Umíme změřit dopad audioreklamy. Jak to děláme?

Veronika Geltner 8. března 2023

O tom, že se vyplatí audioformáty zahrnout do vašich mediamixů, po našem posledním článku snad už nepochybujete. Teď vám představíme další důvod, proč má smysl do audioreklamy investovat. V Seznamu totiž dokážeme měřit, jaký audioreklama od Seznamu na posluchače měla dopad.

Minulý rok jsme vám představili Seznam Brand Lift. Tento jednoklikový dotazník se zobrazuje dvěma skupinám respondentů. První z nich reklamu zaznamenala a druhá vůbec. Rozdíl ve skóre mezi skupinami představuje tzv. lift neboli dopad kampaně na značku. Standardně ho využíváme na měření dopadu obsahových kampaní. Nás však zajímalo, jak audio ovlivňuje vnímání značky, a rozhodli se využít toto měření také v audioreklamě.

Náš cíl? Zvýšit povědomí o webu Podcasty.cz

Stanovili jsme si cíl zvýšit povědomí o platformě Podcasty.cz. Připravili jsme proto výstižný audiospot o délce 14 sec, který jsme spustili na floatingu v digitální části balíčku Seznam Cross Audio.

Znalost platformy Podcasty.cz jsme nejprve ověřovali pomocí anketní otázky. Před spuštěním kampaně neznalo web Podcasty.cz 67 % lidí, kteří poslouchali podcasty přes Novinky.cz, Seznam Zprávy nebo Radio player na Seznamu. Pouze 8 % posluchačů ze seznamáckých platforem v průzkumu uvedlo, že poslouchá audio přes web Podcasty.cz.

„Měření jsme spustili na menší kampani. Chtěli jsme totiž podpořit znalost platformy Podcasty.cz, proto jsme jako formát využili Seznam Audio neboli audiospoty. S nimi se mohli naši posluchači setkat jak v rádiu, tak podcastech,“ přibližuje Tereza Marková, obchodní konzultantka pro rádia.

Výsledky kampaně nás překvapily

V kampani jsme využili toho, že posluchače Seznam Audia umíme oslovit bannery z Skliku. Na audiospot můžeme navazovat také kombinovanou reklamou, která má vysokou míru proklikovosti. S osloveným publikem tedy pak můžeme pracovat v onlinu stejně jako s jakýmkoliv retargetingovým seznamem.

Vliv kampaně na vnímání brandu

Audiokampaň pomohla zvýšit povědomí o značce Podcasty.cz mezi posluchači. V anketní otázce potvrdilo znalost značky 62 % respondentů, kteří se s kampaní setkali. Což značí nárůst o 88 % (29procentních bodů).

Podle výsledků tak kampaň zvýšila celkovou úroveň znalosti a vnímání značky. Kromě toho se také ukázalo, že řada posluchačů si platformu Podcasty.cz rovnou vyzkoušela. Mimo to narostl i počet posluchačů na Podcasty.cz, a to o neuvěřitelných 225 %.

Naším cílem bylo poukázat na to, že posluchače Seznam Audia umíme dále oslovit v online prostředí remarketingem. Výsledky případové studie ukazují, že audio má dopad na vnímání značky a tento formát by rozhodně neměl chybět ve vašich komunikačních strategiích.

Zajímá vás audioreklama? Připravili jsme pro vás speciální nabídku s balíčkem Seznam Cross Audio. Zahrnuje reklamy nejen v podcastech na Seznam Zprávách a Novinkách, ale i reklamu v rádiích Expres FM a Classic Praha. Napište nám na e-mail radia@firma.seznam.cz.

Pokud byste se chtěli dozvědět více informací o Brand liftu, napište Milošovi Uldrichovi: milos.uldrich@firma.seznam.cz

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích