Každý měsíc v rubrice Brand Studia naleznete mix inspirací a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát se společně ohlédneme za nejlepšími kampaněmi minulého roku a podíváme se na to, co nás čeká v budoucnu.
Překonali jsme hranici 300 vydaných Nativů
Na konci roku 2022 náš rozcestník Seznam Native čítal přesně 300 publikovaných spoluprací s klienty z různých oblastí. Projděte si články, se kterými naši čtenáři na platformách Seznamu strávili nejvíce času, tedy v průměru sedm a půl minuty.
Proč z české krajiny mizí ovocné stromy?
Hrušeň jako připomínka svatby, vzrostlý ořešák jako odpuzovač hmyzu, jabloně jako orientační body v krajině. Ovocné stromy, které do české krajiny patří už mnoho staletí, se postupně vytrácejí. Jak můžeme pomoci českým sadařům zachránit české bohatství? To se dočtete v našem Nativu vytvořeném ve spolupráci s Palírnou Jelínek.
Okupace 1968
Je to už téměř rok, co Ukrajince probudily přijíždějící tanky. I my, Češi, ale máme podobnou zkušenost. Jak byste se během invaze zachovali vy, to si můžete vyzkoušet v Nativu, kterým jsme ve spolupráci s organizací Člověk v tísni připomínali události z okupace v roce 1968.
Od Porta až k plážím v Algarve
Na začátku loňského léta jsme ve spolupráci s pojišťovnou Axa našim čtenářům doporučili, jak strávit dovolenou v Portugalsku. Patříte mezi milovníky památek, cyklisty nebo třeba vyznavače vodních radovánek? Tipy na ty nejlepší delikatesy a místa nám dal Portugalec Domingos Silva, který se stará o udržitelný cestovní ruch a miluje svou zemi. Inspirujte se na letní dovolenou i vy.
Máte svého kosmetického favorita?
Už druhým rokem měli naši čtenáři možnost hlasovat pro své oblíbené produkty v soutěži Kosmetické hvězdy, kde umožňujeme klientům bojovat o přízeň našich čtenářů. Letos se do ankety zapojilo 249 produktů a hlasovalo 13 000 lidí, kteří rozdali přes 62 000 hlasů. A které produkty zvítězily? To se dozvíte už 31. ledna 2023.
Vyrazte s námi a bratry Svobodovými na lyže
Češi jsou národem vášnivých lyžařů, nejčastěji ale lyžují v tuzemsku. Jak tedy Čechy přesvědčit, aby se vydali objevovat rakouská lyžařská střediska? To byl cíl kampaně pro Österreich Werbung, rakouskou centrálu cestovního ruchu, ve které jsme navazovali na úspěšnou spolupráci z loňska. Opět jsme vsadili na oblíbené sportovce, bratry Svobodovy, a vyrazili jsme natáčet seriál Rakouskem svobodně a aktivně.
Dali jsme dohromady kampaň, která zahrnovala články na webu Seznam Zpráv, podcast, kampaň v rádiu, advertorialy i speciál v silvestrovské příloze tištěného deníku Právo. A jaké jsme měli výsledky? Seriál vidělo přes půl milionu lidí, čímž se řadí k nejúspěšnějším cestovatelským počinům na videoportálu Stream.cz. Výsledky měření Brand Lift nám pak ukázaly, že zájem diváků o vycestování do Rakouska se zvýšil o 36 %. Zima ještě nekončí, inspirujte se naším seriálem i vy.
Tři otázky pro Andyho, šéfa Brand Studia
Co je podle tebe největší loňský úspěch Brand Studia?
Jednoznačně vítězství v mezinárodní soutěži Native Advertising Awards a titul Studio roku 2022. Stejně tak jako ocenění je pro nás důležitá odvedená práce. Mám radost, že jsme vyrostli natolik, že obsahové spolupráce počítáme každý rok ve stovkách.
Jak se Brand Studio v minulém roce posunulo?
Největší posun vnímám v tom, jak jsme nastavili měření brandových kampaní. Díky nástroji Seznam Brand Lift dokážeme měřit efekt brandové kampaně, a dokonce můžeme dělat rozpady na jednotlivé formáty. Díky tomu víme, jak jednotlivé části kampaně přispívají k plnění celkového cíle, a můžeme podle toho naše aktivity zefektivňovat.
Co Brand Studio čeká v roce 2023?
Na trhu budeme představovat nový produkt – Seznam Talks. To je článek postavený na rozhovoru se zajímavou osobností. Hlavní výzvou ale bude naučit klienty, kteří se spoléhají jen na výkonnostní kampaně, aby začali více šlapat i do brandu. My jim ostatně můžeme pomoct jak s brandovou strategií, tak i s následnou realizací. A díky nástroji Seznam Brand Lift můžeme u menších kampaní doměřit efekt na brand.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.