Ukončí Google podporu cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome, nebo ne? Aktuální situace je nejistá, my ale partnerům doporučujeme, aby pokračovali v implementaci řešení, která na cookies třetích stran nejsou závislá. Ta jim pomohou zamezit propadu zisků z reklamy.
Google v nedávném prohlášení upravil své stanovisko k ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. V červencovém vyjádření stojí, že společnost namísto kompletního vypnutí jejich podpory zvažuje variantu nabídnout uživatelům možnost výběru, zda chtějí být pomocí cookies sledováni, či nikoliv.
V tuto chvíli Google jedná s úřady, vydavateli, technologickými firmami a dalšími zástupci reklamní branže. Zatím proto není možné s jistotou říci, jak celá situace s cookies v prohlížeči Chrome dopadne.
Pro partnery se nic nemění
Jak aktuální stanovisko Googlu interpretujeme v Seznamu? Po téměř čtyřech letech nejistoty a opakovaném posouvání termínu ukončení podpory cookies třetích stran stále nemáme jasno. A je možné, že rozhodnutí o tom, jestli cookies k cílené reklamě poskytnou, nebo ne, ve finále zůstane na uživatelích prohlížeče Google Chrome.
To znamená, že v přípravách na dobu bez cookies třetích stran musíme i nadále pokračovat, protože pokud Google nechá souhlas v rukou uživatelů, je jisté, že naši partneři o nějaké souhlasy přijdou. Zároveň víme, že některé prohlížeče v čele se Safari a Firefoxem už dnes cookies třetích stran nepodporují. A jejich uživatelé tvoří přibližně třetinu české internetové populace.
Aby se naši partneři v problematice kolem cookies třetích stran zorientovali, připravili jsme pro ně video, ve kterém přehledně vysvětlujeme, proč je nutné se na dobu bez cookies připravit i jak může ztráta části souhlasu uživatelů negativně ovlivnit jejich zisky.
Za tým Seznam Partner Kateřina Nosianová