Seznam.cz ve spolupráci s komunikační platformou Munipolis nově poskytuje návštěvníkům své domovské stránky důležité ověřené aktuality od samospráv z jejich okolí či z oblasti, kterou si sami zvolí. Uživatelé se tak dozví o novinkách ze svého města včetně například krizových situací, termínů úředních povinností nebo kulturních akcí.
Komunikační platformu Munipolis momentálně využívá ke komunikaci s občany 2600 samospráv z celkových 6254 v České republice a dalších více než 300 na Slovensku. Jedním z jejích hlavních cílů je zajistit, aby se občané jednoduše dostali ke klíčovým a praktickým informacím z místa svého bydliště. A tomu pomůže právě nová spolupráce s českou internetovou jedničkou. Samosprávy totiž dostanou možnost oslovit v rámci lokalizovaného zpravodajství další desítky tisíc uživatelů, které by jinak důležité informace mohly minout. Informace, které se budou uživatelům zobrazovat, budou vždy ověřitelné a budou pocházet přímo od jednotlivých samospráv.
„Momentálně uvidí uživatelé zprávy podle místa, které mají nastavené jako „Domov“ na Mapy.cz. Lidé si ale mohou nastavit další libovolné lokality v záložce „lokální“, která se nachází na domovské stránce Seznam.cz nad sekcí, které říkáme Newsfeed. Uživatelům pak začneme mezi ostatní články řadit také aktuality z jím nastavené oblasti,“ říká seniorní produktový manažer Seznam.cz Marek Vacek. „Dostanou se k nim tedy i zprávy například z pracoviště, místa, kde mají chalupu, anebo kde bydlí jejich příbuzní.“
Zapojit Čechy do obecních aktivit
Podle autora projektu Munipolis Ondřeje Švrčka je spolupráce se Seznamem klíčová také z pohledu zvyšování zájmu Čechů o společenské dění. Munipolis totiž slouží také jako platforma pro občanskou participaci a umožňuje samosprávám získávat zpětnou vazbu o spokojenosti obyvatel. A podněty ke zlepšení budou mít samosprávy možnost získávat jak přímo v Munipolis, tak i pod svými příspěvky na Seznam.cz, které je možné komentovat stejně jako kterýkoli jiný obsah na hlavní domovské stránce.
„Naším cílem je, aby samospráva mohla se svými občany efektivně komunikovat. A díky Munipolis se to už téměř každé druhé obci v Česku daří. Spolu se Seznamem teď umožníme i těm, kdo se zatím pro registraci nerozhodli, nebo webovou stránku svého města aktivně nenavštěvují, sledovat klíčové události a informace z jejich bezprostředního okolí. Četnost a obsah zpráv jsou plně závislé na dané místní samosprávě. Na platformě se dá pořádat například hlasování o participativních rozpočtech nebo ji využít pro splnění nově ustanovené povinnosti o whistleblowingu,“ říká zakladatel komunikační sítě Munipolis Ondřej Švrček.„Z výzkumů* opakovaně vyplývá, že Češi se chtějí zapojovat do dění ve své lokalitě. A toto je jedna z cest, jak jim to ulehčit. Protože jen tak budeme pomáhat udržovat zodpovědnou společnost a dobrou náladu v ní.“
Pokud si chcete tuto funkcionalitu vyzkoušet stačí kliknout zde a nastavit si lokality, ze kterých chcete dostávat zprávy.
O Munipolis:
Komunikační síť Munipolis zajišťuje, aby se důležité zprávy dostaly přímo k těm, které zajímají. Kombinuje celou řadu kanálů – e-maily, SMS zprávy, zprávy do aplikace nebo sdílení zpráv na Seznam.cz Newsfeed. Veškeré informace pochází přímo od samospráv a jsou tedy ověřitelné, z oficiálních zdrojů a navíc vždy aktuální.
Jednat se může o zprávy krizové (živelné katastrofy, pátrání po osobách, zdraví škodlivá voda v potrubí), technické (výpadky elektřiny, uzávěrky ulic, prasklé potrubí), ale i praktické (dovolená lékařů, fungování úřadů, obecní poplatky) či společenské a kulturní. Registrace je bezplatná, a kromě měst a obcí ji využívají také spolky, instituce nebo firmy.
Jak si aktivovat důležité lokální zprávy do Seznam.cz Newsfeed:
Zprávy se budou zobrazovat pouze registrovaným uživatelům
Adresu hlavní lokality je možné nastavit jako „Domov“ ve svém účtu Seznam.cz
Seznam adres je však možné rozšířit o dalších několik lokalit
Zprávy z vybraných lokalit se budou automaticky vypisovat mezi ostatními přímo na domovskou stránku
Půjde na ně reagovat, informace se následně dostanou přímo k samosprávě
Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, spustila novou službu. Platforma Seznam Médium nabízí prostor pro publikování autorských článků a komentářů. Kvalitní příspěvky mají šanci objevit se na domovské stránce Seznam.cz v sekci Newsfeed a jejich autoři mohou následně získat podíl z příjmu reklamy, která se zobrazí u jejich článků. První příspěvek na Seznam Médium napsal zakladatel …
Dvě nové funkce představila na svých službách česká internetová jednička, společnost Seznam.cz. Jde o tlačítko »Líbí se« ve tvaru srdce vyjadřující čtenářův zájem o konkrétní článek a nový modul pro uživatelské diskuze, který od července funguje na Proženy.cz a během podzimu se rozšíří i na ostatní obsahové weby.
Seznam Diskuze jsou nedílnou součástí obsahových služeb Seznam.cz už více než čtyři roky. Nově se pod články kromě samotných diskuzních příspěvků zobrazuje shrnutí nejdiskutovanějších témat, které vytváří umělá inteligence. Díky sumarizaci nejčastějších úhlů pohledu uživatelé získají rychlý přehled o tom, co rezonuje v konkrétní diskuzi, aniž by museli pročítat desítky či stovky komentářů.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.