Michal Kroupa (IKEA): Snažíme se spotřebitelům prodat ergonomii celé domácnosti

Veronika Geltner 15. července 2021

Do studia za Martinem Jandorou ještě před začátkem prázdnin dorazil Michal Kroupa, který v populárním švédském řetězci s nábytkem zastřešuje marketing. Jaký byl pro IKEA přechod na e-commerce prodej, jak moc se změnila komunikace k zákazníkům a kolik volnosti má jejich český tým při přípravě kampaní? Poslechněte si nejnovější epizodu Nejen o reklamě a vše se dozvíte.

Kolik volnosti má české zastoupení IKEA v rámci globální značky?

Podle Michala mají velkou výhodu, že pracují se světově výrazným brandem. Na druhou stranu to představuje i značný závazek, ale i přesto se jim daří držet si určitou míru lokální autonomie. V praxi to vypadá například tak, že nemusí nikam na schvalování posílat kreativy.

Pro Čechy je domov bezpečný přístav

Michal vysvětlil, že z pohledu vybavení domácnosti je obecně český zákazník spíše racionální a praktičtější, neklade důraz na sebeprezentaci např. prostřednictvím obývací ho pokoje. Pro jiné trhy je typické, že veřejné části domácnosti slouží k prezentaci, a to u nás nenajdeme.

Jak IKEA pracuje s cílenou reklamou

Jako značka se Ikea dlouhodobě snaží nastavit si kritéria práce s daty přísnější, než jsou legislativně dané. Do procesu výběru obsahu zapojují samotné zákazníky. „Pro nás práce s daty znamená zákazníkům přinášet co nejrelevantnější obsah. Data sbíráme třeba díky věrnostnímu programu IKEA Family.“

Co dalšího uslyšíte:

  • Ovlivnila pandemie marketingový rozpočet pro offline a online
  • Product placement v domácnostech
  • Jak vypadá návrat k eventům
Veronika Geltner

Junior brand manager

Sdílet na sítích
Poslouchat nás můžete i na