12. 2. 2014

Kontrolujte chytře rozpočty svých kampaní

Webové rozhraní Vám nyní přináší další nástroj, jak efektivně spravovat rozpočty svých kampaní.

Sdílené rozpočty nyní řeší efektivní rozložení investic jednotlivých kampaní tak, aby se dostalo na všechny inzerentem seskupené kampaně rovnoměrně.

K čemu jsou sdílené rozpočty vhodné?

Sdílené rozpočty - menuV účtu propagujete několik produktů, na které ale máte vyčleněné odlišné rozpočty. Pomocí sdílených rozpočtů zajistíte to, že kampaně propagující stejný produkt se budou potenciálním zákazníkům zobrazovat rovnoměrně a nebude docházet k tomu, že zatímco se některá kampaň   s nedostatečným rozpočtem nezobrazuje všem, druhá má naopak u denního rozpočtu velkou rezervu.

Nebo máte vyčleněný rozpočet na celý Sklik jako celek a ten nemůžete přečerpat. Pomocí sdílených rozpočtů seskupíte všechny kampaně v účtu do jednoho sdíleného rozpočtu a budete tak mít jistotu, že se všechny kampaně zobrazují rovnoměrně.

Nastavení

Nově si můžete na kartě Sdílené rozpočty, kterou najdete v záložce Nástroje, vytvořit sdílený rozpočet. Tento rozpočet je pak dostupný v nastavení kampaně, kde si jej můžete pro kampaň zvolit. Pokud si vyberete sdílený rozpočet pro více kampaní, budou kampaně čerpat podle výkonu v součtu pouze tento rozpočet. Sdílený rozpočet lze nastavovat nezávisle na denním rozpočtu. Pokud zvolíte sdílený, denní se pouze nepoužije. Sdílený rozpočet lze kopírovat do dalších kampaní.

Sdílené rozpočty - nastaveníPrůběžně lze na stránce se sdílenými rozpočty kontrolovat, kolik je již ze sdíleného rozpočtu vyčerpáno.

Sdílené rozpočty

Jak to funguje?

Sdílené rozpočty sledují statistiku míry prokliku inzerátů za posledních několik týdnů a dle této statistiky průběžné upravují požadavky výdeje pro jednotlivé kampaně. Statistika klikanosti se v průběhu dne mění a i toto je při čerpání zohledňováno. Kampaně mají průběžně rezervovanou ve sdíleném rozpočtu část, která statisticky odpovídá čerpaní v podobném období.

Rozhodnete-li se kombinovat v jednom sdíleném rozpočtu obsahové i vyhledávací kampaně, může se z důvodu rozdílného systému distribuce inzerátů ve vyhledávání a obsahu stát, že jedno cílení bude upřednostňováno před druhým. Například, pokud máte pod jedním sdíleným rozpočtem kampaně, které mají silný potenciál v obsahové síti, může dojít k poměrově menšímu zobrazování ve vyhledávání.

Věříme, že funkce sdílených rozpočtů Vám pomůže mít opět o něco více kampaně pod kontrolou a přidělené prostředky distribuovat plně dle jejich potenciálu.

V případě dotazů nebo podnětů se nám neváhejte ozvat do komentářů.

Za celý tým Skliku Zdeněk Philipp