Díky Seznamu může být vaše značka silnější

Brandové i výkonové kampaně by měly mít své nezastupitelné místo v každém mediálním mixu. Je pravda, že u výkonových kampaní je jednoduché vidět přímé výsledky, ale i budování značky má smysl. I když se výsledky mohou naplno projevit až ve střednědobém horizontu, i efektivita těchto kampaní se měřit dá.

Samozřejmě je nutné sledovat ty správné metriky. U brandových kampaní je častým cílem oslovit celou kategorii pro danou značku. Proto sledujeme zásah a frekvenci reklamy. Efektivitu pak můžeme doměřit přes výzkum. Sledujeme především znalost značky a její asociace. U nových produktů můžeme sledovat i signály jako nárůst hledanosti nebo zvýšená organická návštěvnost webových stránek.

Z dlouhodobých průzkumů jasně vyplývá, že nejvyšší návratnost do marketingových aktivit vykazují kampaně, které kombinují právě brandové a výkonové reklamy. A právě kombinace obou typů kampaní přináší z dlouhodobého hlediska nejvyšší návratnost investic.

S Sklikem teď vyhodnotíte také brandové kampaně

Věděli jste, že už i v Skliku můžete zapracovat na posílení vaší značky? Začátkem října jsme představili 4 nové metriky, díky kterým teď máte možnost lépe nastavovat, optimalizovat a vyhodnocovat vaše displejové kampaně. Takže ke klasickým kampaním zaměřeným na krátkodobý výkon a co největší důraz na počet konverzí, teď můžete v Skliku lépe sledovat, jakou část cílové skupiny se vám povedlo oslovit, kolik to bylo unikátních uživatelů nebo s jakou frekvencí viděli vaše sdělení.

Nové metriky v Skliku

Za jakých okolností budou pro vás nové metriky užitečné?

  • Když pracujete s bannerovou reklamou  či videoreklamami
  • Když si umíte nadefinovat svoji cílovou skupinu nebo když cílíte široce na populaci
  • Když vám nejde primárně o okamžitý výkon a dbáte na budování povědomí o vaší značce

Vaši značku představíme originálním způsobem

Možná už znáte náš produkt Seznam Native – obsah tvořený v Seznamu ve spolupráci se zadavatelem. Jedná se o vizuálně atraktivní obsah, například článek, který díky kvalitním informacím a provedení zaujme čtenáře mnohem více než např. klasický banner. Čtenář stráví s obsahem Seznamu Native v průměru přes 8 minut. Jeden takový článek může oslovit i sta tisíce unikátních čtenářů.

Protože chceme laťku komerčního obsahu i nadále posouvat, spustili jsme v září nové  Seznam Brand Studio. Kromě produktů jako je velmi populární Seznam Native, chceme tvořit i více audio a video obsahu, ale také třeba eventy a různé nestandardní klientské spolupráce. Chceme tak přes atraktivní obsah propojit všechny naše publika se značkami.

Že to má smysl dokazují i úspěšné projekty významných zahraničních médií, např. BBCStoryWorks, CNN Create nebo TBrandStudio.

Obrovský zásah díky obsahové spolupráci

Na službách a stránkách Seznamu se pohybuje až 8 milionů internetových uživatelů měsíčně. Ale také třeba 2,2 milionů unikátních diváků v televizi, 350 tisíc čtenářů v tiskovém suplementu týdně, nebo podle našich dat přes 200 tisíc posluchačů týdně v rádiu na různých platformách.

To je obrovské množství lidí, kteří na našich webech hledají kvalitní obsah. S klienty proto vytváříme takový obsah, který není primárně komerční a lidé ho tak konzumují přirozeněji a tráví s ním více času. Tím se nenásilně posiluje povědomí o značce. Obsah se podle zaměření vaší značky a zvoleného tématu může zobrazovat na webech Novinky.cz, SeznamZprávy.cz, Super.cz, Sport.cz, Proženy.cz nebo Garáž.cz, v případě video obsahu pak na portálu Telvizeseznam.cz, který je nejnavštěvovanější internetovou televizí.

Tip na závěr: Pro maximální navýšení zásahu vašich kampaní zkuste využít naše výhodné videoreklamní balíčky Seznam Reach Video, které kombinuje instream a outstream a Seznam Brand Video, které je vhodné zejména pro budování značky, protože kombinuje outstream a 30 vteřinový nepřeskočitelný videospot.