V září tohoto roku jsme spustili žádané nástroje pro práci s vyhledávacími dotazy, dnes zásadně vylepšujeme jejich část pro vylučování slov.
Dosud bylo možné vyloučit dotaz v jeho přesném znění prostřednictvím přesné nebo frázové shody. Nyní umí nástroj automaticky nabídnout k vyloučení rozšíření původních klíčových slov, a to ve volné i frázové shodě.
Zjednodušeně řečeno, systém klíčová slova z dotazu odstraní a zbytek navrhne k vyloučení. Využívá k tomu zpětné rekonstrukce spojení dotaz x klíčové slovo. K dotazu jsou vždy párována klíčová slova z prohlížené sestavy, která se za celé období inzerce podílela na zobrazení reklamy na daný dotaz. Díky tomu Sklik předchází nabídnutí některého z pozitivních slov obsaženého v klíčových slovech, jež reklamu spustila či spouští.
Výsledkem volby volné nebo frázové shody je tedy seznam slov k možnému vyloučení v podobě, na níž jste zvyklí z manuálního vylučování slov. Pokud tedy pracujete s vyhledávacími dotazy, ušetří vám tato novinka významné množství času.
Je však nutné vzít na vědomí, že je upravený nástroj dobrým pomocníkem, ale zlým pánem. Proto před uložením vylučujících slov, která Sklik automatickým zpracováním nabídl, vždy pečlivě zkontrolujte a případně očistěte jejich seznam. Jinak může dojít k nežádoucímu omezení vaší stávající inzerce.
V případě nástrojů pro přidávání a vylučování slov z vyhledávacích dotazů si také nově pamatujeme poslední výběr shod(y). Pokud tedy preferujete jinou volbu než výchozí, zjednoduší se tím vaše práce s nástroji.
Neváhejte se s námi podělit o vaši zkušenost skrze formulář zpětné vazby v inzerentském rozhraní. Více informací o nástrojích pro práci s vyhledávacími dotazy naleznete v naší nápovědě Sklik.
Za celý tým Skliku Tomáš Richter