
V Seznamu máme unikátní možnost cílit v online na posluchače, kteří slyšeli audiospot.
Víte, že umíme identifikovat posluchače, kteří slyšeli audiospot na webech Seznamu? Ještě zajímavější ale je, že na takové posluchače můžeme zacílit reklamou v Skliku. Pokud lidé uslyší při poslechu podcastu vaší audioreklamu, díky identifikaci jim můžeme ukázat banner a přivést je na váš web. A jak to celé funguje? Na to jsme se zeptali Miloše Uldricha, manažera dat a výzkumu.
V Seznamu máme unikátní možnost cílit v online na posluchače, kteří slyšeli audiospot.
Do roku 2021 jsme brandové kampaně vyhodnocovali pomocí zásahu, míry prokliku nebo třeba mírou dokoukanosti. Díky Seznam Brand Liftu už několik let měříme i vliv kampaně na vnímání značky. Základem je jednoduchá anketní otázka, kterou pokládáme internetovým uživatelům před a po kampani. Pak porovnáme odpovědi uživatelů, kteří se s kampaní už setkali a těch, které kampaň minula. Můžeme tak změřit, jak kampaň pohnula vnímáním veřejnosti v porovnání s přímými konkurenty nebo jak kampaň pomohla zvýšit chuť lidí vyzkoušet si propagované produkty. Úplnou novinkou je pak doměření vlivu online audioreklamy.
Pracovat s audiopublikem je pro značky oříšek. Posluchači podcastů, kteří zaslechnou reklamu, většinou nemají prostor, ani chuť navštívit stránky inzerenta, a to ani kdyby je nabídka zaujala. To proto, že u poslechu často dělají něco jiného. Aby inzerenti dostali posluchače na své webové stránky, měli by využít remarketingovou strategii a oslovit je znovu. A to my v Seznamu umíme.
V našem digitálním audioprostoru umíme identifikovat uživatele, který slyšel konkrétní audioreklamu, a na tu pak navázat další komunikací jako třeba bannerem. Pokud by klienti chtěli podpořit spíš brand, můžou sdělení v audiu posílit třeba videoreklamou. Na digitální audio se dá navázat jak prostřednictvím Skliku, tak i RTB.
Audioreklama od Seznamu má na posluchače dopad. Příkladem může být kampaňová case study, kde jsme v audiu promovali platformu Podcasty.cz.
V návazné komunikaci pak značky mohou i zúročit to, že internetovou reklamu vnímají lidé důvěryhodněji, pokud o ní už slyšeli v televizi nebo v rádiu. Tím, že klienti zahrnou Seznam Audio do svého mixu, podpoří nejen svůj brand, ale pomocí remarkentingu zvýší také výkon kampaní.
PR specialistka