Vytěžte maximum ze svých kampaní díky akvizičnímu cílení

17. února 2023 Ve spolupráci s:  

Jak rozšířit zásah kampaní, zvýšit obrat a zároveň dodržet cílové PNO? Klienti Agrofortel a Spořílek se rozhodli využít akviziční cílení pomocí dynamického retargetingu návštěvníků produktů na webech Seznamu. Tento typ cílení zobrazuje uživatelům reklamu na konkrétní produkt z klientova XML feedu, který si ve Vyhledávači od Seznamu prohlíželi. Třeba vás výsledky kampaně inspirují k tomu, jak s cílením pracovat.

Představení klientů

Agrofortel je ryze česká firma, která na trhu působí od roku 2015. Na svém e-shopu se zaměřuje na prodej zemědělských a chovatelských potřeb.

Spořílek je český e-shop s více než dvacetiletou tradicí, který se zaměřuje na prodej bílé techniky, elektrických spotřebičů a dalších potřeb pro domácnost a zahradu. Firma si zakládá na přátelské komunikaci a proklientském přístupu.

Stanovené cíle

Oba klienti si stanovili tři hlavní cíle. Chtěli i s omezeným rozpočtem rozšířit zásah svých kampaní mezi nové relevantní uživatele, zvýšit celkový obrat a dodržet cílové PNO v účtu. Výsledky kampaní hodnotili především pomocí externích nástrojů a pokročilejších atribučních modelů. Kromě konverzí napárovaných k jednotlivým kampaním v Skliku pracovali také s asistovanými konverzemi a zohlednili přínos, který na sebe kampaně měly. A co říkají čísla?

Výsledky

Agrofortel
21 %
Celkového rozpočtu Skliku
16,11 %
PNO kampaně v Skliku
10,3 %
PNO včetně asist. konverzí
38,5 %
Podíl na celkovém obratu účtu
22 %
Celkové návštěvnosti z Skliku
Spořílek
10 %
Celkového rozpočtu Skliku
22,41 %
PNO kampaně v Skliku
8,4 %
PNO včetně asist. konverzí
6,5 %
Podíl na celkovém obratu účtu
33 %
Celkové návštěvnosti z Skliku

Zhodnocení výsledků

V obou případech se podařilo alokovaný rozpočet zúročit zvýšením celkového obratu a zároveň dodržením cílové PNO v účtech. Kampaně přivedly na weby klientů velké množství nových potenciálních zákazníků. Ve více než 90 % případů byly kampaně na úplném počátku konverzní trasy uživatele, což dokládá i vysoký podíl asistovaných konverzí. Výsledky hodnotil kladně také Miroslav Voda, provozovatel obchodu Spořílek.

Dynamický retargeting návštěvníků Seznamu přivádí na náš web uživatele v pokročilejší fázi nákupního procesu. Díky tomu má kampaň přesný zásah, dobrý výkon a v našem atribučním modelu jí hodnotíme pozitivně.

Chcete podobné výsledky?

  • Využívejte produktové skupiny. Výdej produktů omezte pouze na ty, které jsou aktuálně skladem. V produktové skupině můžete přidat také podmínku „cena od“, a tím z výdeje vyloučíte třeba levnější produkty. U větších klientů můžete vyzkoušet dokonce rozdělení výrobků do více produktových skupin a srovnávat jejich výkon. 
  • Myslete na správné nastavení frekvence zobrazení a možnost upravit si cílení na zařízení. Výdej na mobilních zařízeních bývá většinou levnější, proto je dobré sledovat, abyste čerpali rozpočet na jednotlivých zařízeních rovnoměrně. Mezi vhodná řešení můžeme zařadit třeba navýšení cílení na desktop o nižší desítky procent.
  • Nezapomeňte do sestav přidat alespoň dvě různé šablony. Kromě vhodné barevné kombinace je důležité, abyste v šabloně prezentovali i konkurenční výhodu. Cílení má za úkol  zaujmout  uživatele va pokusit se ho přesvědčit, aby nakoupil právě na e-shopu vašeho klienta.
  • Využijte možnost vyloučit uživatele, kteří už na vašem webu byli. Takové uživatele totiž budete dále oslovovat pomocí retargetingu či dynamického retargetingu. 
  • Při vyhodnocování zohledněte fakt, že se jedná o akviziční typ kampaně. V praxi to znamená, že je kampaň ve většině případů úplně první interakcí uživatele s e-shopem a výsledná konverze se tedy často připíše k jiné kampani. Doporučujeme proto brát v úvahu asistované konverze a raději sledovat celou konverzní trasu uživatele.  

Za tým Skliku Jan Koutný

Sdílet na sítích