Protože chceme, aby heslo, které říká, že na Seznamu najdete vše, co neznáte, opravdu platilo, neustále naše Vyhledávání vylepšujeme novými funkcemi a dalšími vychytávkami. A teď vám představíme tři z nich.
Nové a lepší firemní karty
Počátkem dubna 2024 kolegové z Vyhledávání nasadili do provozu přesun firemních a mapových karet do levé části výsledků hledání. Karty se dříve zobrazovaly v pravém sloupci, kde bylo snadné je přehlédnout, protože to nejzajímavější se odehrává právě vlevo.
Co firemní a mapové karty vlastně jsou? Jedná se o odpověď při hledání konkrétní firmy nebo jiného místa zájmu (Point Of Interest), které můžete najít na mapě – od sochy známé osobnosti přes zříceninu nebo rybník až po město či stát.
Jejich cílem je uživateli ve strukturovaní podobě zprostředkovat zajímavé informace z Firmy.cz a Mapy.cz. Často jde o data, které by jinak musel hledat na oficiální stránce nebo jinde na internetu. To vše je navíc doplněno o další funkce, externě dodávaná data a v neposlední řadě náš původní seznamácký obsah, jako jsou uživatelské fotky nebo recenze.
Recept odhalíte na první dobrou
Pokud do obrázkového hledání zadáte název pokrmu, zobrazí se vám chutně vypadající fotky. Ale to není všechno – nově máte k dispozici také informaci, jestli je součástí stránky, kde se obrázek zobrazuje, také recept na daný pokrm.
Cílem této novinky je především úspora času. Pokud hledáte kulinářskou inspiraci, nemusíte se probírat nesouvisejícím obsahem, protože na první pohled uvidíte, jestli je pro pokrm, který vás vizuálně zaujal, k dispozici také návod, jak ho připravit. Věříme, že novou funkci oceníte nejen při hledání inspirace pro letní grilovačku.
Přehledné informace o vybraných chorobách
Hledání nemocí a jejich příznaků na internetu může být trochu záludné – možná jste sami zažili, že jakmile jste si přečetli o všech možných příznacích, okamžitě jste je sami na sobě začali pozorovat. Proto doporučujeme, abyste zdravotní problémy raději konzultovali s lékařem než s internetem.
Pokud se ale chcete dozvědět obecné informace o některých onemocněních, jako jsou příznaky, možnosti léčby nebo informace o inkubační době či prevenci, ve Vyhledávání se vám nově zobrazí boxík, který o dané nemoci shromažďuje ty nejdůležitější informace. Navíc vede na článek, kde se o ní dozvíte více. Příkladem může být třeba chřipka, angína nebo zánět středního ucha.
Říká se, že obrázek někdy vydá za tisíc slov. Proto vyhledávání obrázků na Seznamu neustále vylepšujeme, abychom vám mohli doručit co nejrelevantnější výsledky. I proto jsme do obrázkového hledání přidali novinku – funkci Podobné obrázky. Pojďme se na ni podívat podrobněji.
Seznam interně vyvíjí velké jazykové modely nazvané SeLLMa (Šelma), které mohou v mnohém konkurovat komerčně dostupným modelům. Diana Hlaváčová hostům Seznam fóra představila, co naše jazykové modely umí a v jakých produktech je využíváme.
Vyhledávání informací na internetu se stalo nedílnou součástí našich životů. Ať už potřebujeme rychle zjistit, jak opravit zaseknutý zip, najít nejlepší kavárnu v okolí nebo vybrat dárek k narozeninám – internetové vyhledávače jsou často naší první zastávkou. A s rostoucí sofistikovaností technologií se mění i způsob, jakým s vyhledávači komunikujeme.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.