Zákazníci dnes čelí náročnému rozhodování. V záplavě nabídek od nespočtu e-shopů je pro ně výběr správného produktu a obchodu výzvou. Úspěšné e-shopy vynikají vizuálně, přínosnými informacemi i precizním nastavením nabídek. Právě to je odlišuje od těch, které se ztrácí v davu. Ukážeme vám postupy, díky kterým klienti výkonnostní marketingové agentury Advisio porážejí konkurenci.
1. Přidejte doplňkové informace o produktech nebo svých službách
Dejte svým zákazníkům vědět, že nabízíte něco navíc. Tím jim poskytnete důvod, proč nakoupit zrovna u vás. Může jít například o prodlouženou záruku, dárek k nákupu nebo autorizovaný servis. Jasně a viditelně komunikujte tuto přidanou hodnotu přímo v doplňkové zprávě (EXTRA_MESSAGE). Díky tomu váš produkt vystoupí z řady a zaujme i v silné konkurenci, která tyto strategie zatím nevyužívá.
„Do vlastního textu propíšete libovolný text, třeba informaci o bonusovém programu, výnosu nábytku do patra nebo dalších prémiových službách, které zákazníky mohou zaujmout. Tyto a podobné konkurenční výhody pomohou zvýšit míru prokliku vaší inzerce,” vysvětluje Markéta Gramesová z Advisio.
Pokud provozujete e-shop na platformě Upgates, doplňkové informace snadno přidáte pomocí vlastních polí. Na Shoptetu je zase najdete v sekci Pokročilé. Nejjednodušším způsobem je však doplnit je pomocí nástroje pro úpravu produktového feedu, který nabízí efektivnější správu, umožňuje vytvářet výběry produktů a přiřazovat jim různé doplňkové zprávy.
Díky tomu můžete u některých produktů nabídnout například prodlouženou záruku, zatímco u jiných zákazníky potěšíte dárkem k nákupu. Snadná správa těchto výhod vám pomůže se odlišit a cíleně oslovit své zákazníky
2. Ukažte zákazníkům, že jste autorizovaný prodejce
Pyšníte se odznakem autorizovaného prodejce, ale na Zboží.cz jste si ho ještě nepřidali? To je škoda, protože jeho přidání je zcela zdarma a může výrazně zvýšit důvěryhodnost vaší nabídky. Stačí požádat svého dodavatele o písemné potvrzení, že tento odznak můžete používat. Tento souhlas následně pošlete na e-mail vendori@firma.seznam.cz s žádostí o jeho přidání k vašemu profilu na Zboží.cz.
3. Doplňte si parametry produktů
Víte, že parametry produktů nejsou užitečné jen pro Zboží.cz, ale také ovlivňují výsledky vyhledávání na Seznamu? V současnosti dokonce hrají větší roli než samotné názvy produktů. Pokud však nejsou parametry správně nastavené, vaše produkty se nemusí zobrazovat, zejména pokud zákazníci využijí filtraci v kategoriích na Zboží.cz.
Pomocí diagnostiky produktů v rozhraní Zboží.cz snadno zjistíte, kde jsou slabiny. Diagnostika vám přesně ukáže, u kterých produktů chybí důležité parametry. Po rozkliknutí konkrétního produktu navíc uvidíte, které parametry systém rozpoznal, které chybí nebo nejsou správně nastavené. Díky tomu můžete snadno upravit data a zajistit, aby vaše produkty byly viditelné tam, kde na tom záleží.
„Někdy se vám může zdát, že máte parametry správně nastavené, ale systém vám je hlásí jako chybné. Dejte si pozor na diakritiku a velikost písmen, které také hrají roli,” doporučuje Markéta Gramesová.
Využijte diagnostiku naplno – začněte aktivně pracovat s výsledky, opravujte nesprávné parametry a doplňte ty, které vám chybí. Každý krok směrem ke správně nastaveným parametrům zvýší viditelnost vašich produktů a usnadní zákazníkům jejich nalezení.
4. Reagujte na recenze zákazníků
Reagujte na zpětnou vazbu od svých zákazníků, ať už je pozitivní, nebo negativní. Dostali jste pozitivní hodnocení? Kladná recenze je skvělá příležitost, jak poděkovat a ukázat, že si vážíte času, který vám zákazník věnoval. Pokud se objeví kritika, neignorujte ji. Postavte se problému čelem, vysvětlete situaci a v případě chyby se omluvte. Takový přístup ukáže, že vám na zákaznících skutečně záleží, a posílí důvěru v to, že reklamace a potíže řešíte profesionálně.
5. Pravidelně aktualizujte ceny a způsoby dopravy
Pokud měníte dopravce nebo ceny dopravy, nezapomeňte tyto změny promítnout i do administrace Zboží.cz. Zákazník, který se proklikne na produkt s dopravou zdarma a v košíku najde poplatek 150 Kč, může ztratit důvěru a nákup nedokončit. Takové nesrovnalosti vás mohou stát nové i stávající zákazníky.
Myslete také na to, že Zboží.cz přestane zobrazovat dopravy, které nebyly v administraci aktualizovány déle než rok. Doporučujeme proto využívat produktový feed, kde budou ceny dopravy automaticky aktuální podle nastavení vašeho e-shopu. Tak si ušetříte práci a zajistíte, že zákazník dostane přesné informace.
Chcete se tom, jak uspět na Zboží.cz, dozvědět více nebo vás zajímají praktické ukázky přímo v konkrétních systémech? Máme pro vás skvělou zprávu. 5. března pořádáme ve spolupráci s agenturou Advisio webinář, kde se s vámi podělíme o spoustu tipů a triků, které opravdu fungují. Připojte se a zjistěte, jak posunout své kampaně na Zboží.cz na vyšší úroveň.
Rozšiřujeme propojení Skliku a Zboží.cz, tentokrát ve zpracování konverzí, díky kterému bude jejich počet přesněji odrážet jejich skutečný objem. Kdy změny nastanou a jak se u projeví u vašich kampaní?
Značka Manutan na Zboží.cz inzeruje přes 70 000 produktů. Výrobce vybavení pro průmyslovou výrobu, sklady, dílny a kanceláře si přál oslovit více relevantních zákazníků. To se podařilo díky zařazení většiny nabídek do kategorií Zboží.cz.
Nově máte možnost vstupovat do rozhraní Skliku i Zboží.cz jediným loginem jako vlastník účtu i jako uživatel, pokud jste správce účtu. Přesun mezi rozhraními tak bude naprosto plynulý.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.