Chcete do vašich sklikových kampaní vnést pořádek a docílit díky tomu lepších výsledků? Rozdělte je podle frameworku See, Think, Do, Care. Ukážeme vám, jak se to v praxi osvědčilo u klienta KetoDiet ve velké novoroční kampani.
O klientovi KetoDiet
KetoDiet je první česká keto dieta, se kterou lidé hubnou už téměř 12 let. Keto dieta se stává stále populárnější. Je efektivní a slibuje rychlé výsledky. Základem hubnutí jsou dietní plány, pravidelný jídelníček a porce bohaté na bílkoviny. KetoDiet si zakládá na kvalitě a skvělé chuti proteinových jídel a nápojů.
O agentuře Webeto
O kampaně KetoDiet se stará chrudimská agentura Webeto, která svým klientům poskytuje komplexní služby v oblasti digitálního marketingu. Úzce spolupracuje se svým konzultantem Skliku a snaží se neustále zvyšovat výkon u všech svých klientů.
Kampaň sázela na slevu 15 %
Velká novoroční kampaň KetoDiet, která komunikovala slevu 15 % na veškerý sortiment, začala 26. prosince 2022 a probíhala do konce ledna 2023. Jejím cílem bylo zasáhnout co nejširší relevantní publikum, získat nové zákazníky a zvýšit povědomí o značce i prodeje při dodržení stanoveného PNO.
K této kampani také vzniklo několik grafických kreativ – 6 z nich bylo čistě brandových, dalších 6 bylo brandových s komunikací slevy 15 % a doplnila je čistě produktová kreativa se slevou 15 %. Pro co největší zásah jsme v kampani využili jak bannery, tak kombinovanou reklamu.
Kreativy jsme využili v konkrétních kampaních rozdělených dle frameworku See, Think, Do, Care, který je jedním z nejoblíbenějších frameworků v digitálním marketingu.
Firma KetoDiet zákazníkům nabídla 15% slevu.
Fáze nám usnadnily výběr formátů
Ve fází See jsme testovali několik brandových kreativ. Pro reklamy jsme využili akviziční cílení na Zájmy, Umístění, Témata a Jednoduchou obsahovou kampaň.
Ve fázi Think jsme pracovali se všemi brandovými kreativami se zmínkou o slevě a testovali jsme, které zaujmou nejvíce. V praxi jsme reklamy zacílili pomocí DRTG návštěvníků produktů na webech Seznamu, klasického retargetingu a vyhledávacích kampaní zacílených na obecná klíčová slova.
Ve fázi Do, kdy už nás zákazníci znají, jsme vsadili na produktovou kreativu s komunikací slevy. Z cílení jsme v tomto případě využili zejména retargeting na opuštěný košík, Dynamický retargeting a vyhledávací kampaně zacílené na konkrétní produkty a brand klienta.
Ukázka kampaňových bannerů.
Jak jsme postupovali v jednotlivých fázích?
S jednotlivými fázemi reklamních kampaní v obsahové a vyhledávací síti Skliku jsme pracovali s ohledem na stanovené cíle jednotlivých fází a sledované metriky, podle kterých jsme kampaně také v průběhu optimalizovali.
Fáze See
Naším cílem bylo v obsahových kampaních dosáhnout CTR alespoň 0,4 %. Zároveň pro nás bylo důležité stanovených výsledků dosáhnout za co nejnižší cenu, a proto jsme nově vyzkoušeli také Jednoduchou obsahovou kampaň. Díky přehlednému rozdělení do jednotlivých fází jsme kampaně byli schopni efektivně optimalizovat. Výsledkem bylo CTR 0,56 %.
Zobrazení: 28 300 000
Prokliky: 162 600
CPC: 2 Kč
CTR Display: 0,56 %
Fáze Think
Hlavní cílem bylo oslovit co největší skupinu potenciálních zákazníků, kteří v delším časovém horizontu navštívili stránky klienta, a dostat je zpět na web – i za cenu vyšších investic. Sledovali jsme tak metriky spojené se zásahem, návštěvou zákazníka a získáním konverze:
Zobrazení: 10 750 000
Prokliky: 59 000
CPC: 3,66 Kč
Konverzní poměr: 0,52 %
Fáze Do
V této fázi pro nás bylo klíčové získat co největší množství konverzí. Zároveň jsme se rozhodli zvýšit maximální CPC tak, abychom ve vyhledávací síti dosáhli na vysoké pozice a v případě obsahové sítě získali vysoký win rate. Zároveň jsme chtěli dosáhnout 5% konverzního poměru.
Zobrazení: 7 000 000
Prokliky: 50 900
CPC: 13,77 Kč
Konverzní poměr: 5 %
S agenturou Webeto stále přicházíme na nové možnosti, jak zvýšit efektivitu a výkon našeho byznysu. Hledáme cesty, jak uspět. Jednou takovou byla implementace frameworku STDC. V libovolné nákupní fázi tak máme pro každého zákazníka jasnou odpověď. Řídit se podle modelu STDC dává jednoznačně smysl, a to hlavně v případě, že víme, z jakých zdrojů k nám noví zákazníci přicházejí.
Framework STDC usnadňuje optimalizaci kampaní
Využívání konceptu STDC při práci s kampaněmi v Skliku má několik přínosů:
Rozfázování kampaní nám umožňuje lépe zacílit reklamy a komunikaci na konkrétní skupiny uživatelů v různých částech jejich cesty od poznávání značky až po konverzi. Díky tomu roste efektivita reklamních kampaní, protože přesněji oslovujeme relevantní publikum.
Vyhodnocování každé fáze zvlášť umožňuje lepší sledování výkonu kampaní. To nám umožňuje průběžně analyzovat výsledky a na základě získaných dat upravovat strategii a obsah reklamních kampaní. Víme tak, které fáze jsou nejefektivnější a kde je třeba kampaně optimalizovat.
Rozdělení kampaní do fází a optimalizace cílení v rámci těchto fází může vést ke zvýšení konverzí a zlepšení výsledků. Každá fáze má specifické cíle a metriky, které lze sledovat a optimalizovat pro maximální výkon. Identifikování nejúčinnějších fází a optimalizace reklamní strategie vede k dosažení lepších výsledků a nárůstu ROI.
Za agenturu Webeto Denisa Pilařová a Jakub Kaplan, za tým Skliku Ondřej Nečas
Jak zvýšit počet objednávek ve vysoce konkurenčním segmentu doplňků stravy? Pražská agentura Pudeto vsadila na využití databáze vlastních zákazníků. Podívejte se, jaké výsledky to přineslo klientovi.
Black Friday je skvělá příležitost pro všechny specialisty, jak na sebe upoutat pozornost. V další Sklik výzvě jsme se proto zaměřili na více odvětví, které podpoří klientovu značku. Tentokrát jsme v ní hodnotili nejen efektivitu, ale i kreativu a kombinaci různých typů cílení. Digitální agentura bV24 se výzvy skvěle chopila, a tak není divu, že se také stala jejím vítězem.
Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.