Proč jsme zaparkovali zablácenou dacii v Pařížské a jaké výsledky to přineslo

Karolína Kučerová 16. září 2025 Ve spolupráci s:  

Značka Dacia ve spolupráci s námi opakovaně potvrdila, že se nebojí dělat věci jinak. V prvním roce naší spolupráce jsme se rozhodli ukázat, že cesta k radosti nevede přes drahé věci. O rok později jsme šli ještě dál – otevřeli jsme téma duševní pohody žen s malými dětmi a ukázali, jak může automobilka poukazovat na důležitá společenská témata.

Jaké kampaně jsme připravili?

  • Cesta k radosti je jednoduchá

V prvním roce spolupráce bylo naším cílem představit model Dacia Duster lidem z větších měst, kteří značku doposud příliš nevnímali. Abychom ukázali, že je Duster ideálním autem na víkendové výlety, připravili jsme v rámci formátu Seznam Native inspirativní obsah plný tipů na dosud neobjevená místa v Česku. Díky doporučením místních a s pomocí služby Mapy.com jsme vytvořili unikátní trasy mimo dálnice, které čtenáře do takových „utajených“ destinací dovedly.

Během kampaně jsme nezůstali jen u online komunikace. Od Dacie jsme si jeden Duster nové generace vypůjčili a trochu jsme ho upravili. Auto, které vypadalo jako po návratu z divoké jízdy terénem – obalené blátem a prachem – jsme zaparkovali v Praze uprostřed luxusní Pařížské ulice. U nejšpinavějšího vozu široko daleko se ihned začaly zastavovat celé skupiny zvědavců, kteří si auto začali fotit a zblízka ho prozkoumávat. Pod hashtagem pak snímky a videa sdíleli na sociálních sítích. O úspěšném PR stuntu vyšel mimo jiné hojně čtený článek na webu Garáž.cz.

  • Chce z vás svět mít superženu?

V dalším roce spolupráce jsme se společně s Dacií nebáli jít ještě dál a v rámci představení nového modelu Dacia Bigster jsme otevřeli téma duševního zdraví maminek, které často nemají prostor pro odpočinek. Vytvořili jsme sérii uklidňujících a motivujících audionahrávek, které si ženy mohou jednoduše přehrát třeba právě v autě při čekání, než dítěti skončí kroužek. Chtěli jsme jim dopřát moment, ve kterém se mohou na chvíli zastavit a odpoutat se od každodenních starostí.

Pro tvorbu nahrávek jsme oslovili psychologa a psychoterapeuta Tomáše Kvapilíka. Ukázky nahrávek jsme čtenářům představili v rámci formátu Seznam Native, odkud se pak mohli prokliknout na jejich plnou verzi na Spotify a dalších platformách.

Jakých výsledků kampaně dosáhly?

  • Kampaň Cesta k radosti je jednoduchá přinesla 100% nárůst zájmu o vyzkoušení vozu Dacia Duster.
  • Článek na Garáž.cz dosáhl 771 843 zobrazení a stal se čtvrtým nejčtenějším článkem roku. Zároveň zvýšil hledanost modelu o 123 %.
  • Kampaň Chce z vás svět mít superženu přinesla silné zapojení: 81 638 interakcí v článku a více než 11 000 spuštění audionahrávek.
  • Měřicí nástroj Seznam Brand Lift ukázal u posluchaček audionahrávek 170% nárůst asociace Bigsteru jako pomocníka do náročných dnů.

Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme. Stačí nám napsat na brandstudio@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích