25. 3. 2014

Nové možnosti a nastavení v importu kampaní

Před měsícem jsme do ostrého provozu nasadili inovovaný import kampaní. Nyní přidáváme nové možnosti a nastavení.

O novém importním nástroji si můžete přečíst ve dvou článcích, které jsme o nich již před časem napsali. V tom posledním jsme slíbili, že budeme pracovat na dalších možnostech a nastaveních, které inzerentům při práci chybí. Dočkali jste se, tady jsou…

Najdi a nahraď

Častým problémem při importu kampaní je existence UTM parametrů v cílových URL, případně dalších entit, které si inzerent přeje mít v Skliku nastaveny odlišně něž v AdWords. Připravili jsme proto jednoduchý nástroj, kterým lze jednoduše nahradit jeden řetězec za jiný. Hledat a nahrazovat lze ve všech cílových URL (v těch i najednou) a ve všech entitách inzerátů.

Je dobré vědět, že:

  • při nahrazování řetězců v URL jsou z nich odstraňovány mezery na začátku i na konci a naopak nejsou odstraňovány při nahrazování titulku a 1. i 2. řádku popisu inzerátů.
  • Funkce najdi a nahraď je citlivá na velikost písmen a diakritiku.

Ukázka funkce najdi a nahraď

Ignorování některých nastavení a entit

Stalo se vám, že v Skliku máte nastavení, které nechcete importem přepsat? Přidali jsme možnost ignorovat ceny a některá další nastavení kampaní i sestav nebo přítomnost inzerátů, které jsou uvedeny v importním souboru.

I v případě, že zvolíte metodu Vytvořit či Přepsat nebudou zrušena nastavení, která v Skliku jsou a v importním nástroji chybí.

  • Například ignorace cen znamená, že při importu nebudou přepsány ceny za předpokladu, že konkrétní entita (rozpočet, cena za proklik sestavy, etc) již v Skliku existuje. Pokud entita importem nově vzniká, je použita cena uvedená v importovaném souboru.
  • Ignorování inzerátů nebo bannerů zapříčiní, že v nově vzniklých sestavách budou chybět inzeráty a ve stávajících sestavách nebudou existující inzeráty změněny ani doplněny o nové.
  • Ignorováním retargetingových seznamů nebudou dotčena propojení vašich kampaní i sestav s retargetingovými seznamy, nastavené ceny za proklik a frekvence zobrazení.
  • Ignorováním časového plánování, regionálního cílení nebo detailního nastavení sítí nebudou tato nastavení ve vašich kampaních importem nijak dotčena.

Ukázka nastavení a entit, které lze ignorovat

Regionální cílení kampaní

Chceme aby import, podporoval i poměrně detailní nastavení kampaní, a proto jsme přidali podporu regionálního cílení na úrovni krajů. Pokud cílíte v AdWords na regiony typu Olomoucký kraj, tak můžete toto nastavení snadno přenést i do Skliku jedna ku jedné.

Cílíte-li však v AdWords na město, kupříkladu Brno, tak importní nástroj nastaví cílení na celý region, ve kterém se město nachází. V tomto případě tedy na Jihomoravský kraj. Prozatím nemáme v úmyslu plnou podporu importu regionálního cílení z AdWords.

Negativní retargetingové seznamy

Importní nástroj jsme naučili importovat negativní retargetingové seznamy kampaní i sestav, které jsme začali v Skliku podporovat před čtrnácti dny. Viz článek Vylučování retargetingových seznamů u sestavy a kampaně. Podporu tohoto nastavení jsme samozřejmě přidali i do exportního nástroje.

Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu a názory, jak se vám importní nástroj používá a jaké možnosti vám v něm ještě chybí. Zpětnou vazbu zašlete prostřednictvím formuláře v klientském rozhraní.

Za celý tým Sklik.cz Jirka Chomát