V září tohoto roku jsme spustili žádané nástroje pro práci s vyhledávacími dotazy, dnes zásadně vylepšujeme jejich část pro vylučování slov.
Dosud bylo možné vyloučit dotaz v jeho přesném znění prostřednictvím přesné nebo frázové shody. Nyní umí nástroj automaticky nabídnout k vyloučení rozšíření původních klíčových slov, a to ve volné i frázové shodě.
Zjednodušeně řečeno, systém klíčová slova z dotazu odstraní a zbytek navrhne k vyloučení. Využívá k tomu zpětné rekonstrukce spojení dotaz x klíčové slovo. K dotazu jsou vždy párována klíčová slova z prohlížené sestavy, která se za celé období inzerce podílela na zobrazení reklamy na daný dotaz. Díky tomu Sklik předchází nabídnutí některého z pozitivních slov obsaženého v klíčových slovech, jež reklamu spustila či spouští.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2014/01/napoveda-vylucovani-002.png)
Výsledkem volby volné nebo frázové shody je tedy seznam slov k možnému vyloučení v podobě, na níž jste zvyklí z manuálního vylučování slov. Pokud tedy pracujete s vyhledávacími dotazy, ušetří vám tato novinka významné množství času.
![](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2014/01/priklad-vylucovani-01.png)
Je však nutné vzít na vědomí, že je upravený nástroj dobrým pomocníkem, ale zlým pánem. Proto před uložením vylučujících slov, která Sklik automatickým zpracováním nabídl, vždy pečlivě zkontrolujte a případně očistěte jejich seznam. Jinak může dojít k nežádoucímu omezení vaší stávající inzerce.
V případě nástrojů pro přidávání a vylučování slov z vyhledávacích dotazů si také nově pamatujeme poslední výběr shod(y). Pokud tedy preferujete jinou volbu než výchozí, zjednoduší se tím vaše práce s nástroji.
Neváhejte se s námi podělit o vaši zkušenost skrze formulář zpětné vazby v inzerentském rozhraní. Více informací o nástrojích pro práci s vyhledávacími dotazy naleznete v naší nápovědě Sklik.
Za celý tým Skliku Tomáš Richter