3. 7. 2008

Sklik testuje kontextové cílení reklam (aktualizováno 7x)

Cílení reklam na obsah textu stránky na internetu Skliku chybělo už delší dobu. Dnes jsme začali tento způsob reklamy testovat.

Nabídnout inzerentům další reklamní prostor ve kterém mohou oslovit uživatele nabídkou svých služeb či výrobků – tak by se dal shrnout důvod, který nás vedl k myšlence mít v Skliku funkci kontextového (obsahového) cílení. Dnes jsme začali tuto funkci testovat a chceme vám představit plány vývoje a postup spuštění funkcí do ostrého provozu.

Kontextová reklama je internetová reklama, která zobrazuje sdělení zadavatele v kontextu s obsahem webové stránky. Kontextová reklama se zobrazuje na webových stránkách provozovatelů, kteří uzavřeli smlouvu s poskytovatelem systému pro správu kontextové reklamy. Většina druhů kontextové reklamy se platí za proklik. Wikipedia.org

  • Co se v Skliku změnilo abychom mohli spustit kontextové cílení:
    • Změnili jsme smluvní podmínky Skliku abychom mohli vůbec kontextové cílení spustit.
    • Upravili jsme administrační rozhraní Skliku:
      • Inzerenti si mohou vypínat/zapínat zda se jejich reklamy mají zobrazovat v obsahu jiných stránek.
      • Inzerenti mohou nastavit pro kontextové cílení jinou maximální cenu za proklik než pro vyhledávání. (Jinou cenu lze nastavit na úroveň sestavy, ne jednotlivá slova.)
      • V detailu sestav jsou před součtovým řádkem Celkem ještě dva nové řádky (Celkem za obsahovou síť, Celkem za vyhledávací síť), kde je možné zjistit kolik prokliků sestava získala z kontextu a kolik z vyhledávání.
      • Upravili jsme statistické výstupy o možnost volby reportu za obě sítě, nebo za každou zvlášť.

A teď to nejdůležitější – všem inzerentům jsme zapnuli kontextové cílení – jinak bychom neměli co testovat.

Během testování inzerenti neplatí prokliky z kontextové sítě i když uvidí cenu za prokliky v administračním rozhraní. Testování ukončíme o půlnoci z 15. na 16.7. a od té chvíle budou za prokliky strhávány peníze z účtů inzerentů.

Pro jistotu ještě jednou zopakuji, že inzerenti mají prokliky z kontextu zdarma do půlnoci z 15. na 16. července. Částky uvedené v administračním rozhraní za obsahovou síť nebudou z Peněženek strhávány.

Postup nasazování kontextového cílení:

  • 2. července: Testování na vybraných blozích na doméně blog.cz – testování ukončeno.
  • 3. července (dnes): Testování na jedné dvacetině blogů na doméně blog.cz – reklama nasazena.
  • 2–4. července: Postupné nasazování na vybrané servery Seznamu (Sport.cz, Super.cz, Novinky.cz) – pracujeme na nasazení
  • Půlnoc z 15. na 16. července: Ukončení testování kontextového cílení.
    Od tohoto okamžiku se z Peněženek inzerentů strhávat peníze za
    uskutečněné prokliky v kontextové síti.
  • Budoucnost: Budeme pokračovat ve vývoji  kontextového cílení a na dalších úkolech. Cílem je nabídnout všem provozovatelům  webových stránek možnost zapojit se do partnerské kontextové sítě.

Tento spot bude průbežně aktualizován podle toho jak budou postupovat práce na testování a na nasazování kontextového cílení. Inzerenti budou průběžně informováni i zprávami v administračním rozhraní Skliku.

Aktuality:

  • 4. července, 10 hod. – Na blog.cz najdete reklamu Skliku například zde a zde.
  • 4. července, 11 hod. – Inzeráty Skliku jsme nasadili na Super.cz. Najdete je dole v detailu článku.
  • 4. července, 12 hod. – Přijali jsme dočasné opatření platné do 15.7. (den ukončení testování kontextového cílení) – cena prokliku v obsahové síti nemůže být vyšší než cena ve vyhledávací síti.
  • 4. července, 12 hod. – Inzeráty nasazeny na Novinky.cz a Sport.cz. Najdete je dole v detailu článku.
  • 4. července – Do 15. července, kdy končí testování kontextového cílení, připravíme do administračního rozhraní nastavení kterým bude možné deaktivovat kontextové cílení pro všechny stávající kampaně v Skliku.
  • 4. července – Zobrazení a prokliky z kontextového cílení se ve správné podobě zobrazí v administračním rozhraní Skliku až v pondělí 7. července. Děkujeme za pochopení.
  • 8. července – Statistická data z kontextového cílení jsou dostupná v administračním rozhraní Skliku. Nadále budou data aktualizována průběžně.
  • Tento článek již nebude aktualizován. Další informace budou dostupné v dalším článku zde na blogu nebo v administračním rozhraní.

Dotazy a připomínky prosím zasílejte na sklik@firma.seznam.cz.

Jirka Ch