Naše oddělení regionální inzerce udržuje skrze telesales a telefonní komunikaci blízký vztah s našimi B2B klienty. Account Manageři klientům pomáhají zviditelnit se nejen na seznamáckým platformách, ale také na partnerských webech, kterých máme v současnosti až tři tisíce. Abychom zjistili, jak telesales a telefonní komunikace funguje, oslovili jsme naše kolegy Jakuba Veselého a Aleše Punčocháře.
Co tě nejvíce baví na práci v telesalesu?
Jakub: Různorodost. Budu se asi často opakovat ale ta práce je stejná, ale vždy jiná. Člověk nikdy neví, s čím se za svoji kariéru potká, a já můžu jen děkovat, protože za těch pár let, co tady sedím, jsem se dostal ke klientům, o kterých jsem si nemyslel, že s nimi někdy budu spolupracovat. Je skvělé, když klient vnímá, že se pro něj snažíte vytěžit maximum a poděkuje vám za to. Navíc se od klientů dozvím hodně věcí napříč různými obory. A samozřejmě není to jen o práci. Mám tady super partu lidí se smyslem pro humor, takže tu o zábavu není nouze.
Aleš: Telesales je především o hledání vhodného řešení pro klienty. Každý klient je jedinečný a naším úkolem je mu služby přizpůsobit na míru tak, aby mu přinášely co nejlepší výsledky. Co mě hodně baví, je neustálý kontakt s týmem, protože sedíme pohromadě a práce je tak mnohdy daleko efektivnější.
Máte pocit, že telesales je něco pro vás? mrkněte na volné pozice, které právě obsazujeme. Třeba se posilou našeho týmu stanete právě vy.
Co tě nejvíce nadchlo nebo překvapilo na práci v telesalesu, o čem jsi předtím neměl ani tušení?
Jakub: Tady to vezmu z druhé strany. I moje minulá práce byla telesales. Tam se nám vytáčela čísla sama a člověk nikdy nevěděl, kdo čeká na druhé straně. Právě proto mě překvapilo, že si tady práci řídím sám. Vím, komu budu volat, a taky se na to těším, protože jsem si za pět let s některými klienty vybudoval přátelské vztahy. Navíc vždy máme co probírat. Seznam se totiž dynamicky vyvíjí, takže mám pro klienty pokaždé nějakou novinku.
Aleš: Uvolněné pracovní prostředí, ve kterém je příjemná atmosféra, díky níž se pracuje daleko lépe.
Jak trávíš volný čas mimo práci? Máš nějaké oblíbené koníčky nebo zájmy?
Jakub: Většinu volného času trávím se svou přítelkyní – ať už doma, nebo na výletech. Máme v oblibě městský ruch, takže kdykoliv se naskytne příležitost vycestovat do nějakého zahraničního velkoměsta, neváhám ani vteřinu. Navíc se tak zdokonaluji i v angličtině, která se mi hodí v práci. Z výletu si často přivezu nějaké sneakers, což je asi můj největší koníček, jelikož tenisky a městská kultura k sobě prostě patří. Jinak jsem i docela dobrý fotograf.
Aleš: Volný čas rád trávím se svým psem na zahradě. Občas se mnou jde i do práce, protože jsme dogfriendly.
☎️ Jak práci na telesalesu vnímá Jakub z pozice Account Managera?
Jak vypadá tvůj pracovní den?
Ráno si přečtu, co se ve světě děje, abych měl pro klienty přehled. Vyřeším maily z večerních hodin a okolo osmé hodiny už volám s prvním klientem. Když se s klientem spojím, zeptám se, jak se má a jestli vše funguje podle jeho představ. Pokud je nějaký problém, navrhnu vhodný způsob, jak ho vyřešit, abychom mohli pokračovat v hladké spolupráci. Po obědě se pustím do zasílání nabídek klientům nebo řeším chybějící podklady pro kampaně. Takhle ale vypadá můj den, každý si ho může přizpůsobit tak, jak mu to vyhovuje. Práce je hodně flexibilní a je jen na vás, jak s časem naložíte. Důležité je, aby na konci dne byli všichni klienti spokojení a vše jim fungovalo, jak má.
Jak u vás probíhá zaučení nováčků a jaká je struktura týmů?
Zaučení nových kolegů je dost individuální. Každý má v začátcích nějaké stránky silnější. Důležité je, aby pochopil smysl naší práce – a pak už to jde samo. Řeší se produktová znalost, komunikace směrem ke klientům, a následně prodejní schopnosti. Všechno probíhá formou sezení, kdy buď můj nadřízený nebo kdokoliv z týmu probere s novým kolegou nebo kolegyní nějaký okruh. Snažíme se, aby na zaškolení byl dostatek času a aby znalosti, které si z něj nováček odnese, byly co nejkomplexnější. Když novému kolegovi nebo kolegyni nějaká informace chybí, není problém se zeptat kolegů přímo během práce.
Co je na práci v telesalesu nejnáročnější a jak se s tím vypořádáváš?
Telesales? Tak samozřejmě jde o to volání. Důležité je nebát se zvednou telefon a začít. Pro komunikativního člověka to nemusí být problém, pro introverta je to asi náročnější. Ano, práce se může zdát ze začátku složitá, ale v momentě, kdy si pořádně osaháte a vyzkoušíte naše produkty, už stačí jen držet krok s novinkami na trhu.
Jakým způsobem buduješ dlouhodobé vztahy se zákazníky?
Osobně si nedovolím klientovi něco prodat jen proto, abych naplnil plán. Naše práce je založená na důvěře a profesionalitě. Taky si nekoupíte auto od někoho, kdo prodává celý život pračky. Nemusím o klientově práci vědět vše, ale je fajn, abych chápal, co dělá nebo co prodává. Tak to beru já. Ano, nemáme patent na to, aby všechny kampaně byly úspěšné, ale snažíme se pro to udělat maximum. Pokud to klient cítí a je na stejné vlně, tak se vztah buduje sám.
☎️ Jak práci na telesalesu vnímá Aleš z pozicemanažera obchodního týmu?
Co je nejdůležitější vlastnost nebo dovednost, kterou hledáš u nových členů týmu?
Chuť učit se a hledat vhodné řešení pro klienty na základě jejich potřeb. Určitě také vytrvalost, proces zaučení je náročný a intenzivní, ale také důkladný. Ten, kdo chce, se toho u nás může opravdu spoustu naučit.
Co považuješ za největší výzvu v roli manažera obchodního týmu?
Jako největší výzvu vždy beru zaškolení nováčka a jeho adaptaci v rámci týmu. Je pro mě vždy důležité, aby nám to v týmu fungovalo nejen po pracovní stránce, ale i po té lidské.
Jaké jsou dlouhodobé cíle tvého týmu a jak se ho snažíš motivovat?
Naším největším cílem je spokojenost našich klientů, kteří si platí za vybrané služby. Naplňování klientských cílů je vždy na prvním místě. Právě spokojenost našich klientů je největší motivace našich výkonů.
Obchodní oddělení, konkrétně oddělení regionální inzerce, pečuje o naše B2B klienty. Kolegové Account Manageři pomáhají klientům zviditelnit se napříč seznamáckými službami a na partnerských webech, kterých je dnes ke třem tisícům. Na to, jak to u nás v obchodě funguje, jsme se zeptali kolegů Lukáše Řezníka a Filipa Vondráčka.
Seznam Compute Infrastructure (SCIF) je privátní cloudová platforma šitá na míru Seznamu. Je postavena primárně na open source technologiích a slouží jako základna pro vývoj a provoz našich služeb. Abychom zjistili, jestli je SCIF opravdu sci-fi, vyzpovídali jsme kolegy Vlastu Zemana a Honzu Mojžíše, kteří nám svou práci představí.
Začátkem června jsme v Seznamu odstartovali Týden duševní pohody. Zdraví Seznamáků – fyzické i duševní – je pro nás dlouhodobě prioritou. A tentokrát jsme se rozhodli zaměřit právě na duši. Jak Týden duševní pohody probíhal?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.