Spolupráci se Seznamem vnímáme velmi pozitivně. Kdykoliv se objeví nějaký problém, konzultanti nám dokáží velmi rychle pomoct, čehož si moc ceníme. V současné době oceňujeme i to, že Seznam své klienty připravuje na dobu, kdy se nebudou moct spolehnout na uživatelská data, která sbírají cookies třetích stran.
Nástroj od Advisio vám usnadní cílení na vlastní seznamy zákazníků
Jak oslovit relevantní zákazníky bez cookies třetích stran? Marketingová agentura Advisio kampaň pro klienta Vyprodeje24.cz postavila na cílení na vlastní seznamy zákazníků. Zároveň využila svůj „áčkový“ nástroj, který usnadňuje práci s e-mailovou databází. Pojďte s námi zjistit, jaké měla kampaň výsledky.
O klientovi Vyprodeje24.cz |
E-shop Vyprodeje24.cz nabízí produkty všeho druhu za skvělé ceny. Největší část jeho sortimentu zboží pro akvaristy, potřeby do domácnosti, sportovní vybavení a vše, co se hodí ke zvelebování zahrady. Pro společnost z Bludova u Šumperka jsou na prvním místě zákazníci, kterým se vždy snaží vyjít vstříc. Že se jí to daří, dokazují pozitivní recenze ve zbožových srovnávačích. |
O agentuře Advisio |
Advisio je ostravská marketingová agentura, která už od roku 2013 radí klientům, jak na digitální marketing. Propojuje český, slovenský, maďarský i polský e-commerce trh. Staví na tvrdých datech a kombinuje expertízu se zkušenostmi z mnoha marketingových oborů, jako jsou PPC, SEO, datová analytika, e-mailing, copywriting nebo správa sociálních sítí. |
Plán? Maximálně zužitkovat databázi kontaktů
Agentura Advisio své klienty dlouhodobě připravuje na ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome, ke kterému by mělo dojít ve druhé polovině letošního roku. Proto specialisté z agentury pro klienta Vyprodeje24.cz zvolili retargetingovou kampaň, která není závislá na cookies třetích stran.
Více o konci cookies třetích stran zjistíte na našem webu, který je nabitý užitečnými tipy.
Sáhli proto po vlastním „áčkovém“ nástroji, který umožňuje přímé napojení e-mailové databáze z e-shopu. Ve chvíli, kdy zákazníci poskytnou e-shopu svůj e-mail, je možné na ně podle různých scénářů zacílit další sdělení. Z pohledu STDC frameworku tato aktivita spadá do fáze CARE, kdy je cílem kampaně dostat zákazníky zpět na e-shop. Nejdůležitější metrikou pak bylo co nejnižší CPC (cena za proklik).
S přibližujícím se koncem cookies třetích stran specialisté v marketingové agentuře Advisio vyvinuli nástroj, který usnadňuje práci s daty prvních stran, jako jsou e-maily a telefonní čísla, s doplněním o jména, adresy a další identifikační údaje. Tento nástroj umožňuje pravidelné a konzistentní odesílání aktualizovaných dat do systémů Facebook, Sklik nebo Google Ads až osmkrát denně a nabízí také segmentaci zákazníků podle různých kritérií. Pro jeho použití potřebujete jen .csv soubor s relevantními údaji. Nástroj je vhodný pro všechny typy inzerentů, včetně e-shopů a poptávkových webů.
Optimální kombinace cílení, formátů a publik
Cílem kampaně bylo přivést zákazníky zpět na e-shop za minimální cenu, a to díky využití vlastní e-mailové databáze, tedy cílení na vlastní seznamy zákazníků.
Advisio v kampaních použilo čtyři publika podle četnosti nákupů:
- Nakoupili více než jednou
- Nakoupili více než dvakrát
- Nakoupili více než třikrát
- Nakoupili více než čtyřikrát
Protože byla publika podle větší frekvence menší, nastavili specialisté vyšší CPC u sestav s větší frekvencí. Kampaň navíc rozdělili do více sestav, a tím otestovali více obsahu a formátů, jako jsou bannery nebo kombinovaná reklama.
Zákazníky oslovily bezplatné bonusy k nákupu
Kampaň na e-shop přivedla traffic za nízkou cenu, kdy se průměrné CPC včetně bannerů pohybovalo okolo 3,23 Kč. Nejnižší cenu za proklik měla kombinovaná reklama s komunikací dárku zdarma k nákupu, a to 2,09 Kč. Tato reklama oslovila cílovou skupinu celkem 46 754krát.
Nejvyšší CPC (4,92 Kč) měla sestava s bannery, která komunikovala dárek zdarma k nákupu. Tato sestava dosáhla hodnoty zobrazení. 41 284. Kromě dárku zdarma kampaň komunikovala také vánočního průvodce a dopravu zdarma. Nabídka bezplatné dopravy přinesla nejvíce návštěvníků s 351 prokliky a 3,05 Kč za proklik.
Z pohledu CTR se nejvíce dařilo bannerům, které měly při použití totožného sdělení až dvakrát lepší statistiky než kombinovaná reklama.
Při srovnání nové retargetingové kampaně s klasickým remarketingem, ukazuje se, že CPC je výrazně nižší než u klasického remarketingu. U stejných formátů na úrovni kampaně došlo k snížení CPC o 1,23 Kč.
Za Advisio Jan Malatinský