Od února s novým Sklikem (3.)

27. ledna 2010

Logika nově chystaného reklamního systému Sklik zůstala stejná a i většina funkcí zůstala v systému zachována beze změny. Přesto se v něčem lišit bude, připravili jsme proto popis základních rozdílů a novinek. Třetí díl článku ze tří celkem.

V jednom z předchozích článků jsme popsali postup spouštění nového systému. Nyní čtete třetí díl článku, který si klade za cíl vás chceme seznámit s novinkami a funkcemi chystaného systému. Nečetli jste první ani druhý díl? Přečtěte si je také.

Připomínáme: V pátek 29.1.2010 19:00 hodin vypneme inzerentské i partnerské rozhraní Skliku a začneme spouštět nový systém. Inzeráty se budou zobrazovat bez přerušení.

Kontextové cílení

Kontextové cílení bylo jedním z klíčových úkolů, který jsme při vývoji nového Skliku řešili. Spolupracovali jsme s týmem výzkumníků a kolegy z fulltextu. Výsledkem je systém, který s vysokou přesností umí spojit internetovou stránku s inzeráty, souvisejícími se stránkou. Nové kontextové cílení budeme v průběhu února a možná i dalších týdnů testovat, nastavovat a vylepšovat.

Prozatím neuvažujeme o větším rozšíření partnerské kontextové sítě. Další postup bude záležet na výsledcích dosažených novým kontextovým cílením.

Měření konverzí začíná znovu

Platnost 30denních cookies, které se používají k měření konverzí, bude vynulována, nebudou tedy naměřeny únorové konverze z prokliků provedených před spuštěním nového systému. To znamená, že v případě objednávek/konverzí uskutečněných v únoru, nedojde k započtení konverze z kliků uskutečněných v lednu. Může to u některých inzerentů znamenat mírný optický propad konverzí.

Měřící kódy, které mají inzerenti nainstalovány na svých stránkách, budou fungovat i po spuštění nového Skliku.

Emaily o kreditu v Peněžence

Sklik dříve posílal emaily informující o tom, že v Peněžence, kterou se platí za prokliky v Skliku, klesá kredit a je třeba ho dobít. Informoval také o tom, že kredit došel a inzeráty se přestaly zobrazovat. Rozhodli jsme se, že nový Sklik tyto emaily posílat nebude, alespoň prozatím. Zprávy je možné zcela nahradit emailovými zprávami z Peněženky. Kde je možné nastavit až tři částky, pod které když klesne kredit, tak Peněženka zašle upozornění na uvedený email.

Maličkost, ale potěší

Při práci s kampaněmi, sestavami, klíčovými slovy a inzeráty, se často stává, že je třeba označit několik sousedících zaškrtávacích políček. Tato políčka lze označit kliknutím, ale to je samozřejmě nepohodlné pokud jich je větší počet. V novém Skliku jsme to vyřešili tak, že stačí kliknout na první zaškrtávací políčko, podržet klávesu Shift a kliknout na poslední vybrané políčko výběru. Výsledkem bude označení všech zaškrtávacích políček mezi prvním a posledním, na které kliknete. Pokud bude třeba označit všechna zaškrtávací políčka na stránce, tak stačí kliknout na první zaškrtávací políčko v levém rohu přehledové tabulky.

Další drobnou novinkou je možnost pozastavení klíčového slova v sestavě.

Z nástroje pro návrh slov je už možné vložit vybranou skupinu slov přímo do konkrétní sestavy.

Hledání v účtu

Mezi funkce, které v novém Skliku prozatím inzerenti nebudou moci využít, patří vyhledávání v účtu. Uvědomujeme si důležitost funkce v rozsáhlejších účtech, budeme se snažit doplnit ji do systému co nejdříve.

Právě čtete třetí díl článku, přečtěte si i první a druhý díl.

Připomínky i dotazy můžete směřovat do komentářů a na email sklik@firma.seznam.cz.
Jiří Chomát ve spolupráci s kolegy.

Sdílet na sítích