Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Proč sis vybral právě pozici Account Managera v Seznamu?
Lukáš: Seznam jsem si vybral kvůli jeho jménu na trhu, ale i proto, že nabízí kvalitní produkty. Rád věřím tomu, co nabízím. Stejně tak mě motivovaly i příležitosti kariérního posunu, z nástupní pozice Account Managera jsem se posunul do role Manažera obchodních týmů, což je pro mě další – nejen obchodní – výzva. Na Seznamu si cením i neformálního prostředí a fajn atmosféry. Prima je, když společně s kolegy po práci vyrazíme ven a trochu se odreagujeme.
Jaký je tvůj hlavní úkol tady v Seznamu?
Lukáš: Mým hlavním úkolem je péče o stávající B2B klienty Seznamu, kterých mám v portfoliu aktuálně okolo 140. Taky se starám o nováčky u nás v týmu, aby se co nejrychleji adaptovali, zaučili a líbilo se jim u nás. Rád se řadím mezi nejlepší obchodníky a jsem soutěživý, proto se snažím každý měsíc přeplnit stanovené obchodní cíle.
Filip: Stejně jako Lukáš pečuji o portfolio klientů. Mým hlavním úkolem je pomáhat klientům, aby jejich podnikání rostlo díky zviditelnění na Seznamu, partnerských webech a dalších platformách.
Jaké technologie při práci používáte?
Lukáš: V Seznamu máme vlastní CRM systém SOS, který vyvíjejí naši kolegové programátoři na míru našim potřebám v obchodě. Je to poměrně intuitivní systém, se kterým se dá dobře naučit. Taky pracujeme s našimi produktovými systémy, jako jsou Sklik, Firmy a další. Obchodník u nás musí být totiž i trochu markeťák, aby dokázal klientovi sestavit mix produktů na míru.
Jaká část tvé práce tě nejvíc baví?
Lukáš: Mám rád schůzky, protože se rád setkávám se zajímavými lidmi, ale třeba i náročnými klienty. Baví mě různorodost a to, s jakými výzvami se na schůzkách potkám. Díky tomu můžu vytvářet nejen dobré obchodní, ale i přátelské vztahy. Další společná setkání jsou pak o to zajímavější.
Filip: Nejvíc mě baví samotné osobní schůzky s klienty a poznávání jejich příběhů. A zajímá mě i prohlubování znalostí v oblasti marketingu.
Jak u vás probíhá zaškolení nových kolegů a na co se u vás můžou těšit?
Lukáš: Ze začátku nováčci jezdí na schůzky se zkušenějšími kolegy, ale zároveň si domlouvají svá vlastní setkání, kam je doprovázím. Tam jsem spíš v roli pozorovatele, dávám po schůzce doporučení a tipy na to, co zlepšit. Zároveň funguji jako záchrana, kdyby si nováček nevěděl rady. Obecně je ale lepší, když nový kolega nebo kolegyně absolvuje více schůzek s různými obchodníky. Díky tomu uvidí více způsobů obchodního jednání a najde si vlastní postup.
Filip: Zaškolení je rozdělené na tři části. Interně jim říkáme T1, T2 a T3. T1 se odehrává během prvního týdne a jde o seznámení s firmou, produkty a systémy. Patří k tomu i sbírání zkušeností od seniorních kolegů nebo simulace obchodních schůzek. Někteří z nás se už v prvních týdnech podívají na obchodní schůzky, vždy ale se seniorním kolegou nebo manažerem. Toto období je zakončené testy na T2, kdy se dostáváme ke konci druhého měsíce. Po splnění T2 dostane Account Manager své portfolio klientů. Adaptace končí po pěti měsících, kdy absolvujeme testy na T3. Já jsem úspěšně splnil T2 a už měsíc se seznamuji se svým klientským portfoliem. Tenhle způsob zapracování mi vyhovuje. Informací je sice spoustu, ale díky postupnému dávkování se to dá bez potíží zvládnout.
Co tě v práci inspiruje?
Lukáš: Manažeři, se kterými se mohu každý den setkávat a učit se od nich.
Co je podle tebe klíčové pro to, aby obchodník v Seznamu uspěl dlouhodobě?
Lukáš: Vytrvalost. Obchodník nemusí znát vše do detailu, ale je nutné si najít svou cestu, na které se nechá vést od zkušenějších a seniornějších kolegů. Důležité je taky naučit se přijímat zpětnou vazbu, kterou jsme zvyklí si dávat.
Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Seznam Compute Infrastructure (SCIF) je privátní cloudová platforma šitá na míru Seznamu. Je postavena primárně na open source technologiích a slouží jako základna pro vývoj a provoz našich služeb. Abychom zjistili, jestli je SCIF opravdu sci-fi, vyzpovídali jsme kolegy Vlastu Zemana a Honzu Mojžíše, kteří nám svou práci představí.
Začátkem června jsme v Seznamu odstartovali Týden duševní pohody. Zdraví Seznamáků – fyzické i duševní – je pro nás dlouhodobě prioritou. A tentokrát jsme se rozhodli zaměřit právě na duši. Jak Týden duševní pohody probíhal?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.