Období Vánoc se pro mnoho firem vyznačuje nárůstem poptávky, ale také zvýšenou konkurencí. Jak tedy čas před Vánoci využít co nejlépe? Klíčem k úspěchu je správně cílená reklama. Přinášíme vám několik tipů, jak zviditelnit vaši značku a maximalizovat prodeje během vánoční sezóny.
Nastavte své kampaně včas
Lidé se začínají zajímat o nákup dárků a vánočních předmětů už koncem září, kdy začíná hledanost narůstat a objevují se také první vánoční nabídky. Nejaktivnější jsou pak uživatelé v průběhu listopadu a prosince. Ve druhé polovině prosince pak zájem prudce utichá.
Jaké cílení vybrat pokud nakupujete reklamu napřímo od nás?
Pro nejlepší výsledky doporučujeme následující cílení:
Krása a styl – Hodinky/šperky/parfémy
195 tis. UV/týden
Krása a styl – Kosmetika
580 tis. UV/týden
Krása a styl – Móda
346 tis. UV/týden
Finance – Spotřebitelské úvěry a půjčky
80 tis. UV/týden
Elektronika – Mobilní telefony
231 tis. UV/týden
Elektronika – Domácí spotřebiče
354 tis. UV/týden
Elektronika – NTB a tablety
173 tis. UV/týden
Jídlo a pití – Vaření a recepty, restaurace
1,4 mil. UV/týden
Rodina – Rodiny s dětmi
589 tis. UV/týden
Velikosti daných cílových skupin jsou uvedeny pro formát HP Wallpaper v době publikace sezónních tipů. Mohou se vzájemně překrývat, a proto je nelze jednoduše sčítat.
Oslovte své zákazníky pořadem na míru
Pořad na míru využijete vždy, když budete chtít zvýšit povědomí nebo budovat vztah ke své značce. Audiovizuálním formátem podtrhnete klíčové informace, které samotný text nebo grafika neprodá. Video je zábavné, srozumitelné a dokáže vzbudit emoce. Diváci si ho navíc snáze zapamatují.
V období Vánoc nabízí Seznam Brand Studio možnost vytvoření pořadu na míru na tato témata:
Vánoční vaření a pečení
Vánoční kutilství
Vánoční cestovní tipy
Na Stream.cz můžete využít také formátu „Tematický partner pořadu“. Jedná se o exkluzivní cílení na čas a vybrané pořady. Díky tomu se můžete propojit s tematickými pořady a ke konkrétním pořadům zacílit Videospot, Branding či Overlay.
Tematické bannery
Upoutejte pozornost uživatelů internetu v době, kdy se zajímají o téma, které souvisí s vaší nabídkou. Svou reklamu můžete umístit na Novinkách, Proženy.cz, Garáži a Kupi například u produktové inspirace na dárky nebo u jiných vánočních témat, tradic a aktivit, jako jsou dekorace, vánoční pečení a vaření, jedlé dárky, vlastnoručně vyrobené dárky aj.
Zaujměte čtenáře deníku Právo
Deník Právo přinese ve zpravodajství informace o sportování v zimě a přílohy deníku se budou věnovat těmto tématům:
V příloze Víkend, která vyjde začátkem prosince s tématem „Cesta jako dárek“, najdete články, které se budou týkat adventních pobytů, dárkových poukazů na dovolenou nebo dárkové cestovní publikace.
V příloze Styl pro ženy plánujeme tři předvánoční vydání, která budou obsahovat články na téma pečení s Josefem Maršálkem, jak vybrat adventní kosmetický kalendář, dárky pro malé i velké, slavnostní pokrmy a alkohol na Vánoce. Ve Vánoční příloze, která vyjde v polovině prosince pak můžete využít témat, jako jsou tipy na výběrové lahůdky, velké vánoční vaření nebo Štědrý večer mimo domov.
Součástí Magazínu Právo + TV, které vychází již začátkem listopadu, bude příloha Běžky a skialpinismus.
Jak na cílení v programatické reklamě?
V rámci RTB připravujeme cílovou skupinu s názvem „Vánoce 2023“. Jelikož se Vánoce týkají takřka celého internetu a populace, půjde o velký segment, na který se vám bude dobře cílit.
Přilákejte před Vánoci nové zákazníky také pomocí Skliku. Připravili jsme pro vás štědrý výběr nejlepších akvizičních cílení, například:
Zájmy o koupi
Zájmy
Vánoční dekorace 200 tis. uživatelů
Hry a hračky– obecné 700 tis. uživatelů
Vánoční stromky 3 tis. uživatelů
Kosmetika 2 mil. uživatelů
Vánoce 500 tis. uživatelů
Hodinky, šperky, parfémy – obecné 1 mil. uživatelů
Oslavy a dárky – obecné 230 tis. uživatelů
Mobilní telefony – prodej 1 mil. uživatelů
Jídlo a pití– obecné 700 tis. uživatelů
Herní konzole 1,5 mil. uživatelů
Elektronika– obecné 620 tis. uživatelů
Nápoje – obecné 2,2 mil. uživatelů
Knihy 80 tis. uživatelů
Vaření a recepty 5 mil. uživatelů
V rámci témat můžete vybírat mezi: Mobilní telefony, Literatura a knihy, Krása a kosmetika, Jídlo a vaření, Děti a mateřství. Vybrat si můžete také z umístění. Pro bližší informace kontaktujte svého konzultanta nebo agenturu.
Jak víte z našich předchozích článků, dlouhodobě pracujeme na hodnoceních návštěvníků, kterých se nám daří získávat stále více. Právě tyto informace mohou být pro potenciálního zákazníka při výběru produktu nebo služby rozhodující. Vytvoření žebříčků nejlepších firem z daného oboru a lokality je dalším logickým krokem, kterým chceme podnikatelům pomáhat zvyšovat jejich viditelnost a důvěryhodnost. Pojďte se s námi podívat, jak žebříčky v praxi fungují.
Sotva jsme se rozloučili s tropickými teplotami, hlásíme se vám s tipy na předvánoční a vánoční cílení. Období přelomu podzimu a zimy, které zahrnuje i Black Friday výprodeje, je pro e-commerce vůbec nejsilnější, a proto se vyplatí na něj včas připravit. Objevte inzertní možnosti, kterými před Vánoci oslovíte stávající i potenciální zákazníky.
I když se letní prázdniny teprve rozbíhají, je nejvyšší čas zvážit možnosti, díky kterým své produkty a služby zviditelníte na podzim. Podzimní témata odstartuje návrat dětí do školy, kdy rodiče budou hromadně pořizovat školní vybavení. Na „back to school“ období naváže zvýšená poptávka po podzimní módě, náčiní na zazimování zahrad nebo dovolených mimo letní sezónu. A to zdaleka není všechno – máme pro vás spoustu dalších tipů
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.