V posledních týdnech se společně s našimi kolegy intenzivně věnujeme přípravě na cookieless budoucnost. Pozornost samozřejmě věnujeme i agenturám, abychom poskytli nejlepší možnou podporu nejen jim, ale hlavně jejich klientům. Podívejte se s námi, jaká témata se řešila na pražském setkání 11. dubna.
Setkání proběhlo ve smíchovském prostoru Vedle Space, zúčastnilo se ho bezmála 30 zástupců a zástupkyň našich Certifikovaných agentur a na programu byly tři seznamácké přednášky. Co v nic zaznělo?
Jiří Udatný: Konec cookies třetích stran se blíží. Jak se na něj připravit?
Přihlášení přes Seznam se stává nástrojem, pomocí kterého budou moci e-shopy i další inzerenti nadále využívat jednak cílenou reklamu, ale také personalizovaný e-mailing. Toto řešení přináší řadu benefitů i samotným uživatelům, protože si na konkrétní stránce nemusí vytvářet nový účet a přihlásí se na jedno kliknutí. Pokud je navíc web postavený na některém z e-shopových řešení, je nasazení Přihlášení přes Seznam jednoduché a rychlé.
David Velechovský: Inzerce v Skliku v cookieless době
David ve své přednášce zmínil kroky, které by inzerenti měli realizovat v Skliku, aby zabránili propadu výkonu retargetingu a jejich podnikání se v budoucnu obešlo i bez cookies třetích stran. V první řadě se jedná o aktualizaci měřicích kódů a nastavení identifikace uživatele pomocí e-mailu. Ve druhé řadě je třeba se v kampaních zaměřit na cílení, která nejsou na cookies třetích stran závislá. Jedná se zejména o cílení na vlastní seznamy zákazníků, Jednoduchou obsahovou kampaň nebo Lookalike cílení.
Agentury také dostaly doporučení, aby u svých klientů využívaly cílení na zájmy, zájmy o koupi nebo demografické cílení – tedy na pohlaví či věk uživatele. Tato cílení jsou sice postavena na identitě, ale díky vysokému podílu přihlášených uživatelů na Seznam.cz budou existovat i ve světě bez cookies třetích stran.
Radek Svoboda: Přihlašování: Udržte zákazníky na palubě
Majitelé e-shopů před sebou teď mají důležitý úkol – motivovat zákazníky k přihlášení. Ať už jde o Přihlášení přes Seznam, nebo další typy přihlašování, pro e-shopy je důležité, aby po konci cookies třetích stran mohly pracovat s e-maily svých zákazníků, které jim pomohou s cílením reklamy. S přihlášením se pojí celá řada výhod, které je třeba směrem k nakupujícím aktivně komunikovat. E-shopy mohou uživatelům nabídnout speciální akce, slevy a další benefity, které jsou dostupné pouze po přihlášení.
Více informacío budoucnosti bez cookies třetích stran naleznete na našem novém webu, kde shromažďujeme a pravidelně aktualizujeme informace pro inzerenty i majitele obsahových webů.
Počínaje 1. srpnem 2024 bude pro správné fungování konverzních a retargetingových kódů Seznamu nutné, aby obsahovaly parametr consent s hodnotou 1. Skrze tento parametr inzerenti předávají Seznamu informaci, zda uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí.
Jaro v Skliku proběhlo ve znamení setkávání. S Ověřenými agenturami a freelancery jsme se sešli dokonce šestkrát, a to v pěti městech po celém Česku. Jaká témata se na výjezdech do regionů a dvou setkáních v Praze probírala?
Sklik neustále inovuje své služby, a proto v něm Lookalike cílení můžete nově založit i na základě e-mailových adres. Novinka vám umožní přesné cílení kampaní i v cookieless době. Přesnost a efektivitu cílených kampaní zajišťuje pokročilé strojové učení.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.