Ukončili jsme testování kontextového cílení

16. července 2008

Před deseti dny začal Seznam testovat kontextové cílení inzerátů reklamního systému Sklik, 16. července bylo testování ukončeno.

Testování kontextového cílení probíhalo od 4. července a to v několika krocích, které bylo možné sledovat ve spodní části článku Sklik testuje kontextové cílení reklam na našem blogu. Během testování, které probíhalo od 4.7. do půlnoci z 15. na 16.7., inzerenti neplatili za prokliky z Obsahové sítě. Uživatelé, kteří přicházeli na webové stránky inzerentů na ně byli přiváděni zdarma. Testování bylo ukončeno a od 16.7. inzerenti platí za prokliky z Obsahové sítě.

Testování se samozřejmě neobešlo bez protahování spuštění některých funkcí. Například nasazování reklam na Novinky.cz a další servery nám trvalo déle než bychom chtěli. Chystáme i další funkce, viz odpovědi na nejčastěji kladené otázky ve spojení s kontextem, které najdete na níže.

Do testování kontextového cílení bylo zapojeno přes 10 000 účtů a od 4. do 15. července jsme na stránky inzerentů zdarma přivedli 480 000 návštěvníků.

Důležité – do 25. července odstraníme ze statistik v administračním rozhraní cenu za prokliky, která byla uskutečněna během testovacího období. Prokliky, zobrazení a konverze pochopitelně zůstanou ve statistikách beze změny. Jde o to, že cena za prokliky během testovacího období nebyla strhávána z Peněženek inzerentů a bude tedy lépe když tyto částky z administračního rozhraní odstraníme před koncem měsíce kdy dochází ke generování různých statistických reportů a my je nechceme zkreslovat.

Nejčastější otázky spojené s kontextovým cílením

  • Proč mám ve svém účtu málo prokliků z Obsahové sítě?
    • Důvodů může být hned několik.
      • Prozatím omezený reklamní prostor Obsahové sítě. Novinky + Super + Sport = jsou sice velké weby, ale nejsou nafukovací a v Skliku je daleko více potenciálních inzerátů k zobrazení než jsou tyto servery schopné uspokojit. Prozatím.
      • V používaných reklamních formátech mají šanci jen maximálně první čtyři inzerenti. Pokud jste pátí, tak se váš inzerát nezobrazí.
      • Vaše reklama není dostatečně úspěšná ve vyhledávání. Sklik používá pro řazení inzerátů v Obsahové síti CTR z vyhledávání.
      • Nesouvisející klíčová slova v sestavě. Nesouvisející klíčová slova mohou v konečném důsledku vést k nízké relevanci ke skupině slov na které je reklama cílena.
      • Málo klíčových slov v sestavě, nebo ještě lépe, málo úspěšných slov v sestavě. Kontextová reklama není cílena jen na jedno klíčové slovo, jako ve vyhledávání, ale hned na několik.
  • Jak ovlivní CTR z Obsahové sítě řazení reklam ve vyhledávání?
    • Nijak – CTR Obsahové sítě nijak neovlivní pozici reklam z vyhledávání.
  • Jak ovlivní CTR z vyhledávání CTR z Obsahové sítě?
    • Maximálně – CTR z vyhledávání je používáno pro řazení inzerátů v Obsahové síti.
    • CTR z Obsahové sítě není v tuto chvíli používáno vůbec k ničemu a na nic nemá vliv. To není samozřejmě trvalý stav. Změna nastane nejdříve na podzim tohoto roku, budeme o ní včas informovat.
  • Půjde vypnout reklama na jednotlivých webech v Obsahové síti?
    • Ano – tuto funkci plánujeme spustit do konce července.
  • Půjde ve statistikách zjistit kolik prokliků mám ze kterého webu?
    • Ano – tuto funkci plánujeme spustit do konce srpna.
  • Půjde oddělit reklama ve vyhledávání a Obsahové síti?
    • Prozatím to nebude možné. Změna nastane nejdříve na podzim tohoto roku, budeme o ní včas informovat.
Sdílet na sítích