Jak jsme pomohli Čechům znovu objevit, jak chutná pravá čokoláda

Ivana Eder 23. května 2024  

Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.

Čokoládovna Janek je malá rodinná firma z Uherského Brodu. Postupně se vypracovali z malé výrobničky na stabilní a oblíbenou firmu, která vyrábí desítky druhů čokolád, nugát, pralinky a další čokoládové dobroty. V roce 2024 budou navíc otevírat novou výrobní halu. Jak ale rozšířit poptávku po té nejlepší čokoládě po celém Česku?

Spustili jsme dlouhodobou kampaň založenou na nativních článcích a sérii videí. V každém komunikačním kanálu, který jsme navrhli a realizovali, jsme ukazovali lásku k řemeslu, poctivou práci a profesionalitu, se kterou Janek čokoládu dělá. V graficky atraktivním článku formátu Seznam Native nazvaném Sladké české řemeslo jsme čtenáře pustili do výrobny a se zaměstnanci ukázali, jak čokoláda a další pochoutky vznikají.

Součástí komplexní kampaně byly i dva rozhovorové články Seznam Talks přímo s majitelem firmy. V prvním jsme odvyprávěli celý příběh čokoládovny a poprvé představili vizi návratu Česka na čokoládovou mapu Evropy. Druhý článek byl zaměřený na byznysový aspekt podnikání. V něm jsme čtenářům ukázali, proč jsou u Janka zaměstnanci klíčoví a jak jim lidský přístup pomohl i v době krize.

Jako další důkaz, že Janek je firma založená na poctivé výrobě a blízkých vztazích, jsme připravili šestidílný video seriál. V každém z dílů navštívil spolumajitel Čokoládovny Janek jednoho z jejich dodavatelů. Každého, s kým pracuje, zná osobně a s každým ho pojí jiný příběh. Navíc jsme v seriálu mohli ukázat i zajímavé nebo neobvyklé metody spojené s výrobou čokolády.

Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?

Hlavním distribučním kanálem nativních článků byl zpravodajský web Seznam Zprávy, který se kromě velké návštěvnosti těší také velké důvěře veřejnosti. To jsme doplnili distribucí na naší nejnavštěvovanější stránce Seznam.cz, dalším zpravodajském webu Novinky.cz a lifestylovém online magazínu Proženy.cz. Na těchto webech jsme využívali desítky různých článkových upoutávek. Doplňkovým kanálem byl facebookový profil Seznam Zpráv. Podobně jsme zajišťovali sledovanost seriálu, kde byla primárním kanálem online streamovací video platforma Stream.cz doplněná o video upoutávky na Seznam.cz.

S kampaní jsme se dostali na shortlist mezinárodní soutěže Native Advertising Awards 2024, jejíž výsledky se dozvíme v polovině června.

Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Více než 190 000 unikátních čtenářů strávilo u článků v průměru 4,5 minuty; téměř 14 % z nich navštívilo e-shop.
  • Články přinesly neočekávaně vysoké tržby v e-shopu. Firmě Janek se nejen vrátila celá investice do nativní reklamy, ale ještě získala nemalou částku navíc. Jen na přímých konverzích ze tří článků je návratnost 24 %. V případě hlavního Nativu činí dokonce 64 %.
  • Šestidílný seriál zaznamenal obrovský úspěch a nasbíral více než 1,3 milionu zhlédnutí.
  • Měření pomocí nástroje Seznam Brand Lift potvrdilo, že kampaň významně zvýšila povědomí o značce o 24 procentních bodů a vnímání kvality o 25 procentních bodů, což znamená, že díky našemu obsahu lidé vnímají Čokoládovnu Janek jako skutečně kvalitní.

Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích