Společně s kolegy z konzultačního oddělení Skliku jsme ve školním roce 2024/2025 navštívili brněnské vysoké školy – Mendelovu univerzitu, Vysoké učení technické (VUT), Masarykovu univerzitu a Ambis – Vysokou školu. Přednášek se v celkově zúčastnilo skoro 600 studentů, kteří si odnesli spoustu praktických informací o našem reklamním systému Sklik.
V rámci přednášek se mluvilo o Seznamu, padlo mnoho zajímavých čísel z online prostředí a e-commerce scény, ale hlavní roli hrál samozřejmě Sklik. Studenti se dozvěděli základy toho, jak funguje placené vyhledávání na Seznamu, co je reklama v obsahové síti, jak se takové kampaně nastavují a jaké mají možnosti cílení.
„Naše fakulta navázala spolupráci se Seznamem proto, aby obohatila vzdělávání studentů formou odborných přednášek. Studenti tak mohou nahlédnout do praktického fungování PPC kampaní. Velkým přínosem je také to, že konzultanti ze Seznamu využívají případové studie k názorným ukázkám a odpovídají na konkrétní dotazy studentů. Z mého pohledu je tato kooperace pro naši fakultu klíčová, protože studentům poskytuje cenné praktické zkušenosti,“ říká Ing. David Schüller, Ph.D. z podnikatelské fakulty VUT.
Probrali jsme i to, jaké parametry by kampaně měly mít, aby přinášely požadovaný výkon a plnily cíle inzerenta. V průběhu výkladu jsme se snažili teorii doplnit vždy o praktické příklady, aby si studenti lépe představili, jak reklama v Skliku reálně funguje.
Se Seznamem spolupracujeme už delší dobu, a to jak v oblasti realizace neuromarketingových výzkumů v eye-trackingové laboratoři ETLab, tak i ve výuce předmětů zaměřených na digitální marketing. V letošním zimním semestru se naši studenti v rámci workshopu od Seznamu seznámili s fungováním Skliku. Monika Havelková probrala problematiku vyhledávací sítě a Honza Říčánek se zaměřil na síť obsahovou. Studenti ocenili, že součástí workshopu byly i příklady, se kterými se konzultanti setkávají v praxi.
U studentů zabodovaly praktické ukázky
Aby si studenti mohli představit, jak taková práce s klienty může v Seznamu vypadat, představili jsme jim případovou studii, která shrnovala, jak inzerent pracuje s optimalizací vyhledávacích kampaní a jaký to pro něho má přínos. Tato ukázka přímo navazovala na část přednášky o nastavování reklam ve vyhledávání, takže jsme mohli probrat důležitost každého z kroků, které je třeba provést.
Díky přednáškám s workshopy od Seznamu naši studenti získávají praktický vhled do oblasti digitálního marketingu a specifik českého online prostředí. Odborníci z praxe přibližují na reálných příkladech možnosti využívání Skliku, což se studentům hodí nejen pro jejich semestrální práce, ale také vlastní profesní aktivity. Věřím, že tuto spolupráci budeme v budoucnu nadále rozvíjet.
Pomocí praktických příkladů jsme představili také funkci a přínos reklamy v obsahové síti. Konkrétně jsme si ukázali, že i silný brand může využít obsahovou síť ke své propagaci a posílení nových kategorií na svém e-shopu.
Přednášky byly teprve začátek
Potěšilo nás, že zpětná vazba od studentů i vyučujících byla velmi pozitivní, a dokonce vyústila v další spolupráci. Na Ambis – Vysoké škole jsme se zúčastnili Career Days v Praze a Brně. Na VUT jsme navštívili další cvičení zaměřené na online marketing a studenti z Mendelovy univerzity absolvovali exkurzi v pražské centrále Seznamu.
„Spolupráce se Seznamem našim studentům přináší cenné možnosti propojení teorie s praxí. Přednášky odborníků ze Seznamu umožňují studentům získat aktuální znalosti z oblasti digitálního marketingu, zaměřené zejména na strategie optimalizace PPC kampaní, efektivní cílení reklamy a využití Skliku. V přednáškách nechybí ani konkrétní případové studie, které ilustrují využití Skliku v reálném podniku. Lektoři z praxe tak poskytují cenné rady a praktické poznatky, které mohou studenti využít ve svých vlastních marketingových projektech nebo v budoucí profesní práci,“ hodnotí spolupráci doc. Ing. Margaréta Nadányiová, PhD. Z Ambis – Vysoké školy.
Studentům jsme nepředali jen informace o českém online prostředí, Seznamu nebo Skliku, ale také jsme jim ukázali, že se i z nich mohou stát Seznamáci. Upozornili jsme je na pravidelně aktualizované volné pozice, které visí na našich kariérních stránkách. A zdůraznili jsme i možnost roční placené stáže pro studenty VŠ, díky které se úspěšní uchazeči mohou stát na rok součástí Seznamu. A třeba na stáž navázat plným úvazkem právě u nás.
Za tým Skliku Jan Řičánek