Podle čeho vybíráme svůj první „chytrý telefon“? Roli hraje cena, ale i nabídka operátora

14. února 2014

Češi jsou při volbě mobilní platformy věrní. Celkem 82 % si při dalším nákupu vybere telefon se stejným operačním systémem.

Podle studie Češi v síti vlastní 47 % Čechů chytrý telefon. Podle jakých kritérií si vybíráme svůj první smartphone a jak se naše požadavky mění při dalším nákupu? Jsme věrní značce či operačnímu systému? Na to se ptal internetově aktivních Čechů Seznam.cz Výzkumník.

Hlavními kritérii pro výběr chytrého telefonu jsou:

Při prvním nákupu chytrého telefonu se rozhodujeme hlavně podle ceny, nabídky od operátora a jednoduchosti ovládání pořizovaného modelu. Svoji roli také hraje doporučení. S rostoucí zkušeností se začínáme spíše dívat na značku a operační systém. Ten je při premiérovém nákupu důležitý jen pro 9 % zákazníků. Při pořizování třetího (celkem 23 % zúčastněných respondentů výzkumu má již svůj třetí chytrý telefon) smartphonu je druh platformy klíčový už pro celou čtvrtinu dotázaných.

Čím jsme zkušenější:

Svoji roli při výběru hrají také dostupné aplikace. Důraz na ně kladlo 63 % internetově aktivních Čechů. Zajímavostí je, že celkem 16 % všech dotázaných svůj první chytrý telefon získalo darem nebo v práci.

Platformě jsme věrní
Loajalita, kterou chováme ke konkrétnímu operačnímu systému, je vysoká a vytváří se už při nákupu prvního přístroje. Po stejném operačním systému by při příštím nákupu sáhlo 82 % dotázaných. Hlavními důvody jsou: spokojenost (99 %), zvyk (90 %), exkluzivita určitých služeb a aplikací (70 %) a jednoduchá synchronizace (62 %).

Mezi nejvěrnější uživatele patří majitelé operačních systémů Android a iOS. K Androidu je poutá široký výběr aplikací a otevřený systém, „jablíčkáři“ nedají dopustit na jednoduchost, funkčnost a rychlost systému. Příznivci Windows Phone si pochvalují snadné ovládání a možnosti synchronizace. I přes tuto deklarovanou věrnost už v minulosti změnilo operační systém 52 % majitelů telefonů. Nejčastěji kvůli nespokojenosti (19 %), zastaralému softwaru (19 %), nebo měli jednoduše chuť na změnu (16 %).

Více informací naleznete přímo na stránce Seznam.cz Výzkumníku

Zdroj: průzkum Výzkumník | Seznam.cz; 8/2013; N = 1593


Michal

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:“Normální tabulka“; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:““; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:“Calibri“,“sans-serif“;}

Sdílet na sítích