Zuzana Neupauerová se na poli programatické reklamy pohybuje přibližně 8 let. V Seznamu pracuje na pozici manažera týmu RTB konzultací, kde zastřešuje podporu pro reklamní agentury. V podcastu prozradí, jak se jí žilo v Asii a jaké výzvy očekává v letošním roce pro programatickou reklamu.
Zuzana za svou kariéru působila ve Vilniuse a dva roky také v Singapuru, kde se starala o online klienty z celé Asie. „V Asii vládne velmi dravé prostředí. Lidé se hodně úzce specializují na jednu danou oblast a taky není běžné, že by člověk zůstal v jedné firmě déle než dva roky. Výpovědní lhůta je často jen 14 dní a loajalita směrem k zaměstnavateli je mnohem nižší než v České republice,“ říká Zuzana.
Lidé tam mají jiné nákupní chování a k využívání služeb přistupují také jinak. Proto je i reklama hodně odlišná. Třeba video. Tuzemský divák nemá trpělivost a/nebo tuzemští zadavatelé nemají prostředky na dlouhé a výpravné příběhy. Naopak v Asii značky točí malé filmy a divák je na konzumaci videoobsahu zvyklý (a to i na mobilu) a je schopen dokoukat i delší sdělení.
Ve své aktuální pozici klade speciální důraz na agendu vzdělávání. Rok 2020 se rozhodla se svými kolegy zasvětit nejen osvětě o programatické reklamě, ale zvyšování odbornosti o online technologiích a možnostech obecně. „Konzultant by měl být schopen podívat se na cíle klienta a poradit mu, jak těchto cílů dosáhnout (a nehledět na to, zda je prostředkem Sklik, RTB nebo přímý prodej).“
A co dalšího zazní v podcastu
- v čem je český reklamní trh napřed před asijským a co bychom do Asie mohli vyvážet
- kde Zuzka vidí přidanou hodnotu konzultačního oddělení Seznamu
- jaká je situace na trhu mediálního plánování
- jaká je budoucnost Seznamu jako agentury