Vyhledávání se daří. Především na mobilu

Vyhledávání od Seznamu je oblíbeným vyhledávačem pro česká i nečeská témata. Za poslední rok udělal výrazný technologický krok kupředu. Češi se počas pandemie naučili více fungovat online – především na mobilech. Jednou z výhod Seznam.cz Vyhledávání je, že čerpá výhody ze spojení s jinými službami jako třeba s Mapy.cz, Zboží.cz, Firmy.cz nebo Kupi.cz. Vyhledávání od Seznamu je nedílnou součástí internetového fungování Čechů. Pojďte se s námi podívat, proč by naše  Vyhledávání nemělo chybět ani ve vašich marketingových plánech. 

Jak může Vyhledávání pomoci vašemu businessu

Cílová skupina, která využívá naše Vyhledávání je specifická. Často nevyužívá konkurenční vyhledávače a až 49 % našich uživatelů je starších 45 let – jak zaznělo v přednášce Martina Pešky z Marketupu na Seznam Fóru. Právě tohle je cílová skupina, která se za poslední rok nejvíce podílela na růstu zdejší e-commerce scény. Na podzim 2020 přibylo oproti loňsku na českém e-commerce trhu 1,3 milionu nových zákazníků a nejvyšší růst zaznamenala věková skupina 45–54 let. Tito lidé tvořili nadpoloviční většinu všech nových nakupujících na internetu.

Lidé starší 45 let jsou také bonitní skupinou. Jejich průměrná hodnota objednávek je vyššší než u lidí ve věku 18–44 let.  Frekvence a hodnota jejich objednávek bude pravděpodobně nadále stoupat. 

V rámci Vyhledávání se spolu se Zboží.cz snažíme zkrátit nákupní cestu uživatelům, kteří hledají produktové dotazy. Těch je aktuálně 21 %. Jdeme tomu naproti obrázkovými nabídkami produktů – jejich pokrytí chceme do konce roku zvednout o polovinu.

I proto jsme vytvořili platformu Seznam Nákupy, která sjednocuje produktovou inzerci v Skliku a na Zboží.cz a pro uživatele znamenají zlepšování nákupního zážitku, ať při vybírání konkrétního produktu nebi při hledání nejlepší ceny za zboží. V průběhu letošního a příštího roku budeme v několika fázích Sklik a Zboží propojovat čím dál více, už teď ale máte možnost vyhodnocovat výkon obou platforem společně.

„Našim klientům rozhodně doporučujeme inzerovat ve Vyhledávání na Seznamu. U vybraných segmentů zde někteří naši klienti dosahují vyšší konverzní poměr než na jiných vyhledávačích,“ říká Andrea Chamilla, Head of Performance Acomware.

Další možnosti spolupráce se otevírají prostřednictvím chytrých kartiček na vybraná témata. Např. u příležitosti Mistrovství světa v ledním hokeji prostoru využil klient Tipsport. Na exkluzivních pozicích u vysoce hledaných výrazů se nenásilným způsobem zobrazovala jejich nabídka. Máte také zájem o podobnou spolupráci? Napište nám e-mail na projekty@firma.seznam.cz.

Co je ve Vyhledávání nového

Za poslední období Vyhledávání představilo několik uživatelsky příjemných funkcionalit.

Vektorové vyhledávání je něco, co sice na první pohled není vidět, ale výrazně zlepšuje výsledky vyhledávání. Místo slov se nyní hledají jejich významy – technologie rozpozná nejpodstatnější část dotazu a kde ji najít. Vyzkoušejte třeba vyhledávací dotaz „jak nazýváme krátké satirické básně”.

Velké oblibě se těší i různé užitečné kartičky. U politiků, sportovců, měst, receptů a celé řady dalších dotazů zobrazujeme informace, které uživatelé ocení a hned na první kliknutí najdou vše důležité. Třeba u politiků pravdivost jejich výroků, u měst předpověď počasí či tipy na výlety a u receptů různé jejich alternativy a variace.

Dlouhodobě věnujeme pozornost i miniaplikacím – jako je kalkulačka, převod měn a jednotek, morseovka nebo BMI.

Na zoubek jsme se podívali také Právě se hledá, tedy aktuálně hledaným tématům umístěným v úvodu domovské stránky Seznam.cz. Témata jsou přepočítávané každou hodinu. Denně jich zobrazíme asi 60 a získají až 200 tisíc prokliků.

Vyhledávání dlouhodobě podporujeme i prostřednictvím reklamních kampaní. Podívejte se na nejnovější televizní spot s naším Vševědem.

Kampaň Léto se Seznamem můžete vidět v online prostoru, v printových médiích, v televizi nebo i přímo na hlavní stránce Seznam.cz a ve výsledcích Vyhledávání, kde najdete tipy na výlety, letní recepty nebo novinky ze světa sportu.

Stabilně vysoká čísla hledanosti

Kombinací produktových novinek, marketingové podpory a taky určitě pandemické situace  se stalo, že naše Vyhledávání roste v počtu zobrazených stránek. Narůstá i počet uživatelů na mobilu – dnes je to téměř stejný počet, jako uživatelů desktopu. Vyhledávání měsíčně v průměru využije každý druhý Čech.

Zapojit Vyhledávání od Seznamu mezi své marketingové plány stojí rozhodně za to. Oslovte více zákazníků a buďte ještě více vidět na českém internetu i vy.