Zacílení místa zájmu v Skliku

31. srpna 2010

Nové možnosti nastavení kampaní v Skliku umožní inzerentům zacílit region, ve kterém se nachází jejich zákazníci, a rozšířit inzerát o adresu, mapu a logo a odkaz na Firmy.cz.

Regionální cílení

Regionální cílení v Skliku umožňuje nastavit kampaň takovým způsobem, aby se inzeráty z této kampaně zobrazovaly pouze uživatelům, kteří se nachází v regionu nebo oblasti, kterou si inzerent zvolil.

Inzerentům tato nová funkce umožní lépe zacílit své potenciální zákazníky a dokonce sdělovat prostřednictvím inzerátů uživatelům v různých regionech rozdílné informace. Lépe zacílená kampaň přivede inzerentům přesněji zacílené uživatele a může znamenat rostoucí CTR, ale i pokles ceny za proklik. Na druhou stranu budou inzerenti z regionů pravděpodobně ochotni investovat vyšší cenu za proklik za lépe zacílenou návštěvnost než doposud. To samozřejmě nemusí znamenat zvyšování rozpočtu reklamní kampaně.

Tuto funkci naleznete v nastavení každé kampaně a můžete si tedy zvolit, jak velký počet, nebo spíše prostor, inzerentů oslovíte. Regionální cílení je aktivní ve vyhledávací i obsahové síti.

Na následujícím obrázku můžete porovnat vizualizaci počtu prokliků z různých míst v České republice s mapou zobrazující počet obyvatel na kilometr čtvereční.

Hustota obyvatelstva ČRRozložení prokliků z Skliku na mapě ČR

Více informací najdete v nápovědě nebo přímo v administračním rozhraní Skliku u nastavení kampaně.

Rozšíření inzerátu o adresu

Rozšíření inzerátu o adresu je možnost, jak do inzerátu, který se zobrazuje ve vyhledávání na Seznamu v horní pozici nad výsledky inzerátů (jinde tato možnost není k dispozici), doplnit informaci o firmě z katalogu Firmy.cz. Takto rozšířený inzerát obsahuje kromě klasického titulku, dvou řádků textu a viditelného URL i další informace: Název firmy, ulici, město, telefonický kontakt, odkaz na vizitku na Mapy.cz, logo firmy a odkaz na firemní detail na Firmy.cz. Tučně zvýrazněné možnosti jsou dostupné pouze pro placený firemní zápis na Firmy.cz. U tzv. neplaceného zápisu tyto informace chybí. Logo může samozřejmě chybět i v případě, že ho konkrétní firma ke svému zápisu nedodala.
V pravém sloupku inzerátů Skliku ve výsledcích vyhledávání na Seznamu se propojený inzerát zobrazuje s uvedením adresy, která je zobrazena šedou barvou pod samotným inzerátem.

Proklik na Mapy.cz a odkaz na zápis na Firmy.cz je pro inzerenta zdarma, placený je pouze proklik na titulek a viditelnou URL u inzerátu. Inzerenti však budou mít dostatek informací o tom, jaké akce uživatelé dělají. Ve statistických reportech jsou k dispozici nové volitelné položky: počet rozbalení vizitky, počet prokliků na Mapy.cz a počet prokliků na zápis na Firmy.cz (pokud je placený, v opačném případě u inzerátu chybí).

Nastavení se opět provádí v nastavení kampaně a je platné pro všechny inzeráty v této kampani. U konkrétního inzerátu lze ještě toto rozšíření o adresu vypnout, pokud je kampaň propojena s centrálou firmy, která má více poboček, tak vybrat konkrétní pobočku nebo zvolit střídání poboček. Více informací najdete v nápovědě nebo přímo v administračním rozhraní Skliku u nastavení kampaně.

Ukázka rozšířeného inzerátu s placeným zápisem na Firmy.cz:

Kuchyně na míruKuchyně na míru

Zacílení místa zájmu

Zacílením místa zájmu rozumíme takové nastavení kampaně, které využívá Regionálního cílení nebo Rozšíření inzerátů o adresu. Obě tyto funkce se mohou podporovat. Nyní je v Skliku možné cílit inzerát na konkrétní region s inzerátem rozšířeným o pobočku nebo firmu, která je tomuto místu nejblíže. Je také možné například oslovit uživatele, kteří se nachází na zcela opačném konci republiky a sdělovat jim, že i přes tuto vzdálenost je vaše firma schopna uspokojit jejich potřeby.

Další informace naleznete v nápovědě.

Jirka Chomát a celý tým Sklik.cz. Vaše ohlasy uvítáme i na emailu sklik@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích