Jak jsme zviditelnili pohádkový hotel v Karlových Varech
Karlovy Vary jsou oblíbenou destinací pro české i zahraniční turisty. A naším úkolem bylo hostům lázeňského města představit hotel našeho klienta. Podívejte se, jak se nám to podařilo.
Manutan je silný hráč v oblasti vybavení kanceláří a provozů, přesto ale chtěl ještě více posílit svou online viditelnost a přitáhnout více zákazníků. Společně jsme nastavili kampaň na Seznamu zaměřenou na klíčová slova, důležité kategorie i konkrétní města. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat: 129% nárůst prokliků, zobrazení na předních pozicích napříč republikou a hlavně – téměř dvojnásobné tržby.
O klientovi: Manutan působí na českém trhu od roku 2005, ale své zkušenosti s vybavováním kanceláří, skladů, dílen i provozů sbírá už od roku 1992. Každý rok obslouží přes 12 000 zákazníků a v nabídce má více než 100 000 produktů – od vlastních značek až po sortiment z oblastí, jako jsou BOZP, hygiena nebo obalová technika. Kromě širokého výběru se soustředí i na nadstandardní služby, které zákazníkům ušetří čas a práci. Nabízí třeba bezplatnou 3D vizualizaci prostor, montáž a vynášku zboží nebo nákupní řešení na míru přes e-procurement. |
Klient má svůj firemní profil na Firmy.cz, kde si ho zákazníci mohou snadno najít. Díky tomu, že je profil kompletně vyplněný a obsahuje důležité informace i odkazy, zobrazí se na více místech napříč internetem.
Zaměřili jsme se na kancelářské židle a regály, tedy sortiment, u kterého jsme očekávali největší zájem ve vyhledávání. Nastavili jsme, aby se firma zobrazovala na konkrétní klíčová slova jako „regály“ nebo „kancelářské židle“. Klienta jsme zařadili do nejnavštěvovanějších kategorií na portálu Firmy.cz. Cílem bylo přivést více uživatelů na web a zvýšit počet objednávek.
Klíčové pro nás bylo dostat Manutan na hlavní stránku a do výsledků hledání na Seznamu. Na hlavní stránce jsme chtěli oslovit uživatele, u kterých Seznam vyhodnotil, že by pro ně Manutan mohl být relevantní. Při zacílení na 14 krajských měst jsme podstatně rozšířili oblasti, kde se kampaň zobrazovala. To, v kombinaci s nabídkami, mělo podle očekávání přinést výrazný nárůst zobrazení.
Ve fulltextovém vyhledávání jsme rozšířili počet vybraných klíčových slov podle potřeb klienta. Díky širšímu cílení se Manutan objevil ve firemních upoutávkách i v dalších krajích, ne jen v Ostravě.
Aby kampaň fungovala co nejlépe, přidali jsme do profilu konkrétní nabídky, které zaujaly potenciální zákazníky – třeba jako teď ta s vybavením firemní šatny: ,,Co by nemělo chybět ve firemní šatně?“.
Oproti konkurenci jsme zákazníkům nabídli víc než jen obecnou prezentaci – mohli si rovnou zjistit, co by ve firemní šatně nemělo chybět, a zároveň si vybrat z konkrétních produktů. Takto cílené nabídky navíc výrazně zvýšily viditelnost profilu na hlavní stránce Seznamu a oslovily až 100 000 potenciálních zákazníků.
Díky novému nastavení kampaně se klient posunul ve vyhledávání v kategoriích prodej regálů, online prodej kancelářského nábytku, prodej kancelářských židlí, prodej kancelářského nábytku na přední pozice ve všech krajských městech.
Nové nastavení kampaně přivedlo klientovi výrazně více potenciálních zákazníků a zvýšilo zájem o jeho nabídku.
Firemní profil se díky kampani zobrazoval výrazně častěji – největší úspěch přišel na hlavní stránce Seznamu a ve vyhledávání, kam jsme od začátku směřovali.
Největší podíl na celkovém růstu proklikovosti ale mělo fulltextové vyhledávání, které klientovi přineslo 129% nárůst prokliků. Klient kampaň hodnotí jako úspěšnou s nárůstem tržeb o 91%.
Celý proces nastavení kampaně včetně osobní schůzky, kde jsme probrali potřeby klienta a vyjasnili si klíčová slova, lokality cílení a cíl kampaně samotné zabral necelé dva týdny. Výsledky se dostavily už po dvou měsících od spuštění, kdy proběhlo první obsáhlé vyhodnocení dosavadního průběhu. Klient od té doby stále inzeruje a je s výsledky kampaně spokojený.
Za Firmy.cz Šimon Grebík