Agentura bV24, která zvítězila v naší Sklik výzvě, pro svého klienta Skinso připravila kampaň, v níž komunikovala konkrétní produkt v kombinaci se slevovou akcí. Specialisté si stanovili velmi ambiciózní cíle, kterých se rozhodli dosáhnout využitím takřka všech formátů, které Sklik nabízí. Podívejte se s námi, jak postupovali.
O agentuře
Agentura bV24 „buďte vidět“ více než 12 let nabízí firmám služby digitálního marketingu se zázemím vlastního kreativního studia. V bV24 prohlubujeme vztah zákazníka se značkou s cílem zvýšit prodeje. Více o bV24 zjistíte na jejím webu a přečíst si můžete také případovou studii s klientem Telly, díky které agentura loni zvítězila v Sklik výzvě o nejlepší Black Friday strategii.
Akční nabídka na míru potřebám zákazníků
Agentura bV24 pro klienta Skinso naplánovala kampaň s cílem maximalizovat prodeje v Black Friday týdnu. Specialisté z agentury navrhli rozpočet, media mix, predikovali prodeje a PNO ve výši 10 % za celkovou kampaň a zároveň přišli s vizí konkrétní akční nabídky.
S ohledem na vstup nové konkurence na trh prémiové kosmetiky agentura specifikovala klíčové výhody nabídky klienta pro zákazníky a vše pak zakomponovala do nové kreativy, která komunikovala více linek pro komplexní předložení řešení zákazníkům.
Důležité bylo využít všechny formáty v media mixu v rámci celého prodejního trychtýře, což se skvěle osvědčilo právě v obsahové síti Skliku, kde se pohybují potenciální zákazníci značky Skinso.
Ukázka kreativy využité v kampani
Vzhledem k tomu, že cílem kampaně bylo maximalizovat prodeje, nejzásadnějšími metrikami byly konverze a tržby. Kromě toho specialisté sledovali také počet zobrazení reklamy, prokliky na web, průměrnou cenu za proklik (CPC) a win rate jednotlivých sestav.
Agentura vsadila na kombinaci všech sklikových formátů
Pro dosažení co nejlepších výsledků se agentura rozhodla využít všech formátů, které Sklik nabízí. Specialisté chtěli cílovou skupinu zasáhnout na všech místech a s co největší intenzitou, zkrátka být co nejvíce na očích.
Aby rozšířili povědomí o Black Friday akci mezi tu část cílové skupiny, která na e-shopu Skinso.cz ještě nenakoupila, spustili specialisté Jednoduchou obsahovou kampaň (JOK) s kombinovanou reklamou.
Cílem JOK bylo dosáhnout velkého množství zobrazení reklamy i prokliků za nízkou cenu. Dále v rámci akvizice využili i formátu videoreklamy.
V reklamních textech zdůraznili výhody produktu a vyzývali uživatele k nákupu v časově omezené akci.
Součástí Black Friday kampaně bylo i cílení na vlastní seznamy zákazníků. Jde o cílení, které není závislé na cookies třetích stran. To znamená, že jednak splňuje stoupající nároky na ochranu soukromí uživatelů na internetu, ale především bude fungovat i v blížící se cookieless době.
O kampaň je třeba v klíčovém období pečovat
Specialisté kampaně sledovali několikrát denně, aby mohli obratem reagovat na jejich vývoj.
Z důvodu vyšší konkurence v průběhu týdne zvyšovali nabídku maximální CPC a CPT i frekvenci zobrazování reklam, aby dosáhli vyšší intenzity zobrazování a získali co nejvíce prokliků na web.
Několikrát upravili rozpočty podle toho, jaký měly jednotlivé kampaně výkon, aby zbytečně nepřicházeli o konverze.
Co se v kampani povedlo?
Už první den akce bylo zřejmé, že agentura díky správnému nastavení kampaní klientovi dokáže zajistit predikované ambiciózní prodeje. Prostřednictvím obsahové sítě v rámci akvizice dosáhla rekordní návštěvnosti a akční nabídka byla díky využití všech formátů pro zákazníky dostatečně viditelná.
V kampaních se počet konverzí zvýšil o 825 % a tržby vzrostly o 760 % v porovnání s předchozím týdnem. Ceny za konverzi a PNO přitom zůstaly v obou týdnech podobné.
U videokampaní v instreamu byla průměrná doba sledování videa 23 s z celkových 30 s.
Rekordní návštěvnost za rozumnou cenu
Agentura naplnila ambiciózní predikci celkových prodejů s PNO pod 10 % a na web klienta přivedla rekordní návštěvnost. Maximální využití obsahové sítě v celkovém media mixu je pro komunikaci se zákazníky klienta klíčové a přináší to očekávané výsledky v návštěvnosti nebo prodejích.
V roce 2023 byl Black Friday pro firmy ještě důležitější než v minulých letech. Vzhledem k ochlazení trhu a aktuálním návykům zákazníků bylo jasné, že většina vánočních nákupů se bude uskutečňovat právě v týdnu Black Friday. Pokud víte, jak pracovat se zákazníkem během celého prodejního funnelu a jak využít data a média Seznamu naplno, máte vyhráno.
Agentura Netroot, vítěz naší poslední Sklik výzvy, pro svého klienta – e-shop Anareus – v relativně krátkém čase připravila slevovou Black Friday kampaň, ve které využila retargeting, dynamický retargeting a dynamický banner. Pojďte se s námi podívat, který z formátů e nejvíce osvědčil.
Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.
Největší nákupní událost roku byla pro řadu firem klíčovým momentem sezóny. A my máme radost, že jsme mohli sledovat, s jakou kreativitou si soutěžící s Black Friday strategií poradili. Kdo v poslední Sklik výzvě nejvíc zabodoval?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.