My, Češi, žijeme ve svobodné zemi teprve posledních 30 let. Naši rodiče zažili komunistickou totalitu, naši prarodiče nacistické vyvražďování a hrůzy světových válek. Postupně zapomínáme na hrdiny, kteří pro svoji vlast a pro naši svobodu položili život. Proto jsme se se značkou rumu Heffron spojili a vytvořili dvoudílnou obsahovou kampaň, abychom českému národu připomněli naši dlouhou cestu za svobodou.
Silné příběhy si žádají Seznam Native
V prvním ze dvou Nativů jsme se zaměřili na dávno zapomenutou cestu, kterou absolvovali hrdinové z první světové války. Loď Heffron vezla jako poslední československé legionáře, jejichž příběhy jsme v obsahu vyprávěli. Článek jsme doplnili videem i audio ukázkami z deníků a dopisů, které legionáři posílali domů. To proto, abychom co nejvěrněji přiblížili tehdejší život a oživili příběhy lidí, které se nacisté a poté i komunisté snažili vymazat z historie.
V druhé části série s názvem Bouřlivé dějiny naší země jsme zavzpomínali na hrdiny, kteří pro svobodu našeho národa obětovali svůj život. Připomněli jsme si osudové roky 20. století, které pro naši zemi znamenaly krok buď ke svobodě, anebo k útlaku a utrpení. Obsah jsme doplnili o dobové fotografie, audio a interaktivní kvíz, díky kterému se čtenáři mohli vžít do kůže některých z hrdinů.
Jak jsme měřili úspěch?
V obou kampaních jsme sledovali čas strávený s obsahem, který značí atraktivitu obsahu pro publikum. Zásadní metrikou byl také počet unikátních čtenářů i počet prokliků na web klienta. V kampani Dávno zapomenutá cesta za svobodou jsme sledovali i počet přehrání videí, která jsou součástí Nativu.
Jak jsme nativní články dostali mezi lidi?
Články jsme umístili na Seznam Zprávy a další weby pod hlavičkou Seznamu. Vytvořili jsme desítky kombinací upoutávek, které jsme distribuovali napříč Seznamem a následně jsme je optimalizovali tak, abychom splnili cíle kampaní.
Jaké výsledky kampaně přinesly?
Tříminutovou hranici, kterou jsme si stanovili pro průměrný čas strávený na článku, se nám podařilo překonat. U článku Bouřlivé dějiny naší země se průměrný čas vyšplhal na 5,5 minuty, zatímco s nativním článkem Dávno zapomenutá cesta za svobodoučtenáři strávili v průměru 11 minut.
Články Bouřlivé dějiny naší země a Dávno zapomenutá cesta za svobodou si přečetlo přes 200 000 unikátních čtenářů, čímž jsme překonali předem stanovenou garanci 90 000.
Silné propojení obsahu Nativu a klienta se odrazilo také u přímých prokliků na klientův web a e-shop. Celkem jsme napočítali přes 15 500 prokliků. I díky obsahovým kampaním se podařilo rychle vyprodat limitovanou edici lahví rumu, na jejichž etiketách se nacházely další příběhy českých hrdinů.
V kampani Dávno zapomenutá cesta za svobodou jsme pak naměřili téměř 66 000 přehrání videí.
Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.