S agenturou Webeto stále přicházíme na nové možnosti, jak zvýšit efektivitu a výkon našeho byznysu. Hledáme cesty, jak uspět. Jednou takovou byla implementace frameworku STDC. V libovolné nákupní fázi tak máme pro každého zákazníka jasnou odpověď. Řídit se podle modelu STDC dává jednoznačně smysl, a to hlavně v případě, že víme, z jakých zdrojů k nám noví zákazníci přicházejí.
Jak zvýšit efektivitu kampaní? Vyzkoušejte STDC framework
Chcete do vašich sklikových kampaní vnést pořádek a docílit díky tomu lepších výsledků? Rozdělte je podle frameworku See, Think, Do, Care. Ukážeme vám, jak se to v praxi osvědčilo u klienta KetoDiet ve velké novoroční kampani.
O klientovi KetoDiet |
KetoDiet je první česká keto dieta, se kterou lidé hubnou už téměř 12 let. Keto dieta se stává stále populárnější. Je efektivní a slibuje rychlé výsledky. Základem hubnutí jsou dietní plány, pravidelný jídelníček a porce bohaté na bílkoviny. KetoDiet si zakládá na kvalitě a skvělé chuti proteinových jídel a nápojů. |
O agentuře Webeto |
O kampaně KetoDiet se stará chrudimská agentura Webeto, která svým klientům poskytuje komplexní služby v oblasti digitálního marketingu. Úzce spolupracuje se svým konzultantem Skliku a snaží se neustále zvyšovat výkon u všech svých klientů. |
Kampaň sázela na slevu 15 %
Velká novoroční kampaň KetoDiet, která komunikovala slevu 15 % na veškerý sortiment, začala 26. prosince 2022 a probíhala do konce ledna 2023. Jejím cílem bylo zasáhnout co nejširší relevantní publikum, získat nové zákazníky a zvýšit povědomí o značce i prodeje při dodržení stanoveného PNO.
K této kampani také vzniklo několik grafických kreativ – 6 z nich bylo čistě brandových, dalších 6 bylo brandových s komunikací slevy 15 % a doplnila je čistě produktová kreativa se slevou 15 %. Pro co největší zásah jsme v kampani využili jak bannery, tak kombinovanou reklamu.
Kreativy jsme využili v konkrétních kampaních rozdělených dle frameworku See, Think, Do, Care, který je jedním z nejoblíbenějších frameworků v digitálním marketingu.
Fáze nám usnadnily výběr formátů
- Ve fází See jsme testovali několik brandových kreativ. Pro reklamy jsme využili akviziční cílení na Zájmy, Umístění, Témata a Jednoduchou obsahovou kampaň.
- Ve fázi Think jsme pracovali se všemi brandovými kreativami se zmínkou o slevě a testovali jsme, které zaujmou nejvíce. V praxi jsme reklamy zacílili pomocí DRTG návštěvníků produktů na webech Seznamu, klasického retargetingu a vyhledávacích kampaní zacílených na obecná klíčová slova.
- Ve fázi Do, kdy už nás zákazníci znají, jsme vsadili na produktovou kreativu s komunikací slevy. Z cílení jsme v tomto případě využili zejména retargeting na opuštěný košík, Dynamický retargeting a vyhledávací kampaně zacílené na konkrétní produkty a brand klienta.
Jak jsme postupovali v jednotlivých fázích?
S jednotlivými fázemi reklamních kampaní v obsahové a vyhledávací síti Skliku jsme pracovali s ohledem na stanovené cíle jednotlivých fází a sledované metriky, podle kterých jsme kampaně také v průběhu optimalizovali.
Fáze See
Naším cílem bylo v obsahových kampaních dosáhnout CTR alespoň 0,4 %. Zároveň pro nás bylo důležité stanovených výsledků dosáhnout za co nejnižší cenu, a proto jsme nově vyzkoušeli také Jednoduchou obsahovou kampaň. Díky přehlednému rozdělení do jednotlivých fází jsme kampaně byli schopni efektivně optimalizovat. Výsledkem bylo CTR 0,56 %.
- Zobrazení: 28 300 000
- Prokliky: 162 600
- CPC: 2 Kč
- CTR Display: 0,56 %
Fáze Think
Hlavní cílem bylo oslovit co největší skupinu potenciálních zákazníků, kteří v delším časovém horizontu navštívili stránky klienta, a dostat je zpět na web – i za cenu vyšších investic. Sledovali jsme tak metriky spojené se zásahem, návštěvou zákazníka a získáním konverze:
- Zobrazení: 10 750 000
- Prokliky: 59 000
- CPC: 3,66 Kč
- Konverzní poměr: 0,52 %
Fáze Do
V této fázi pro nás bylo klíčové získat co největší množství konverzí. Zároveň jsme se rozhodli zvýšit maximální CPC tak, abychom ve vyhledávací síti dosáhli na vysoké pozice a v případě obsahové sítě získali vysoký win rate. Zároveň jsme chtěli dosáhnout 5% konverzního poměru.
- Zobrazení: 7 000 000
- Prokliky: 50 900
- CPC: 13,77 Kč
- Konverzní poměr: 5 %
Framework STDC usnadňuje optimalizaci kampaní
Využívání konceptu STDC při práci s kampaněmi v Skliku má několik přínosů:
- Rozfázování kampaní nám umožňuje lépe zacílit reklamy a komunikaci na konkrétní skupiny uživatelů v různých částech jejich cesty od poznávání značky až po konverzi. Díky tomu roste efektivita reklamních kampaní, protože přesněji oslovujeme relevantní publikum.
- Vyhodnocování každé fáze zvlášť umožňuje lepší sledování výkonu kampaní. To nám umožňuje průběžně analyzovat výsledky a na základě získaných dat upravovat strategii a obsah reklamních kampaní. Víme tak, které fáze jsou nejefektivnější a kde je třeba kampaně optimalizovat.
- Rozdělení kampaní do fází a optimalizace cílení v rámci těchto fází může vést ke zvýšení konverzí a zlepšení výsledků. Každá fáze má specifické cíle a metriky, které lze sledovat a optimalizovat pro maximální výkon. Identifikování nejúčinnějších fází a optimalizace reklamní strategie vede k dosažení lepších výsledků a nárůstu ROI.
Za agenturu Webeto Denisa Pilařová a Jakub Kaplan, za tým Skliku Ondřej Nečas