29. 8. 2013

Změny v Skliku – 29. srpna 2013

Pod žhnoucí kapotou Skliku tepe srdce několika desítek lidí, kteří neúnavně buší do klávesnice další a další řádky objektově orientovaného kódu.

Rozhodli jsme se proto pravidelně zviditelňovat větší i menší změny, které několikrát týdně nasazujeme k užívání všem inzerentům. Takový changelog, jak tomu říkají vývojáři. Vítáme vás u prvního dílu – chceme vás informovat, že jsme právě zveřejnili následující změny:

Inzerentské rozhraní

Upravené grafy
(Upravená tloušťka čar v grafu, viz bod 1.)

  1. Chytré čáry v grafech – tučnost čar chytře reaguje na délku zobrazeného období a na počet zvolených metrik. Pokud má čára dojem, že období je krátké a vybraných metrik v grafu je málo, tak se zobrazí silnější. V opačném případě tenčí. Také tečky na hranicích jednotlivých období se na čáře zobrazí jen pokud je zobrazované obobí krátké.
  2. Informační zprávy se nově načítají Ajaxem po načtení stránky, aby tyto informace nebrzdily načítání už tak velkých stránek se statistickými daty. To samé později uděláme i u dalších prvků na stránkách, například u kreditu a podobně.
  3. Dynamická proměnná v inzerátu – pokud ve vytváření/editaci inzerátu nebo při vytváření kampaně/sestavy použijete dynamickou proměnnou {KeyWord: zástupce}, tak v náhledu na finální podobu inzerátu se tato dynamická proměnná již nezobrazuje a místo ní uvidí inzerent použitý zástupný text. Větší kontrola nad finálním textem inzerátu je určitě prospěšná věc. Copywriteři vědí.
  4. Sjednotili jsme v celém inzerentském rozhraní chybové hlášky, které se uživateli zobrazují pokud zadává neplatnou cenu za proklik. To platí i pro Max. CPC pro obsah nebo pro cenu za zobrazení a podobně. (Neplatnou cenou je myšlena nižší/vyšší cena než je povolena nebo vložení znaků, které nejsou číslo.)
  5. Upravili jsme přihlašovací stránku do Skliku i celé administrační rozhraní pro uživatele, kteří používají v prohlížeči rozšíření AdBlock – dříve se jim nezobrazovaly některé inzeráty a měli i další potíže.
  6. Pokud má uživatel připojený účet, který je hrazen z Peněženky agentury nebo z její zpětné fakturace, tak o tom bude informován v přehledové tabulce Spravovaných účtů ve sloupci Kredit. Takové účty mají často prázdnou Peněženku, přesto se jim inzerce zobrazuje. Absence této informace byla matoucí.
  7. Editace libovolné Max CPC – na stránce editace cen u klíčových slov a Umístění bude nově u každé položky zobrazena informace o výchozí ceně za proklik u klíčových slov, Umístění a podobně, která je nastavena v sestavě.
  8. Odkaz u inzerátu se otevírá v novém okně – v přehledové tabulce inzerátů vám kliknutí na cílovou URL inzerátu otevře nové okno. A dokonce lze kliknout nejen na viditelné URL, ale i na inzerát.
  9. Výchozí záložka v sestavě – nově platí pravidlo, že pokud je kampaň spuštěna pouze do Obsahové sítě a má nastavena zvolená Umístění, tak se po prokliku do detailu sestavy zobrazuje záložka Umístění.
  10. Kopírování názvu účtu – v inzerentském rozhraní již lze označit a okopírovat účet ve kterém se inzerent nachází. (Teda to muselo dát šílenou práci a přitom taková blbost co? Ale za ten ušetřený čas uživatelů Skliku to stálo.)
Těšíme se s vámi na viděnou u dalšího vysílání z vývojové dílny Skliku.

Za celý tepající tým Skliku sepsal Jirka Chomát.