V Seznamu máme unikátní možnost cílit v online na posluchače, kteří slyšeli audiospot.
Miloš Uldrich prozradil, jak navázat na audioreklamu
Víte, že umíme identifikovat posluchače, kteří slyšeli audiospot na webech Seznamu? Ještě zajímavější ale je, že na takové posluchače můžeme zacílit reklamou v Skliku. Pokud lidé uslyší při poslechu podcastu vaší audioreklamu, díky identifikaci jim můžeme ukázat banner a přivést je na váš web. A jak to celé funguje? Na to jsme se zeptali Miloše Uldricha, manažera dat a výzkumu.
V Seznam Brand Studiu jste společně s kolegy z jiných týmů vyvinuli službu Seznam Brand Lift, který slouží k analyzování kampaní. Miloši, mohl bys nástroj představit?
Do roku 2021 jsme brandové kampaně vyhodnocovali pomocí zásahu, míry prokliku nebo třeba mírou dokoukanosti. Díky Seznam Brand Liftu už několik let měříme i vliv kampaně na vnímání značky. Základem je jednoduchá anketní otázka, kterou pokládáme internetovým uživatelům před a po kampani. Pak porovnáme odpovědi uživatelů, kteří se s kampaní už setkali a těch, které kampaň minula. Můžeme tak změřit, jak kampaň pohnula vnímáním veřejnosti v porovnání s přímými konkurenty nebo jak kampaň pomohla zvýšit chuť lidí vyzkoušet si propagované produkty. Úplnou novinkou je pak doměření vlivu online audioreklamy.
Znamená to, že v Seznam Brand Liftu umíte identifikovat posluchače, kteří zaslechli audiospot. Jak to můžou klienti využít v kampani?
Pracovat s audiopublikem je pro značky oříšek. Posluchači podcastů, kteří zaslechnou reklamu, většinou nemají prostor, ani chuť navštívit stránky inzerenta, a to ani kdyby je nabídka zaujala. To proto, že u poslechu často dělají něco jiného. Aby inzerenti dostali posluchače na své webové stránky, měli by využít remarketingovou strategii a oslovit je znovu. A to my v Seznamu umíme.
V našem digitálním audioprostoru umíme identifikovat uživatele, který slyšel konkrétní audioreklamu, a na tu pak navázat další komunikací jako třeba bannerem. Pokud by klienti chtěli podpořit spíš brand, můžou sdělení v audiu posílit třeba videoreklamou. Na digitální audio se dá navázat jak prostřednictvím Skliku, tak i RTB.
Proč by audioreklama neměla chybět v media mixu značek?
Audioreklama od Seznamu má na posluchače dopad. Příkladem může být kampaňová case study, kde jsme v audiu promovali platformu Podcasty.cz.
V návazné komunikaci pak značky mohou i zúročit to, že internetovou reklamu vnímají lidé důvěryhodněji, pokud o ní už slyšeli v televizi nebo v rádiu. Tím, že klienti zahrnou Seznam Audio do svého mixu, podpoří nejen svůj brand, ale pomocí remarkentingu zvýší také výkon kampaní.
Veronika Geltner
PR specialistka