22. 10. 2010

Čtyři podzimní novinky v Skliku

Podzim je nejhezčí období celého roku a věříme, že až vám představíme čtyři novinky, které jsme připravili, tak si podzim teprve vychutnáte.

Novinek je hodně a proto hurá na ně.

Kampaně pouze pro obsahovou síť

V nastavení kampaně je nově možné zcela vypnout zobrazování inzerátů ve vyhledávací síti, včetně vyhledávání na Seznamu, a inzerovat pouze v obsahové síti.

Ano, je to jen jeden checkbox navíc, ale za touto možností stojí velká úprava cílení inzerátů v obsahové síti. I nadále jsou sice inzeráty cíleny na základě klíčových slov v sestavě (je vyhodnocována lexikální a tématická podobnost klíčových slov se stránkou, kde se inzeráty zobrazují), ale již není brána v potaz úspěšnost inzerátů ve vyhledávání. Co tedy má na úspěšnost reklamy v obsahové síti vliv?

Vypnutí vyhledávací sítě Je to především:

  • Míra úspěšnosti (CTR) sestavy v celé obsahové síti
  • Míra úspěšnosti (CTR) sestavy na konkrétní stránce
  • Výběr klíčových slov v sestavě
  • Počet klíčových slov – doporučujeme pro kontextové cílení tvořit sestavy do 50 slov
  • Úspěšnost inzerátů v sestavě

Vaší pozornosti doporučujeme například článek Dobrého webu: Nebojte se obsahové sítě. Další informace o nastavení kampaní pro obsahovou síť vám přineseme za dva týdny.

Časové plánování kampaní

Časové plánování kampaní Nová možnost v nastavení kampaně umožňuje určit časový interval, ve kterém se mají inzeráty v kampani zobrazovat. Lze zvolit různá časové období ve všech dnech v týdnu. Nástroj umožňuje nejen určit, zda se inzeráty mají zobrazovat, ale také nastavit daleko důležitější funkci, kterou je procentuální úprava maximálních cen za proklik (u sestav a klíčových slov) v uvedeném časovém období.

Časové plánování najdete v nastavení kampaně. V tomto nastavení lze zvolit časové rozmezí v konkrétních dnech v týdnu a upravit nabízenou cenu za proklik. V dny a hodiny, kdy vám jde zejména o dobré pozice ve vyhledávání a kontextové síti, tak můžete zvolit vyšší procento než 100%. Pokud si tedy nastavíte v pondělí mezi 10:00 a 12:00 procentuální úpravu cen na 200%, budete mít kolem pondělního oběda nastavenu dvojnásobnou maximální cenu za proklik u všech sestav a klíčových slov v této kampani. Procento úpravy cen můžete samozřejmě uvést i nižší než 100% a ponížit tak cenovou nabídku v uvedeném čase. To, že nástroj umožňuje vypnout zobrazování inzerce v určitém čase, je jen třešnička na dortu.

Při použití tohoto nastavení prosím věnujte zvýšenou pozornost analýze výsledků vašich kampaní po několik následujících dnů. (Toto doporučení samozřejmě platí pro všechna nastavení, která v Skliku nově použijete.)

Nové zakládání kampaní

Vytvoření nové kampaně Zakládání kampaní a sestav je pravděpodobně tou nejčastější činností, kterou inzerenti v Skliku provádí, tedy hned po sledování statistik inzerce. Již delší dobu jsme měli připravenu novou a zjednodušenou podobu procesu zakládání kampaní a konečně jsme se dostali k jeho implementaci. Původní nástroj, který je v rozhraní Skliku stále dostupný (viz dále), je doslova roztahán na pět stránek a časté zakládání kampaní je (bylo) slušně řečeno otravné. Za nové zakládání kampaní děkujeme Lukáši Marvanovi, který navrhl jeho podobu, Petru Messnerovi a Lukáši Fraňkovi, kteří návrh oživili. Na jedné stránce je vše potřebné a kampaň by proto měla být připravená daleko rychleji než dříve.

Nové zakládání kampaníStaré zakládání kampaní jsme prozatím v Skliku ponechali, ale pokud nenalezneme v novém nástroji žádné chyby a inzerenti budou s novou verzí spokojenější, tak starý nástroj zcela zrušíme v průběhu listopadu. Uvítáme proto vaše komentáře a připomínky, nejlépe na email adresou uvedenou pod článkem.

Zcela přepracovaná nápověda

Nápověda Skliku Tomáš Richter (druhý) a Stanislav Plecitý z týmu administrátorů Skliku stojí za novou podobou nápovědy Skliku. S původní nápovědou jsme byli dlouhodobě nespokojeni, zejména pak s její strukturou a nesnadností jejího rozšiřování. Pro novou nápovědu je charakteristická přepracovaná hlavní stránka, zbrusu nová struktura, od základu přepsaný obsah nebo propojení s často kladenými dotazy a nový kontaktní formulář. Cílem je uživatelům nabídnout všechny potřebné informace přehlednou, srozumitelnou a názornou formou. Na nápovědě budeme i nadále pracovat a zlepšovat její informační hodnotu pro stávající i potenciální inzerenty. V případě nápovědy nás rovněž neváhejte kontaktovat.

Ikona časového plánováníDrobnost nakonec: v přehledu kampaní se u kampaně s aktivním časovým plánováním zobrazí informační ikona. (Podobně se bude zanedlouho u kampaně zobrazovat ikona mapy v případě, že kampaň má aktivní regionální cílení.)

Pro pořádek ještě připomeneme novinky, o kterých jsme psali nedávno:

Jirka Chomát a celý tým Sklik.cz.
Vaše ohlasy uvítáme i na emailu sklik@firma.seznam.cz.