Od srpna bude nutné, aby reklamní kódy v Skliku zahrnovaly parametr consent  

6. června 2024

Počínaje 1. srpnem 2024 bude pro správné fungování konverzních a retargetingových kódů Seznamu nutné, aby obsahovaly parametr consent s hodnotou 1. Skrze tento parametr inzerenti předávají Seznamu informaci, zda uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí.

Konverzní a retargetingové kódy Seznamu musí od 1. srpna 2024 obsahovat parametr consent a hodnotu vyjadřující souhlas uživatele s ukládáním cookies. V opačném případě naše systémy kódy nezpracují.

Aby vám měření konverzí a retargeting i nadále fungovaly tak, jak jste zvyklí, zkontrolujte si své nastavení. Jestliže kódy parametr consent s hodnotami 1 nebo 0 zatím neobsahují, bude třeba je aktualizovat. Níže zjistíte, jak na to. 

Neriskujte nepřesné výsledky, raději se včas připravte

Kódy je tak třeba opatřit parametrem consent tak, aby vždy byl jejich součástí, a to s hodnotou 1 (souhlas udělen) nebo 0 (souhlas nevyjádřen či zamítnut). Připomínáme, že konverzní kódy spuštěné v případě nesouhlasu (hodnota parametru 0) využíváme anonymizovaně pro modelování konverzí. Díky němu budete mít přesnější přehled o výkonu vašich kampaní v Skliku a na Zboží.cz. 

Pokud kód nebude obsahovat parametr s hodnotou 1, konverze se nezměří a návštěvník stránky nebude zařazen do retargetingových publik. A to ani v případě, že jste kód dosud spouštěli až po udělení souhlasu uživatelem. Tuto změnu samozřejmě zahrneme i do smluvních podmínek Skliku a Zboží.cz.

Více o parametru consent a jeho hodnotách zjistíte v nápovědě pro konverzní a retargetingový kód

Jak správně nastavit parametr consent?

  • Pokud využíváte Google Tag Manager, nejjednodušší cestou je využití předpřipravených šablon. Obě šablony parametr consent používají správně. Jestliže s nimi už pracujete, nemusíte v tuto chvíli podnikat žádné další kroky. 
  • Využíváte e-shopovou platformu, jako je Shoptet, FastCentrik a další? V tom případě postupujte podle návodu pro konkrétní platformu. Odkazy na ty nejvyužívanější najdete v naší nápovědě.

To, jestli s parametrem consent pracujete správně, si můžete ověřit v našem návodu. Pokud máte k tématu nějaký dotaz nebo potřebujete s nastavením parametru consent poradit, obraťte na svého account managera nebo konzultanta v Seznamu. 

Děkujeme, že společně s námi vytváříte transparentní prostředí, které plně respektuje přání uživatelů ohledně jejich soukromí.

Tým Sklik

Sdílet na sítích