Pro zpravodajské weby zařazené ve službě Seznam Newsfeed je povinný MediaRating NFNZ. Jaká bude nová metodika hodnocení, kterou fond chystá? Nejen na to hledala odpovědi šéfeditorka homepage Seznam.cz Tereza Strnadová v Nadačním fondu, konkrétně u ředitele Petra Orálka a člena Expertní rady Josefa Šlerky. Odpovědi zazněly v reportáži na listopadovém Seznam Newsfeed Foru.
Nové podmínky pro zařazení do Mediaratingu NFNZ
Ředitel NFNZ Petr Orálek divákům vysvětlil, že pro zařazení do MediaRatingu je nutné, aby médium existovalo minimálně rok a pravidelně publikovalo články. Důležité také je, aby mělo pravdivě uvedeno jméno vlastníka a vydavatele. Teprve pak začíná proces hodnocení obsahu.
Josef Šlerka, člen Expertní rady NFNZ, pak vysvětlil, jak přesně jsou média a jejich tvorba hodnoceny. Jsou rozdělena do tří kategorií. Hlavní kategorií jsou média, která produkují svůj vlastní obsah, do druhé patří média, která obsah z větší části přebírají odjinud. A třetí kategorií je nově tzv. junk news, tedy média, která obsahují dezinformace a ukradený obsah.
Terezu zajímalo také to, jaká kritéria daná média musí splnit, co se v rámci nich bude hodnotit a jaké typy článků budou do Mediaratingu zařazeny. Podívejte se na záznam z Newsfeed Fora, kde zazní odpovědi právě na tyto otázky.