Zpřesňujeme měření konverzí v Skliku a Zboží.cz

Rozšiřujeme propojení Skliku a Zboží.cz, tentokrát ve zpracování konverzí, díky kterému bude jejich počet přesněji odrážet jejich skutečný objem. Kdy změny nastanou a jak se u projeví u vašich kampaní?

V případě, že nejste e-shop a nevyužíváte Zboží.cz, změna se vašeho účtu nedotýká.

Deduplikujeme konverze mezi Sklikem a Zbožím

V případě, že se uživatel před provedením objednávky proklikne přes reklamu Skliku i nabídku ve Zboží, konverzi si dnes přičítá kampaň v Skliku i kampaň Zboží.cz. Nově se konverze přičte pouze poslednímu zdroji (kampani). Podobně jako se konverze přičte pouze poslední kampani Skliku v případě, když se uživatel před konverzí proklikne z více různých reklam nebo kampaní. Díky deduplikaci pak v Skliku a Zboží uvidíte méně konverzí, které však lépe odráží skutečnost.

Deduplikace bude fungovat pouze v případě, že využíváte jednotný konverzní kód (identifikující účet Skliku i provozovnu Zboží.cz).

Měření opakovaných objednávek

Ve chvíli, kdy po prokliku na nabídku provede zákazník ve Zboží.cz více než jednu objednávku, započte se reálný počet konverzí. Měření konverzí Zboží.cz tak přizpůsobíme službám Sklik.cz, a dokonce i Google Ads. Úprava může mít vliv právě i na zvýšení počtu naměřených objednávek.

Umíme změřit cross-device konverze

U Zboží inzerátů a produktovém detailu na Zboží.cz nově umíme změřit konverze přihlášených uživatelů, když k nim dojde na jiném zařízení, což přispěje k růstu vašich konverzí právě na Zboží.cz.

Jak se změna počtu konverzí projeví ve vašem účtu?

Pro každý účet jsou konverzní změny velmi individuální. Záleží třeba na délce rozhodovacího procesu zákazníků ve vašem oboru. Ve většině případů se pohybují takto:

Kdy ke změně dojde?

Měřit kampaně novým způsobem budeme od 6. května 2024. Od tohoto data budete moci pozorovat případné změny v počtu naměřených konverzí.

Pro úplnost připomínáme, že kampaně Zboží.cz, které využívají ceny za proklik nastavované v Skliku, máte možnost vyhodnocovat pomocí patřičných metrik přímo v jeho rozhraní. Více informací se dočtete v nápovědě.

Za týmy Skliku a Zboží.cz David Velechovský a Jakub Trefilík

Sdílet na sítích