Agenturní spolupráce roku 2022: Kdo má šanci uspět?

14. července 2023

Svět online marketingu by se bez agentur a hlavně lidí, kteří v nich pracují, neobešel. Proto pod taktovkou Seznamu už podruhé pořádáme Agenturní spolupráci roku, skrze kterou vyzdvihneme ty nejpovedenější projekty realizované s digitálními agenturami. A vy si teď můžete přečíst, které z nich se mohou radovat z nominace v jednotlivých kategoriích.

Stejně jako v loni je každá z kategorií propojena s konkrétní neziskovou organizací. Vítěz dané kategorie pak neziskovce předá kredit 50 000 Kč do Skliku, který organizace může využít na propagaci vlastních aktivit.

Slavnostní vyhlášení vítězů Agenturní spolupráce roku proběhne 12. 9. 2023 na konferenci Seznam fórum v DOX+.

Které agentury se letos v jednotlivých kategoriích probojovaly do finálové trojky?

Kategorie Cross-mediální spolupráce roku 

Cross-medialita je mimořádně aktuální téma. Proto jsme se rozhodli ocenit agenturu, která napříč všemi mediatypy spadající do rodiny Seznamu (online, TV, rádio, ale i print) využila alespoň tři z nich, do komunikace zahrnula široké spektrum reklamních formátů, čímž plně využila možností, které naše portfolio umožňuje, a zároveň výše jejích hrubých ceníkových cen přesáhla 80 milionů při propagaci jednoho klienta.  

Nominovaní: Dentsu pro Albert, Publicis Groupe pro ČSOB, Mindsquared pro Sazku

Kategorie Skokan roku 

Minulý rok negativně poznamenal válečný konflikt na Ukrajině, v důsledku kterého mnoho klientů krátilo své marketingové rozpočty. A proto nás moc těší důvěra mediálních agentur, která i navzdory složité situaci vedla téměř ke 4% meziročnímu nárůstu spendu. 

Nominovaní: Dentsu, Publicis Groupe, KNOWLIMITS Group

Kategorie Absolutní skokan roku 

Na velikosti vždy záleželo a záležet bude. O tom v Seznamu něco víme. Proto chceme v této kategorii ocenit agenturu, jejíž inzertní objem mezi lety 2022 a 2021 nejvíce narostl. 

Nominovaní: Dentsu, Publicis Groupe, KNOWLIMITS Group  

Kategorie Obsahová spolupráce roku 

Kromě tradičních reklamních formátů se čím dál větší popularitě těší také obsahové spolupráce mezi značkou a vydavatelem. My jsme hledali agenturu, která tuto možnost ve spolupráci se Seznamem nejlépe využila. Mezi hodnotící kritéria patřila: úspěch kampaně, inovace, pročtenářský přístup a role agentury.

Nominovaní: Dentsu pro Dr. Max, Ogilvy pro Krušovice, Wavemaker (GroupM) pro Českou spořitelnu

Kategorie Audiospolupráce roku  

Audioreklama je momentálně velké téma a značkám i službám nabízí zajímavé možnosti prezentace. Díky zajímavým podcastovým tématům může klient oslovit velmi zajímavou základnu nových zákazníků. V této rychlé době je poslech podcastů, čtených zpráv, ale i rádia klidovou záležitostí, kde posluchač vnímá reklamu klienta jako součást pořadu. Audioreklamu navíc lidé vnímají při jakékoliv činnosti, ať je to jízda autem, na kole nebo funguje jako kulisa při práci. 

Nominovaní: Dentsu pro Fortunu za partnerství s podcastem Nosiči vod, Omnicom Media Group pro Komerční banku za spolupráci na podcastu Ve Vatě Energo Speciál, Wavemaker (GroupM) pro Českou spořitelnu za partnerství s podcastem Ve Vatě

Kategorie Videokampaň roku   

Nezisková organizace: Linka bezpečí, z.s 

Videoreklama je mimořádně důležitým nástrojem pro budování značky. Ale aby dobře fungovala, je  potřeba zvolit vhodné reklamní videoprodukty, použít kreativu, kterou si uživatel zapamatuje, a zvolit správné cílení pro maximalizaci zásahu.  V této kategorii jsou nominovány kampaně, které tohle nejlépe splňují.  

Nominovaní: Pickerly pro Billu, Omnicom Media Group pro Komerční banku, Omnicom Media Group & Zaraguza pro Škoda Auto

Kategorie Inovátor roku 

Víme, že za úspěšnou kampaní, která pomůže zadavateli plnit cíle, nestojí jen dobrý nápad, skvělá exekutiva, načasování a podobně. K tomu, aby kampaň vynikla a dosáhla nejlepších výsledků, je důležité využívat nejnovější nástroje a zkoušet neotřelé cesty. 

  • Nominovaní: Dentsu pro Albert, Performio, Mindshare & H1.cz (GroupM) pro Hello bank!

Kategorie CSR kampaň roku 

Nezisková organizace: Fuck cancer 

Vítězná kampaň by měla vyzdvihnout a uchopit aktuální téma, které buď rezonuje společností, nebo je mu naopak nevěnována dostatečná pozornost. Kromě zásahu se cení zpracování a celospolečenský dopad. 

  • Nominovaní: Studio Družina pro Neziskovou organizaci Dům tří přání, Sinners Esports & Sazka, One of a kind & VMLY&R Prague pro Českou spořitelnu 

Kategorie Cena poroty   

Speciální cena, kterou porota udělí za mimořádný přínos mediálnímu trhu.

Vybrané projekty, které soutěží v jednotlivých kategoriích, vám v příštích týdnech zde na blogu podrobněji představíme.

Sdílet na sítích