Vybrali jsme pro vás pár inspirací, o které bychom se s vámi rádi podělili v nové pravidelné rubrice. Každý měsíc od nás dostanete mix nejzajímavějších obsahových spoluprací z našeho studia. Jsou tu první Brandoviny!
S pivovarem Krušovice zachraňujeme Česko
V Česku máme moře památek, opuštěných budov a zajímavých míst. Mnoho z nich je ale v žalostném stavu. Značka piva Krušovice chtěla na tato zchátralá místa upozornit a přispět k jejich záchraně. Vytvořili jsme společně kampaň, díky které naši čtenáři mohli o takových místech dát vědět. Značka Krušovice věnuje na opravu vybraného projektu půl milionu korun.
Základem kampaně je Native, ve kterém jsme zpracovali reportáž o dvou velmi cenných historických budovách a odvážných lidech, kteří jim vdechují druhý život rozsáhlými rekonstrukcemi. Osobně jsme vyzpovídali více jak pětadvacet lidí. Mezi nimi byli majitelé staveb, brigádníci, návštěvníci i pamětníci. Na místě jsme pořídili fotografie a záběry z dronu, které Native doplňují.
Šťastný život v klášteře
Dva kamarádi zrekonstruovali augustiniánský klášter ze 13. století, který funguje jako netradiční domov pro seniory. V komplexu pěstují bylinky, krmí kozy nebo si promítají filmy v letním kině. Oprava celého kláštera vyšla na 100 milionů korun. Majitelé se ale rozhodli renovovat i další historicky cenné budovy v Česku, ve kterých mohou najít nový domov další senioři.
Probuzení jako z pohádky
Tak by se dal popsat příběh zámku Poláky. Novobarokní komplex Poláky u Nechranické přehrady chátral více jak 30 let. Během této doby tu lidé vyrabovali, co se dalo. Vyřezali části krovů a zmizel i soubor cenných kamen. Nyní navrací zámku jeho zašlou slávu majitel i komunita lidí. Dobrovolníci z celého Česka se sem sjíždění pomáhat při opravách. Mluví o sobě jako o druhé rodině, kterou zde našli.
Čtenáři Nativu nám dali tip na 486 míst, která by si zasloužila opravit
Součástí kampaně pro pivovar Krušovice je interaktivní mapa, do které mohli lidé přidávat tipy na místa, která potřebují rekonstrukci. Mohlo jít o památku, komunitní místo pro setkávání, studánku nebo jakoukoliv opuštěnou budovu. Jsme nadšení, že se k nám připojilo 722 čtenářů, kteří doporučili 486 takových míst. A co bude následovat? Sledujte, který projekt získá od pivovaru Krušovice půl milionu korun na opravu.
Slavíme druhé narozeniny
Přijde nám to jako nedávno, když Brand Studio v září 2020 začínalo ve třech lidech. Nyní je nás v týmu 23 a stále se rozrůstáme. Máme za sebou stovky úspěšných kampaní, několik podcastů i divácky úspěšných seriálů. Andymu, zakladateli Seznam Brand Studia, jsme položili tři narozeninové otázky.
Co se Seznam Brand Studiu za dva roky fungování povedlo?
Přiznám se, že ty dva roky velmi rychle utekly. Přesto je ale za námi vidět obrovský posun dopředu. Z malého týmu, který dělal Seznam Native projekty, jsme během dvou let vybudovali jedno z nejlepších brand studií světa. Tím jsme se vyrovnali kolegům z New York Times nebo třeba z BBC, a tak končí období, kdy jsme se je snažili dotáhnout. Tým jsme rozšířili o nové experty a můžeme tak nabídnout širokou paletu produktů a služeb. Začali jsme tak například točit seriály pro Stream nebo nahrávat podcasty. Stali jsme se definicí toho, co je to kvalitní nativní reklama, a nastavujeme laťku toho, jak se má dělat.
Co tě nejvíc baví na tvojí práci?
Nejvíc mě naplňuje, že to celé dává velký smysl. I když každým rokem stoupá počet těch, kterým vadí reklama, tu naši mají lidi rádi. Jde vlastně o takový win-win-win přístup. Čtenář se něco zajímavého dozví, mediální dům si drží laťku kvality a důvěry a komerční partner si buduje značku aktivitami, které se oproti tradiční reklamě silněji zapisují do hlavy.
Co nás čeká v budoucnu?
Každý rok přicházíme s novými formáty a další roky jistě nebudou výjimkou. Chystáme rozšířit naši nabídku her. Zároveň chceme více vytěžit spojení se Seznamem, konkrétně například s webem Zboží.cz. Také nás čeká edukace trhu v oblasti brandových kampaní a měření jejich úspěchu.
Říjnová konference Seznam Forum bude i o Brand Studiu
Jedna z největších konferencí Seznamu bude nabitá parádním programem. Co na konferenci chystají týmy ze Seznam Brand Studia? To nám prozradil Andy:
„Seznam Forum je jedna z našich největších konferencí, takže Seznam Brand Studio nesmí chybět. Letos budeme představovat seriál Pečeme s Markétou, který jsme točili pro Stream a v rámci product placementu se tam vyskytuje značka Kenwood. Na to budeme mít navázaný workshop, kde účastníky provedeme výrobou pořadu. Určitě bych letos účastníkům konference doporučil příspěvek Jespera Laursena, ředitele Institutu nativní reklamy a organizátora soutěže Native Advertising Awards, ve které jsme jako studio vyhráli několik cen. Jesper nám prozradí, co si mohou značky a agentury odnést od těch nejlepších nativních kampaní světa.“
Tip: Storytelleři vyrazili do vesmíru
Inspirace je na každém rohu. Tým storytellerů, který tvoří obsah Nativů, se ji vydal hledat na teambuilding mezi hvězdy.
Vypadáme sice unaveně, ale na to, že jsme se fotili ve tři ráno, to jde, ne?
Štefánikovu hvězdárnu na Petříně můžete s týmem navštívit i po zavíračce. Zažijete tu super dobrodružství, na které jen tak nezapomenete.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.