Agenturní spolupráce roku 2021: Risk je zisk a Seznam odvahu v kategorii Inovátor roku ocení, říká David Velechovský

Technologická společnost Seznam.cz se brzy chystá udělit ocenění Agenturní spolupráce roku. Jednou z kategorií je i „Inovátor roku”, kterou bude letos vyhlašovat David Velechovský, manažer největšího českého reklamního systému Sklik. David stojí u přípravy a spouštění většiny produktových novinek Skliku a pomáhá s jejich zaváděním na trh.

David Velechovský, manažer pro reklamní systém Sklik

Davide, představil bys nám v krátkosti kategorii Inovátor roku a řekl nám, jaká agentura v ní může zvítězit?

Cena „Inovátor roku“ bude patřit agentuře, která dokázala v roce 2021 naplno využít produktové novinky ve svých kampaních. Můžu prozradit, že velkou váhu měly novinky zaměřené na zamezení dopadu blížící se cookieless future. Zároveň jsme nechtěli hodnotit jen Sklik, ale zohlednili jsme i inovativní přístupy u kampaní v RTB na Seznamu. Víme, že za úspěšnou kampaní, která pomůže zadavateli plnit cíle, nestojí jen dobrý nápad, skvělá exekutiva a načasování. K tomu, aby kampaň vynikla a dosáhla těch nejlepších možných výsledků, je důležité, aby agentury využívaly nejnovějších nástrojů a zkoušely také neznámé cesty.

Jaké procento z media budgetu by měly mít agentury vyčleněné u kampaní pro zkoušení nových možností?

Reklamní svět se velmi dynamicky vyvíjí a ten, kdo neexperimentuje a nezkouší nové formáty a strategie, může velmi rychle ustrnout. Dobře se to ukázalo v období pandemie. Spoléhat se čistě na výkonnostní marketing najednou přestalo stačit, značky proto začaly více sázet na brandové kampaně, protože právě důvěra ve značky byla v té době naprosto zásadní. V Seznamu se snažíme být klientům dobrým partnerem a můžeme jim nabídnout řadu brandových formátů, nabídku také neustále rozšiřujeme o inovativní možnosti inzerce. Doba je hektická a je třeba se tomu přizpůsobit. Brzy třeba umožníme nastavení i vyhodnocování veškeré produktové inzerce na Seznamu a Zboží.cz na jednom místě. Právě to je cílem projektu, kterému říkáme Seznam Nákupy. Ale abych odpověděl na otázku. Jako marketér bych alespoň desetinu rozpočtu investoval do zkoušení nových reklamních produktů. Už jenom kvůli zvyšování know-how. Kdo do toho chce jít s námi, může sledovat novinky z Skliku na našem Blogu.

Cílem projektu Seznam nákupy je možnost nastavení, spravování a vyhodnocení produktové inzerce v jednom rozhraní. K tomu povede několik kroků, pomocí kterých se bude inzerce postupně propojovat jak pro inzerenty, tak i pro uživatele ve vyhledávání na Seznam.cz.

Jaké počiny agentur vás letos nejvíc zaujaly?

Publicis Groupe má můj obdiv za pečlivé testování novinek v obsahové síti Skliku týkajících se dynamického retargetingu napříč portfoliem spravovaných účtů a za testování publik s 1st party daty v RTB pro klienta Samsung.

Publicis Groupe

Pavel Tlapák, který se dlouhodobě věnuje kampaním v online marketingu, má u mě zase body za aktivní implementaci novinek v obsahové síti Skliku, a zejména ve vyhledávací síti, a také za nejlepší umístění mezi ověřenými správci Skliku.

Pavel Tlapák s.r.o.

Rád bych ocenil i Lynt services, a to za aktivní testování novinek ve vyhledávácí síti Skliku i v obsahové síti, zejména u dynamického retargetingu.

Lynt services s.r.o.

Nezapomeňte sledovat naše sociální sítě a podělte se o své postřehy a názory na kampaně – stačí doplnit hashtag #AgenturniSpolupraceRoku

Sdílet na sítích