15. 3. 2011

Inovovaný Návrh klíčových slov

Nevíte si rady s výběrem klíčových slov? Chcete oslovit další uživatele volbou nových slov? Anebo jenom zpřesnit cílení vaší kampaně? Pak vyzkoušejte náš inovovaný nástroj Návrh klíčových slov.

Po přihlášení do inzerentského rozhraní naleznete v záložce Nástroje Návrh klíčových slov, který po dlouhé době prošel znatelnou proměnou. Vypíchnout musíme především nové sloupečky s informacemi o hledanosti klíčového slova, ročním trendu, konkurenci a průměrné ceně.

Hledanost – Hledanost je dvanáctiměsíční průměr počtu uživatelských dotazů pro dané klíčové slovo ve Vyhledávací síti. (V současné době jsou k dispozici data za tři měsíce nazpět.)

Roční trend – Jednotlivé sloupečky graficky reprezentují trend hledanosti klíčového slova za období posledních dvanácti měsíců. Po najetí myši na sloupeček se zobrazí názvem měsíce a číselné vyjádření hledanosti. (V současné době jsou k dispozici data za tři měsíce nazpět.)

Konkurence – Ukazatel Konkurence vyjadřuje, jaký je zájem o inzerci na konkrétní klíčové slovo. Můžete tak lépe vyhodnotit konkurenceschopnost vaší reklamy.

Průměrná cena – Průměrná cena vyjadřuje průměrnou reálnou cenu za proklik na dané klíčové slovo. Díky této informaci máte lepší přehled o momentální cenové nabídce.

Přidávání navržených slov

Rovněž jsme se soustředili na zpříjemnění přidávání klíčových slov do výběru. Nově máte možnost navržená slova přidávat ve všech shodách zároveň nebo jako vylučující slovo v jedné ze tří shod. Přidání nebo následné odebrání se nyní provádí jednoduchým kliknutím na řádek zvoleného slova.

Komerčně příbuzná slova

Beze změny nezůstalo ani vyhledávání komerčně příbuzných slov. V současné době již nejsou do výsledku návrhu zahrnuta klíčová slova obsahující hledaný dotaz – dochází k automatickému odstranění operátorem not(-), tedy „dotaz -dotaz“. Snáze tak můžete nalézt v přehlednějším a přesnějším návrhu další množinu klíčových slov, která mohou s hledaným dotazem a vaší inzercí úzce tematicky souviset.

Aktuální statistická data

Pro tuto chvíli disponujeme historickými statistikami za měsíce prosinec – únor. Statistická data za nadcházející měsíce budeme doplňovat tak, abychom zajistili co nejaktuálnější a nejpřesnější údaje, které vám mohou pomoci při výběru klíčových slov. Do budoucna plánujeme Návrh klíčových slov nadále zlepšovat po stránce infomační i uživatelské.

Návrh klíčových slov můžete využít mimo jiné také při Úpravě klíčových slov v sestavě a Vytváření nové kampaně nebo sestavy.

Poděkování za inovovaný Návrh klíčových slov patří:

  • Statistická data: Lukáš Hrázký
  • Webovka: Lukáš Chleba Franěk
  • Grafika: David Švejda

Za celý tým Skliku, Tomáš Richter