O tom, že se vyplatí audioformáty zahrnout do vašich mediamixů, po našem posledním článku snad už nepochybujete. Teď vám představíme další důvod, proč má smysl do audioreklamy investovat. V Seznamu totiž dokážeme měřit, jaký audioreklama od Seznamu na posluchače měla dopad.
Minulý rok jsme vám představili Seznam Brand Lift. Tento jednoklikový dotazník se zobrazuje dvěma skupinám respondentů. První z nich reklamu zaznamenala a druhá vůbec. Rozdíl ve skóre mezi skupinami představuje tzv. lift neboli dopad kampaně na značku. Standardně ho využíváme na měření dopadu obsahových kampaní. Nás však zajímalo, jak audio ovlivňuje vnímání značky, a rozhodli se využít toto měření také v audioreklamě.
Náš cíl? Zvýšit povědomí o webu Podcasty.cz
Stanovili jsme si cíl zvýšit povědomí o platformě Podcasty.cz. Připravili jsme proto výstižný audiospot o délce 14 sec, který jsme spustili na floatingu v digitální části balíčku Seznam Cross Audio.
Znalost platformy Podcasty.cz jsme nejprve ověřovali pomocí anketní otázky. Před spuštěním kampaně neznalo web Podcasty.cz 67 % lidí, kteří poslouchali podcasty přes Novinky.cz, Seznam Zprávy nebo Radio player na Seznamu. Pouze 8 % posluchačů ze seznamáckých platforem v průzkumu uvedlo, že poslouchá audio přes web Podcasty.cz.
„Měření jsme spustili na menší kampani. Chtěli jsme totiž podpořit znalost platformy Podcasty.cz, proto jsme jako formát využili Seznam Audio neboli audiospoty. S nimi se mohli naši posluchači setkat jak v rádiu, tak podcastech,“ přibližuje Tereza Marková, obchodní konzultantka pro rádia.
Výsledky kampaně nás překvapily
V kampani jsme využili toho, že posluchače Seznam Audia umíme oslovit bannery z Skliku. Na audiospot můžeme navazovat také kombinovanou reklamou, která má vysokou míru proklikovosti. S osloveným publikem tedy pak můžeme pracovat v onlinu stejně jako s jakýmkoliv retargetingovým seznamem.
Vliv kampaně na vnímání brandu
Audiokampaň pomohla zvýšit povědomí o značce Podcasty.cz mezi posluchači. V anketní otázce potvrdilo znalost značky 62 % respondentů, kteří se s kampaní setkali. Což značí nárůst o 88 % (29procentních bodů).
Podle výsledků tak kampaň zvýšila celkovou úroveň znalosti a vnímání značky. Kromě toho se také ukázalo, že řada posluchačů si platformu Podcasty.cz rovnou vyzkoušela. Mimo to narostl i počet posluchačů na Podcasty.cz, a to o neuvěřitelných 225 %.
Naším cílem bylo poukázat na to, že posluchače Seznam Audia umíme dále oslovit v online prostředí remarketingem. Výsledky případové studie ukazují, že audio má dopad na vnímání značky a tento formát by rozhodně neměl chybět ve vašich komunikačních strategiích.
Zajímá vás audioreklama? Připravili jsme pro vás speciální nabídku s balíčkem Seznam Cross Audio. Zahrnuje reklamy nejen v podcastech na Seznam Zprávách a Novinkách, ale i reklamu v rádiích Expres FM a Classic Praha. Napište nám na e-mail radia@firma.seznam.cz.
Pokud byste se chtěli dozvědět více informací o Brand liftu, napište Milošovi Uldrichovi: milos.uldrich@firma.seznam.cz
Společnost Seznam.cz nově nabízí uživatelům možnost zobrazení svých stránek bez display, video a audioreklamy. Produkt Seznam bez reklam, který nahradí a rozšíří stávající službu Seznam Premium, je možné předplatit za měsíční poplatek 179 korun. „Na službách Seznamu pracujeme s reklamou velmi šetrně tak, aby byla pro naše uživatele co nejvíce přívětivá a nerušila jejich zážitek. …
Zažívají podcasty vrchol slávy, nebo má jejich obliba ještě kam růst? Jde dopad zvukové reklamy změřit? A jak si rozumí online a offline audioformáty? Na to jsme se zeptali Terezy Markové, která klíčovým zákazníkům Seznamu radí s audioreklamou.
V dnešním digitálním světě si zvuková reklama vydobyla své místo coby silné médium pro navázání kontaktu s publikem. Je proto dobré tohoto postavení chytře využít a vymyslet audioreklamu tak, aby zaujala co nejvíce posluchačů. Inzerenti často používají stejnou kreativu pro rádia i podcasty. Proč takové řešení není ideální, si řekneme v následujícím článku.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.