Jezírka Banat jsou největší jezírkovou prodejnou v České republice, která si klade za cíl nejen prodávat produkty, ale také vzdělávat zákazníky a pomáhat jim s realizací. Přestože mají široké portfolio služeb, bylo důležité efektivně oslovit nové zákazníky a posílit pozici značky jako experta v dané oblasti. Proto jsme společně vytvořili kampaň na platformách Seznamu, která spojovala inovativní formáty s interaktivitou a odborným obsahem.
Jaký byl cíl a strategie?
Hlavním cílem bylo posílit povědomí o značce Jezírka Banat a ukázat ji jako odborníka na zahradní jezírka. Zároveň jsme se zaměřili na zvýšení zájmu o produkty a služby a podporu návštěvnosti e-shopu. K dosažení těchto cílů jsme zvolili strategii, která kombinovala vizuálně atraktivní branding, interaktivní zapojení zákazníků a odbornou edukaci.
Jedním z klíčových prvků byla interaktivní simulace vody v reklamních bannerech, která evokovala klid a harmonii spojenou se zahradními jezírky. Dalším zábavným prvkem byla online hra „Nakrm rybku 2“, která nejen bavila uživatele, ale také zvyšovala zapojení a vztah ke značce. Pro budování hlubšího povědomí o firmě jsme využili formát Seznam Talks, který přiblížil příběh značky, její hodnoty a odborné znalosti. Kampaň jsme podpořili i audio reklamou v rámci Seznam Audio.
Díky této promyšlené kombinaci formátů přinesla kampaň výrazné výsledky:
Článek Seznam Talks zaujal čtenáře natolik, že jeho průměrná doba čtení dosáhla nadprůměrných 5 minuta 24 sekund.
Povědomí o značce vzrostlo o 49 procentních bodů – před kampaní ji znalo 15 % respondentů, zatímco po jejím skončení už 64 %
Výrazně se také posílily asociace spojené se značkou, především v oblasti odborného poradenství, kde došlo k nárůstu o 210–475 %
Zákazníci značku více vyhledávali, což se projevilo v meziročním nárůstu počtu dotazů o 3 769. Také obrat společnosti vzrostl o 21,55 % a návštěvnost e-shopu se zvýšila o 12,8 %. Celkově se ukázalo, že kombinace nativní reklamy, interaktivních prvků a audiokampaní je efektivním způsobem budování značky a zvyšování zákaznického zájmu.
Nárůst podpořené znalosti značky v rámci brandliftového měření u vybraných formátů ukazuje následující graf. Všechny části kampaně dosáhly mimořádných výsledků. U hráčů, které hra zabavila natolik, že se dostali alespoň do 3. úrovně, došlo k výraznému skoku ve vybavení si značky Jezírka Banat. Rekordmanem kampaně je rozhovor, který dosáhl nadprůměrných výsledků.
Seznam Talks se potvrdil jako silný nástroj pro představení značky a budování důvěry. Jak uvedla provozní manažerka Jezírka Banat Helena Banatová. „Seznam Talks je pro nás skvělý způsob, jak přiblížit veřejnosti náš příběh a filozofii. Kampaň měla obrovský ohlas a mnoho zákazníků nám říkalo, že článek četli.“
Pokud se někdo rozhodne přečíst si Seznam Talks o vaší firmě, jde o velmi autentickou interakci. Dochází zde k přirozenému spojení s firmou a jejími hodnotami. Výsledky Brand liftu jsou zde proto dlouhodobě nejsilnější ze všech nativních formátů. Překvapením kampaně pro nás ale bylo Seznam audio – audiospot přehrávaný v našem digitálním audioprostoru. Tento formát dosáhl z pohledu vybavení si značky, srovnatelných výsledků s moderní vizibilní online grafikou v kampani. Audio tedy obstálo i v porovnání s formáty jako byla hra a interaktivní branding, což nás velmi těší.
Pokud hledáte způsob, jak efektivně budovat povědomí o své značce a zároveň zákazníky zaujmout, rádi vám pomůžeme. V Seznam Brand Studiu se nebojíme výzev – napište nám na e-mail brandstudio@firma.seznam.cz a společně vytvoříme strategii na míru.
Pivo je součástí naší kultury stejně jako hospody a další tradiční místa setkávání. Společně s pivovarem Krušovice jsme proto realizovali dvě výzvy s názvem Ať tu po nás něco zůstane, jejichž cílem bylo podpořit místa s historickou a komunitní hodnotou, která by jinak mohla zaniknout.
Menopauza představuje v naší společnosti stále tabu a téma, o kterém se příliš nemluví. Přitom jde o přirozenou fázi života, jež přináší velké změny a výzvy. Společně se značkou Feminus jsme se zaměřili nejen na přínos tohoto doplňku stravy, ale i na problémy, které ženy v období menopauzy doprovázejí. V rámci kampaně jsme proto kromě testování provedli i průzkum, abychom lépe pochopili jejich potřeby a obavy. A jaký byl výsledek?
Být vidět je pro každý e-shop základem úspěchů. A ví to i náš klient decoDoma. Proto jsme společně podnikli několik kroků, kterými jsme během relativně krátké doby výrazně zlepšili dohledatelnost jeho produktů na Zboží.cz. A postup jsme pro vás sepsali do případové studie.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.