Není tomu tak dlouho, co jsme v Návrhu klíčových slov vylepšili relevanci navržených slov a přidali dvě nové funkce – řazení výsledků a stahování dat do souboru. A protože je Návrh klíčových slov zdrojem cenných dat nejenom pro samotné inzerenty Skliku, zapracovali jsme na tom, aby byl přístup k nim mnohem snadnější.
Úprava se konkrétně týká hledání víceslovných dotazů, na něž jsme z výkonových důvodů nevraceli všechny výsledky, kterými disponujeme. Čím více slov dotaz obsahoval, tím bylo časově náročnější najít a navrhnout všechna klíčová slova. Abychom byli schopni uživateli vrátit v rozumném čase alespoň část výsledků, nebylo možné vždy prohledat všechna zdrojová data.
V závislosti na dotazu (počtu slov v dotazu, jejich obecnosti a hledanosti, vytíženosti systému) se toto chování projevovalo tím, že byla mnohdy vrácena jiná množina slov bez některých zajímavých návrhů. Stačilo tak dotaz zobecnit (například „fototapety na zeď“ > „fototapety zeď“), odfiltrovat šum a hned měl uživatel k dispozici více použitelných výsledků.
Zmíněný postup šel ale proti pohodlnému používání nástroje a především běžné praxi, kdy je zpřesňování dotazu způsob, jak jednoduše dohledat co možná nejkonkrétnější klíčová slova.
Toto nechtěné chování, které je pro Návrh klíčových slov charakteristické už od jeho vzniku, se nám rozkrylo po posledních vylepšeních relevance výsledků. Neváhali jsme proto ani vteřinu a archaické hledání kompletně přepsali.
Nově tak Sklik navrhuje všechna slova bez ohledu na složitost dotazu. Ve vztahu k nejčastěji hledaným víceslovným dotazům je možné zlepšení vyčíslit, v průměru Návrh klíčových slov vrací o cca 60 % více výsledků oproti původnímu řešení. Je konec rozdílným a neúplným výsledkům, ostatně vyzkoušejte sami!
Za celý tým Skliku Tomáš Richter