V novém díle našeho podcastu „Nejen o reklamě“ se vám tentokrát představí rovnou dva hosté. Pozvání totiž přijali Jakub Unger a Jirka Hošek ze Seznam Zpráv. S Martinem Jandorou si povídali třeba o práci ve zpravodajství, o kouzlu audia a nově vznikající platformě pro podcasty.
Jakub Unger v Seznamu zodpovídá za zpravodajství a rádia. Jak hodnotí první „pětiletku“ Seznam Zpráv? Podle Jakuba bude zajímavějších spíše těch dalších pět, protože budou k dispozici technologické novinky, a ještě lepší distribuční možnosti. Šéfreportér Jirka Hošek hodnotí jako neuvěřitelný úspěch, že se podařilo v podstatě na zelené louce vybudovat nejsilnější značku soukromého média. Značka Seznam.cz tomu samozřejmě pomohla, ale Seznam Zprávám se podařilo prosadit i díky kvalitě obsahu.
Martina zajímalo, jestli lidé během pandemie změnili přístup ke konzumaci zpravodajství? „Poslední rok byl z pohledu konzumace zlomový. A to i z pohledu tvorby obsahu,“ říká Jakub. Podle něj už dříve ve společnosti panoval pocit, že je internet všude, ale až teprve teď tomu tak opravdu je.
Kvalitní audio obsah má stále velkou sílu
Je rádio mrtvý produkt? „Naopak, audio právě teď vrací úder. Myslím si, že právě na Seznam Zprávách jsme byli jedni z prvních, kdo si uvědomili, že kvalitní audio obsah má stále velkou sílu. Poslední rok do audia hodně šlapeme. Je to také díky tomu, že máme rádia Expres FM i Classic Praha a můžeme těžit z know how od kolegů ze studií,“ shodují se Jirka s Jakubem. Podle Jirky navíc kouzlo podcastů spočívá v možnosti být „in“ v situaci, kdy jste offline. Další velkou výhodou jsou také nízké produkční náklady.
A co dalšího uslyšíte
- O síle a svobodě obsahu a zpravodajství na Seznam Zprávách
- Informace k nové podcastové platformě
- Jak probíhá distribuce audio obsahu
- Co oceňují na Seznamu