S Nadačním fondem Agora jsme chtěli upozornit na problémy se zrakem, kterými trpí čím dál větší procento Čechů. V rámci obsahu jsme nejen přiblížili příběhy lidí, kteří o zrak přišli, ale také ukázali, jak se kvalita zraku může v různých etapách života měnit. V kampani jsme propagovali živé vysílání konference Nadačního fondu Agora, které mělo díky Seznam Native o 20 % vyšší sledovanost. Vzhledem k tomu, že se obsah týkal zrakových vad, přizpůsobili jsme tomu celý projekt i technologicky. Totiž tak, aby bylo možné text bez problémů přečíst čtečkou, kterou lidé se zrakovým postižením pro surfování na internetu používají. Na výsledek se můžete podívat tady.
Nesem vám noviny aneb vánoční speciál Brandovin je tu!
Každý měsíc v rubrice Brandoviny naleznete výběr toho nejlepšího z naší dílny. Tentokrát se dočtete o smysluplných spolupracích, které jsme v minulém roce vytvořili s neziskovými organizacemi, a dostanete tip na rozzářenou vánoční aktivitu.
Konejme dobro! Jak motivujeme naše čtenáře
Ani vážnějších témat se nebojíme. Spolupráci s partnerskými neziskovými organizacemi jsme si na komerčním obsahu vyzkoušeli v roce 2021, letos jsme spolupráci rozšířili na celkem čtyři organizace: Bílou pastelku, Agoru, Elpidu a Člověka v tísni. Díky těmto projektům dokážeme otevřít důležitá témata, která naše čtenáře baví, a zároveň můžeme zviditelnit organizace, které dělají záslužné věci. Máme radost z kvalitního obsahu, který zároveň pomáhá. Jak spolupráce vypadaly?
Organizace Bílá pastelka pořádá každý rok v říjnu finanční sbírku na podporu nevidomých. Naším cílem bylo na tuto sbírku upozornit čtenáře a motivovat je k tomu, aby do ní přispěli. V obsahu jsme proto pracovali s interaktivitou. Chtěli jsme, aby si čtenáři mohli sami otestovat, zda netrpí určitou vadou zraku. Obsah jsme doplnili zajímavými čísly i příběhy nevidomých lidí, kteří se s námi podělili o to, jak zvládají běžné činnosti. Do Nativu jsme pak umístili unikátní QR kód, pomocí kterého mohli čtenáři na sbírku přispět. Během kampaně se nám podařilo vybrat přes 10 000 korun, což byl oproti jiným kanálům nadprůměrný výsledek. A zde si můžete svůj zrak otestovat i vy.
Člověk v tísni každý listopad uděluje Ceny Příběhů bezpráví, a to lidem, kteří se aktivně postavili komunistickému režimu. Letošní ročník byl zaměřen na rok 1968. Vytvořili jsme interaktivní obsah, který události srpnové okupace čtenářům přiblížil. Ti se tak mohli dozvědět, co sovětské vojenské intervenci předcházelo, poslechnout si tehdejší vysílání Československého rozhlasu nebo si v interaktivní hře vyzkoušet, jak by se při srpnových událostech zachovali sami. Cílem kampaně bylo upozornit na Příběhy bezpráví a přiblížit tři vybrané životní osudy laureátek těchto cen. Najdete je zde.
Pro spoustu z nás je stáří něčím, čeho se obáváme. Organizace Elpida se to snaží měnit a pomáhá seniorům zůstat sebevědomou a respektovanou součástí naší společnosti. V článku jsme na inspirativních příbězích několika aktivních seniorů ukázali, že i poslední etapa života se dá prožít radostně a s chutí. Obsah jsme doplnili zajímavými fakty a čísly. Podstatou kampaně bylo zviditelnění organizace a projektů, které pro seniory připravuje – například Ponožky od babičky. Projděte si obsah sami.
Tip: Posviťte si s námi na vánoční obyčeje
Proč jsou Vánoce zalité světlem? V Nativu, který byl připravený ve spolupráci s firmou Decoled, jsme hravou formou ukázali, jak motiv světla prostupuje vánoční svátky a jak staré jsou některé vánoční tradice. Čtenáři v něm najdou i příběh o tom, jak a kdy se v Česku rozsvítil první vánoční stromek. Firma Decoled přichystala pro všechny milovníky světélek výstavu rozzářených soch ve Žlutých lázních. Naladit se tento rok na sváteční atmosféru můžete právě tam.
Krásné Vánoce ze Seznam Brand Studia
Za uplynulým rokem se ohlížíme s radostí, protože jsme měli možnost pracovat na krásných projektech se skvělými lidmi. Přejeme vám nový rok plný kreativity, jedinečných setkání a nezapomenutelných zážitků. Těšíme se na další spolupráci.