Jak oslovit relevantní zákazníky bez cookies třetích stran? Marketingová agentura Advisio kampaň pro klienta Vyprodeje24.cz postavila na cílení na vlastní seznamy zákazníků. Zároveň využila svůj „áčkový“ nástroj, který usnadňuje práci s e-mailovou databází. Pojďte s námi zjistit, jaké měla kampaň výsledky.
O klientovi Vyprodeje24.cz
E-shop Vyprodeje24.cz nabízí produkty všeho druhu za skvělé ceny. Největší část jeho sortimentu zboží pro akvaristy, potřeby do domácnosti, sportovní vybavení a vše, co se hodí ke zvelebování zahrady. Pro společnost z Bludova u Šumperka jsou na prvním místě zákazníci, kterým se vždy snaží vyjít vstříc. Že se jí to daří, dokazují pozitivní recenze ve zbožových srovnávačích.
O agentuře Advisio
Advisio je ostravská marketingová agentura, která už od roku 2013 radí klientům, jak na digitální marketing. Propojuje český, slovenský, maďarský i polský e-commerce trh. Staví na tvrdých datech a kombinuje expertízu se zkušenostmi z mnoha marketingových oborů, jako jsou PPC, SEO, datová analytika, e-mailing, copywriting nebo správa sociálních sítí.
Plán? Maximálně zužitkovat databázi kontaktů
Agentura Advisio své klienty dlouhodobě připravuje na ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome, ke kterému by mělo dojít ve druhé polovině letošního roku. Proto specialisté z agentury pro klienta Vyprodeje24.cz zvolili retargetingovou kampaň, která není závislá na cookies třetích stran.
Více o konci cookies třetích stran zjistíte na našem webu, který je nabitý užitečnými tipy.
Sáhli proto po vlastním „áčkovém“ nástroji, který umožňuje přímé napojení e-mailové databáze z e-shopu. Ve chvíli, kdy zákazníci poskytnou e-shopu svůj e-mail, je možné na ně podle různých scénářů zacílit další sdělení. Z pohledu STDC frameworku tato aktivita spadá do fáze CARE, kdy je cílem kampaně dostat zákazníky zpět na e-shop. Nejdůležitější metrikou pak bylo co nejnižší CPC (cena za proklik).
S přibližujícím se koncem cookies třetích stran specialisté v marketingové agentuře Advisio vyvinuli nástroj, který usnadňuje práci s daty prvních stran, jako jsou e-maily a telefonní čísla, s doplněním o jména, adresy a další identifikační údaje. Tento nástroj umožňuje pravidelné a konzistentní odesílání aktualizovaných dat do systémů Facebook, Sklik nebo Google Ads až osmkrát denně a nabízí také segmentaci zákazníků podle různých kritérií. Pro jeho použití potřebujete jen .csv soubor s relevantními údaji. Nástroj je vhodný pro všechny typy inzerentů, včetně e-shopů a poptávkových webů.
Optimální kombinace cílení, formátů a publik
Cílem kampaně bylo přivést zákazníky zpět na e-shop za minimální cenu, a to díky využití vlastní e-mailové databáze, tedy cílení na vlastní seznamy zákazníků.
Ukázka kampaňové kreativy
Advisio v kampaních použilo čtyři publika podle četnosti nákupů:
Nakoupili více než jednou
Nakoupili více než dvakrát
Nakoupili více než třikrát
Nakoupili více než čtyřikrát
Protože byla publika podle větší frekvence menší, nastavili specialisté vyšší CPC u sestav s větší frekvencí. Kampaň navíc rozdělili do více sestav, a tím otestovali více obsahu a formátů, jako jsou bannery nebo kombinovaná reklama.
Zákazníky oslovily bezplatné bonusy k nákupu
Kampaň na e-shop přivedla traffic za nízkou cenu, kdy se průměrné CPC včetně bannerů pohybovalo okolo 3,23 Kč. Nejnižší cenu za proklik měla kombinovaná reklama s komunikací dárku zdarma k nákupu, a to 2,09 Kč. Tato reklama oslovila cílovou skupinu celkem 46 754krát.
Nejvyšší CPC (4,92 Kč) měla sestava s bannery, která komunikovala dárek zdarma k nákupu. Tato sestava dosáhla hodnoty zobrazení. 41 284. Kromě dárku zdarma kampaň komunikovala také vánočního průvodce a dopravu zdarma. Nabídka bezplatné dopravy přinesla nejvíce návštěvníků s 351 prokliky a 3,05 Kč za proklik.
Spolupráci se Seznamem vnímáme velmi pozitivně. Kdykoliv se objeví nějaký problém, konzultanti nám dokáží velmi rychle pomoct, čehož si moc ceníme. V současné době oceňujeme i to, že Seznam své klienty připravuje na dobu, kdy se nebudou moct spolehnout na uživatelská data, která sbírají cookies třetích stran.
Z pohledu CTR se nejvíce dařilo bannerům, které měly při použití totožného sdělení až dvakrát lepší statistiky než kombinovaná reklama.
Při srovnání nové retargetingové kampaně s klasickým remarketingem, ukazuje se, že CPC je výrazně nižší než u klasického remarketingu. U stejných formátů na úrovni kampaně došlo k snížení CPC o 1,23 Kč.
Přinese lepší výsledek retargeting, nebo cílení na vlastní seznamy zákazníků? To je otázka, na kterou odpovídá případová studie agentury VONDRÁK&HEISIG. Zjistíte v ní, jakou cestou specialisté oslovili potenciální zákazníky svého klienta – oficiálního českého distributora motocyklů Triumph.
V době, kdy vše nasvědčuje tomu, že cookieless budoucnost je nevyhnutelná, inzerenti stojí před výzvou, jak efektivně cílit reklamu bez cookies třetích stran. Ředitel divize Identity a uživatelského profilu představuje cílení od Seznamu, která stojí na 1st party datech a slibují vysokou efektivitu reklamních kampaní.
Společně s agenturou Shockmarket jsme připravili detailní ukázku toho, jak využít vlastní databázi zákazníků pro přesnější cílení v kampaních v Skliku. V případové studii zjistíte, jak jsme přistoupili k segmentaci e-mailových adres, jaká data jsme měli k dispozici i jak si naše publika vedla v porovnání s tradičními retargetingovými publiky, která využívají cookies třetích stran.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.