. O tom, co všechno umí a co se chystá do budoucna, se rozpovídal v rozhovoru pro Novinky.cz David Finger, který v Seznamu šéfuje divizi Emailu a službě Mapy.cz.
Bezplatná služba G Suite legacy free edition, v rámci které mohli na Googlu používat e-mail s vlastní doménou, od 1. května letošního roku končí. Nově budou k dispozici jen placené tarify Google Workspace, kdy základní nabídka vyjde v přepočtu zhruba na 115 Kč měsíčně. Bude Seznam.cz také zpoplatňovat?
My vyznáváme v Seznamu jinou strategii. Vezměte si službu Mapy.cz, ta je také nabízena zadarmo, funguje skvěle a je neustále rozvíjena a přibývají v ní nové funkce, aniž by museli lidé za používání cokoliv platit. Úplně stejně chceme rozvíjet Email Profi, bude zdarma i nadále.
Co uživatelé na Emailu Profi získají?
Především e-mail na vlastní doméně. V podstatě díky nim Email Profi nabízí jednoduchý a intuitivní systém, který není potřeba složitě konfigurovat, objednávat a zařizovat. Naopak mohou využívat podobné rozhraní, na které jsou zvyklí ze Seznam.cz Emailu, ale s řadou šikovných funkcí navíc.
Ve velkém investujeme také do bezpečnosti. Na Emailu Profi využíváme vlastní antispam, který neustále vylepšujeme a rozvíjíme. Ten je k dispozici i na běžném Seznam.cz Emailu.
Samozřejmě nechybí ani další užitečné doprovodné služby, jako je kalendář. Nové funkce přitom postupně přibývají a řada dalších je v plánu. Na Email Profi přechází v letošním roce celý Seznam.cz, přitom jsme firma s více než 1500 lidmi.
Vyvíjíme tedy většinu funkcí pro potřeby velké společnosti, jakou jsme my sami, ale těžit z toho budou moci všichni uživatelé služby Email Profi – a je jedno, jestli mají tři zaměstnance, nebo několik stovek. Poštovních schránek totiž může být pod jednou doménou registrováno neomezené množství.
Zmiňoval jste, že chcete Email Profi rozvíjet podobně jako Mapy.cz. Mohl byste být konkrétnější? Na co se mohou uživatelé těšit?
Pracujeme na řadě nadstavbových funkcí, které najdou uplatnění v široké škále situací – například na prioritizaci zpráv, kdy si u došlých e-mailů jednoduše nastavíte, aby se vám připomněly samy až v době, kdy na ně budete mít čas. Využít Email Profi ale půjde také pro snadnou rezervaci zasedaček či pro viditelnost obsazenosti ve firmě, podobných vychytávek se chystá daleko více.
Budete mít například kalendář, do kterého si přidáte vybrané spolupracovníky. Ten bude sdílet jejich program a automaticky vám nabídne termíny, kdy budete mít volno všichni. Vy si pak jen vyberete čas a den, kdy vám to bude vyhovovat, a rozešlete pozvánku všem. Nemusíte nic složitě hledat a nastavovat, jen párkrát kliknete.
Takže nejde jen o přijímání a posílání e-mailů…
Email Profi se brzy stane nástrojem, který vám pomůže s organizací lidí i práce. Vlastní kalendář budou totiž moci mít v rámci služby například předměty ve firmě. Lidé tak snadno zjistí, kdy je půjčený erární firemní notebook nebo služební auto. Lidé si tedy snadno vytvoří na pár kliků sofistikovaný rezervační systém.
Snažíme se nabízet komplexní služby pod jednou střechou. Kromě všeho, co jsem uváděl, si u nás lidé mohou zaregistrovat klidně i vlastní doménu, na které pak budou Email Profi využívat.
Zvládnou to i jedinci, kteří nemají obsáhlejší technické znalosti?
Je to stejně jednoduché, jako když si člověk zakládá e-mail. Nemusí nic složitě nastavovat, v podstatě si jen vybere doménu, zaplatí za ni českému správci domén CZ.NIC, a následně si už jen vytváří poštovní schránky, které chce pod danou doménou mít. Samozřejmě není ani problém použít doménu, kterou si zaregistrují kdekoliv jinde a potom s ní přijdou k nám.
Jedna věc je založit si úplně nový e-mail na vlastní doméně, ale co když se lidé rozhodnou přejít k Seznamu od jiného poskytovatele?
V nastavení Emailu od Seznamu je funkce zvaná IMAP import, prostřednictvím které můžete snadno překopírovat celou svou původní poštovní schránku do nové na Seznamu. A je jedno, jestli potřebujete migrovat z Gmailu, nebo od jiného poskytovatele.
Bude uživatelům, kteří se rozhodnou od Googlu kvůli zavedení měsíčních plateb odejít, něco na Seznam Emailu chybět?
Nevím o podstatné funkci, o kterou by lidé přechodem na Email Profi z Gmailu přišli. Samozřejmě řešení od Googlu nabízí navíc ještě jako nadstavbu Dokumenty, Tabulky či Prezentace, ale to jsou všechno služby, které se dají bez problémů nahradit bezplatnými aplikacemi, jako je například OpenOffice či LibreOffice.
Jak je to s podporou? Mohou se uživatelé někam obrátit, když budou mít problém nebo si nebudou vědět rady s nastavením?
Určitě, k dispozici je česká technická podpora, se kterou je možné se spojit telefonicky i prostřednictvím chatu. Uživatelům jsou k dispozici během pracovního týdne vyškolení pracovníci, kteří dovedou poradit s běžným Emailem od Seznamu i s Emailem Profi.
Pokud jde o výpadky či nějaké rozsáhlejší problémy, ty jsou pochopitelně monitorovány 24 hodin, sedm dní v týdnu. Pokud se něco takového stane, řešíme to aktivně sami, aniž bychom potřebovali nějaký podnět od helpdesku. Většinu takových problémů tedy vyřešíme ještě dříve, než na ně uživatelé upozorní.
Konkrétně Email od Seznamu běží ve dvou serverovnách naráz v reálném čase. V praxi to funguje tak, že cokoliv se stane v jedné serverovně, se automaticky replikuje do té druhé. Díky tomu jsme v případě výpadku jedné z nich schopní obsloužit datový provoz z té druhé, uživatel vlastně v praxi výpadek ani nezaznamená.
Tím se dostáváme k datům, která jsou v poslední době ožehavým tématem. I samotní uživatelé řeší, co se kam ukládá a odesílá.
Veškerá data, která Seznam.cz uchovává, jsou uložena v České republice. A je jedno, zda se bavíme o datech uživatelů, či samotné poště. Všechna data jsou uložena v našich datových centrech.
Jedno vlastní centrum provozujeme v pražských Horních Počernicích, další v hodnotě stovek milionů korun vyroste v Benátkách nad Jizerou. Fungovat začne v příštím roce. Data uživatelů jsou velmi důležitá, proto do jejich uchování a zabezpečení investujeme nemalé peníze.
(převzato z Novinky.cz, zkráceno)